Vad pysslar vi med? Del LXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilket helvete .Dom spår det här åxo på fredag kväll och 0,3 mm regn .Känns dom det blir mycket slit med att dra slang och släpa på vattenpumpar långt ut i skogen och massor med övertidstimmar om det slår in .Hörde från en kollega när dom bygger skogsbilväg några mil härifrån .När han har grävt så ser han det börjar brinna i skogen en bit bakom sig så han larvar dit så fort det går och vräker ner skog och öser på jord .Marken var inte stenig alls men det brann 6 meter från där han grävt så nog är det torrt i skogen Har väl sprätt iväg någon gnista

Vi ska tack och lov få mer stänk än en tesked

Är evigt tacksam att jag äntligen fick igång Paragon (så jag kunde formatera från ex-Fat till hfs+ och föra över filer igen som ska fungera med brorsonens mac. Ibland blir jag mycket trött på Windows som vägrar att anpassa sig :rage: Men nu kopierar den snällt så får vi se hur det går.

Det är så satans kvavt och varmt att jag blir galen. Kattens lilla möbel till balkongen kom idag - att behöva släpa in den pga regn känns inte så aktuellt just nu. Men jag köper nät! Så får jag något runt balkongen och får fundera ut taket senare. Och sitta och vakta när hon är där ute.

Vi ska tack och lov få mer stänk än en tesked
Ja det är lurt med åska .Förra sommaren då det varit varmt länge så blev jag väckt kl 6 en morgon av att det small så jag höll på att ramla ur sängen .Värst åsksmäll jag hört och det kändes som sängen lyfte .Då var det sådan åska som kan bli vid långvarig värme så det bildas statisk ström .Den förstörde i princip varje dator i byn Gick in genom telesladden .Det var en blixt från klar himmel helt utan förvarning och bara en smäll och inget mer .Enligt datorfirman så kunde sådan fenomen ske när det varit varmt länge .När jag kom dit så sa han jaha du kommer från den byn .Tror alla dina grannar varit hit idag innan jag ens han tala om vart jag kom ifrån när jag sa att åskar har varit i farten

Nu ska barnet lägga sig och jag ska kolla på TV en stund innan jag ska sova.
Imorgon är vi lediga båda två. Dottern har studiedag och jag har tagit ledigt :)
Först ska jag modella på en frisörutbildning innan vi ska köpa presenter till tre födelsedagsbarn, till stallet och slutligen åka till kommunens simhall.
Hela sommaren har vi gratis inträde till utebadet. Tack Staffanstorp! :bow:

Jag dricker te och försöker samtidigt få lägenheten svalare då Pälsfröken blev värmepåverkad, utanför är det ett "litet" gäng fulla studenter som vackert sjunger Främling på lagom hög volym. Undrar hur lång tid det tar innan grannen ringer och anmäler det. Det är lite fis och jag gnäller på grannens inställning till ljud :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
774
Senast: Trott
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
63 64 65
Svar
1 280
· Visningar
60 331
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
2 519
Senast: Lilla
·
Mat Ni som dricker morgonkaffe, som att det inte fanns en morgondag (eller ens ett idag) annars, minns ni hur det började? När blev det...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 227
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar