Vad pysslar vi med? del LXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
God morgon. Idag är jag helt ledig från stallet. En mysko känsla och något som inte inträffat på länge. I alla fall inte när jag samtidigt varit ledig från jobbet och inte bortrest. :up: Det är äntligen så bra väglag att tonåringen kan ta mopedbilen och hon är hemma från skolan. Jag kan ägna dagen åt städning. :laugh:
Hahaha - du har en fri och ledig dag och ska STÄDA :rofl:

Dags att åka till affären och köpa tårtingredienser: tårtbottnar (ICAs chokladbottnar), fryst mango, vispgrädde, gelatinblad, marsipan, sockerpasta i olika färger, salta pinnar (till figuren)....det ska bli KUL :D !! Jag ska ha mangomousse och hallonmousse mellan mina lager i tårtan och jag tror att det blir mums tillsammans med chokladbottnarna :d.

Nu får ett annat område ta över maskinen och säckarna och förbereda sig för vårfloden . Var någon stackare med många högskolepoäng på msb som räknat ut att vi skulle klara av att fixa dubbelt så mycket som vi gjort på samma tid ändå jobbade vi skiten ur oss vederbörande borde kommit och visat hur man gör

Sparkade igång mitt Wii för att ta tjuren vid hornen och se hur vikten ligger nu (vi har ingen badrumsvåg, så det är Wii fit-plattan som gäller). Upptäckte till min lättnad att jag inte låg så högt som jag trott.
Skadan efter hundbettet (snart två år sedan), graviditet, bäckenproblem, instängd på sjukhus i flera månader utan ork att laga mat (och därmed ätit extremt många drive-in-burgare). Siffran hade kunnat vara hur hög som helst, men icke. Det var vansinnigt skönt, för då slipper jag viktångest och risk för ätstörda tendenser. Nu blir det stegvis bättre mat och mer motion, för att nå ursprungsvikten innan hundskadan igen. Känner mig riktigt taggad!

Ska se till att fota före-bilder och ta ett gäng mått också. Men först iväg till stallet och rasta knäpphäst på lina :D

Dags att bygga kök.
IMG_20180330_111520.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
937
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
669
Senast: Glimra
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
661
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 545

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka