Vad pysslar vi med? del LXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis laddat med en mugg nybryggd cappuccino jag har inga planer på att umgås med Herr JB i natt så kan lika bra fika, gosa katt och hänga i mer eller mindre vettiga diskussioner på olika ställen på nätet för Herr JB gör bättre nytta hos @Marita73 än här så skulle han visa sig ska han få en hård kick av mig.

Alltså dagens ungdom :laugh:
”Asså jag har bokat en resa”
Jag ”nämen vad trevligt, vartdå?”
”San Fransisco”
Jag: ”kul, vad ska du göra där”
”Äsch ska åka ut i Nevada-öknen och knarka i en vecka”.

Jag bara: ok

But wait:confused: Varfor aker man till San Francisco om man ska till Reno Nevada? San Francisco ar gissningsvis 40 Svenska mil fran handelsernas centrum:crazy: Varfor aker man inte till Reno som ar narmaste stad? Det vore som att boka en biljett till Stockholm nar man ska till Sundsvall:crazy:
Det ar som nar vara kompisar bokade biljetter for att halsa pa oss och bokade till Seattle (ca 40 Svenska mil norr om oss), en stad de kande igen gissar jag, nar vi bor cirka 10 Svenska mil Syd vast om Portland som har stor internationell flygplats:cautious:

tenor.gif
:heart

:heart

Sitter i morgonrock och pyjamas ... klockan 8 pa kvallen ... och jag ar helt slut.
Det ar Maken's fodelsedag och jag har varit ute och tranat hundar hela dagen, rusat ivag till ett besok hos vetten med Diva (som visade sig ha ett svullet kna:cautious:) och vidare till Lodgen, var "neighborhood bar" for att inta hamburgare och drinkar med Maken.

Jag hade, mest for att jag ar en TANT och de flest i min IPO grupp ar under 30 (och de som ar aldre alla tar lectioner av IPO ledarna) vissa problem med "training director" och figgen. Nar de inte bara pratade bakom min rygg utan sa till mig hur usel jag var gav jag upp pa IPO clubben ...
Jag ar dock den forsta av de som kopte en valp fran den sista kullen av 9 Mallar fran "training director" och figge (gift par) som fatt nagon som helst titel pa valpen i fraga ...
Min kompis som jag tranar mycket med, vi "spot" varandra och kommer med allmanna goda rad och glada tillrop var sa glad for min lyckade BH (med mycket berom pa FB for hur jag hanterade hundarna fran dommaren).
ANYWAY ... Hon hade ett armband till mig i dag ... Koppar med texten, "Keep Fucking going". :D Jag kommer att bara det tills mina hundar har uppnatt hogsta nivan i IPO och da satter jag upp det pa vaggen.
Det ar helt klart mitt nya matto. Keep fucking going! :cool:

Godmorgon! Tant sthu är minsann upp med tuppen och löser korsord. Vaknade halv sju som vanligt trots att jag stängt av alarmet. Lika bra att göra nåt nyttigt med tiden innan sambo vaknat och börjar städa (ja det är hans uppdrag att städa hemma, jag dricker kaffe och koordinerar arbetet).
Men nu kommer katterna och klagar på att det bara är tråkigt torrfoder i skålen. Dags att göra skäl för lönen och se till att de får nåt lite mer ätbart till frukost.

God morgon. Idag är jag helt ledig från stallet. En mysko känsla och något som inte inträffat på länge. I alla fall inte när jag samtidigt varit ledig från jobbet och inte bortrest. :up: Det är äntligen så bra väglag att tonåringen kan ta mopedbilen och hon är hemma från skolan. Jag kan ägna dagen åt städning. :laugh:

Yrar runt på jobbet. Trött, uttråkad och klurar på livet, felande länkar och allt annat skit som pågår. Solen lyser i alla fall och det tycks bli fint väder i dag.
Hoppas det håller i sig så jag kan elda rishögarna i stallet i helgen.

Precis laddat med en mugg nybryggd cappuccino jag har inga planer på att umgås med Herr JB i natt så kan lika bra fika, gosa katt och hänga i mer eller mindre vettiga diskussioner på olika ställen på nätet för Herr JB gör bättre nytta hos @Marita73 än här så skulle han visa sig ska han få en hård kick av mig.

Vad gullig du är :heart
Herr JB har jobbat hårt inatt här hemma. När jag vaknat av att det gjort ont har jag genast somnat om så hela nio timmars sömn blev det :eek: :love:

Ligger fortfarande i sängen och håller på att ladda inför att åka och hämta samt skruva ihop en stor garderob. Hoppas att det går smidigt och att den passar bra sen. Jag har mätt åt alla håll, men man vet ju aldrig...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
938
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
669
Senast: Glimra
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
661
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 545

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka