Vad pysslar vi med? del LXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haft min sista dag på jobbet. Det var väldigt bitterljuvt... Kommer att sakna kollegorna och den otroliga känsla av samhörighet som jag fått på bara ett halvårs vikariat. Oerhört tacksam till dem som gett mig en sån fantastisk start på karriären :love: Blev så överöst av fina ord idag att jag inte visste var jag skulle ta vägen.

Nu har jag 10 dagar ledigt innan nya jobbet tar vid. Chefen verkar väldigt mån om att jag ska få en bra start så det blir säkert jättebra det med :up:

Imorgon ska vi ha obegränsad sovmorgon :up: Senast jag hade tänkt ha det var i måndags och då vaknade jag ju vid 7.30 :p Jag hade iofs kunnat somna om men det fick istället bli hoppträning :) (Gången dessförinnan minns jag inte ens :cautious: )

Livet känns rätt hårt just nu och jag gör mitt bästa för att hålla masken men i kväll går det inget vidare. Känns som om jag aldrig kommer i mål, denna eviga motvind, och allt med min lilla ponny gör mig helt förkrossad :cry:

Ne nu ska jag sluta klaga, dricka vin och gå och lägga mig. Klockan ringer vid fem igen.

Kul när man lyckas involvera släkten i att leta efter ett gammalt dokument som är spårlöst borta och så har min faster haft det hos sig i alla år :crazy::laugh:!

Hästar är redan kvällsfodrade nu och Proffesorn och katten har varit ute på kiss- och luktrunda. Behövde ingen pannlampa, gillar när månen syns ordentligt! Nu bara äta nått litet och sen fixa till mig för natten. Imorgon blir det tidig väckning men det gör inget har en del kul att se fram emot senare imorgon :)

Svär ve och förbannelse över jävla Adobe och dator. Plötsligt vill inte Adobe Digital Edition 4.5 öppna. När jag googlar är det massor av människor som har samma problem. Försökte installera ADE 3.0 (kraschade innan den öppnade) 4.03 som inte heller öppnade. Kollade att man möjligtvis kan komma runt problemet genom Command Prompt (Admin) men nu vägrar Power Menu att öppna sig när jag högerklickar på start. Söker efter command prompt, hittar den, men den vägrar också att öppna sig. Fuck alla jävla automatiska uppdateringar Windows håller på med! :rage: :rage: :rage: :turd: :rage:
Instämmer! Och höjden av ironi när de frågar sen ”skulle du rekommendera Windows till andra?” :banghead:

Numera flera USB. Alltid spara i dubbla upplagor. Behöver dock införskaffa en extern hårddisk :meh:

Instämmer! Och höjden av ironi när de frågar sen ”skulle du rekommendera Windows till andra?” :banghead:

Numera flera USB. Alltid spara i dubbla upplagor. Behöver dock införskaffa en extern hårddisk :meh:

Herrejävlar ingenting fungerar. Undrar vad svenska bibliotek tänker, de skickar bara i .ascm format när man lånar. Fråga @Tranan om råd vad gäller hårddisk ;)

Försökte låna ner boken på min platta men det går naturligtvis inte eftersom jag redan gjort det på datorn :banghead:

Herrejävlar ingenting fungerar. Undrar vad svenska bibliotek tänker, de skickar bara i .ascm format när man lånar. Fråga @Tranan om råd vad gäller hårddisk ;)

Försökte låna ner boken på min platta men det går naturligtvis inte eftersom jag redan gjort det på datorn :banghead:
Har en server på nätverket Tror att det är 32Tb där och 6TB tror jag i burken. annars föredrar jag SSD diskar.

FUUUUUUUCKKKKKK Jag fick igång ADE men eftersom jag försökt öppna den förbannade boken i Overdrive så har jag redan öppnat den i ett annat program och därför kan jag inte göra det i ADE. FUCK HELL BUGGER - så mycket mer tillfredsställande att svära på engelska :D Jaja, jag får lämna tillbaka eländet och ställa mig i kö för att låna om det. Om det nu fungerar.

Livet känns rätt hårt just nu och jag gör mitt bästa för att hålla masken men i kväll går det inget vidare. Känns som om jag aldrig kommer i mål, denna eviga motvind, och allt med min lilla ponny gör mig helt förkrossad :cry:

Ne nu ska jag sluta klaga, dricka vin och gå och lägga mig. Klockan ringer vid fem igen.

:heart

Har varit 2 dagar på min gamla ranch och jobbat och ridit. Idag blir det tillbaka till "vanliga" jobbet.

Igår när vi red och precis där stigen går över till strand så stod det en liten hyrbil parkerad. En sådan som vi hyr ut med men denna var inte från vår firma.
Typen av bil har typ 4 hästkrafter och mopedhjul (inte riktigt men det är ingen stark bil).

Helt klart på förbjuden mark och helt oklart hur dom ens lyckats köra denna bil dit. Imponerande dock.

Hela gruppen ryttare lyckas ändå ta sig förbi och på stranden möter vi ett par på väg tillbaka.

Frågar om det är deras bil och att dom nog inte kommer lyckas få ur den ur sanden nu.

De är väldigt arroganta och oförskämda att prata med och vi har ändå inte tid med tjaffs. Tänkte att whatever.
Men när vi sedan hör dom starta bilen och mycket riktigt inte kan få loss bilen, då tog jag upp telefonen och ringde hyrfirman och gav dem info och regnr.

Jag hade inte tänkt ringa och tjalla men en utbränd koppling är dyrt. Hade det varit vår bil av samma modell hade det tagit hus i helvete (min chef).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
938
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
669
Senast: Glimra
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
661
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 545

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits
  • Dressyrsnack 17
  • Föräldrar till barn som rider