Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det blir bättre. Öva på att liggamma så gör ni det i sömnen båda två till slutHelt färdig, jinxade helt klart natten innan! Tredje amningen nu sedan 21, varje session tar typ en timme, plus då blöjbyten, sövning av bebis och slutligen sövning av mig själv. Resultatet är hitintills ca 2h sömn, uppdelat i halvtimmar.. tröttheten!
Sådana här nätter ger dessutom alldeles för mycket tid till grubblande. Inte bra!
Fick med papper hem från farmor i fredags, så nu har jag skrivit ner mina egna begravningsönskemål. Dom består typ enbart av musikval. Sambon tycker att jag är hemsk, farmor tycker att jag är förutseende.
Jag har sovit som en stock men blev klarvaken direkt när alarmet gick igång. Och när jag vaknat till började jag dagen med att bryta ihop. Men det är bara att plocka ihop resterna av sig och börja jobba.
På torsdag Så vi får väl se hur det går med läsningen, egentligen är det viktigast till tentan men det är lättare att hänga med om man har läst innan.@Snurrfian hoppas vädret lugnar sig låter sådär.
Inte lätt få ihop texten då, med tur går det smidigt idag.
När är det tänkt att bli op vet ni det?
Oliver i sängen framför netflix. Har kvällsfodrat och myst med pålle. Han var extra needy ikväll och brukar då kroka fast mig med huvudet och dra in mig mot bogen. Så ska jag stå där och kramas och klia.
Idag fick jag en riktigt boa-ormskram tillbaks. Det kliade på sidan på magen tydligen. Och han skulle visa var. Med mig inklämd mellan hals och kropp. Där stod vi i 5 min tills jag började få syrebrist..
Han har också snuttat och kliat och fördröjt mockning av box under 1 h. Han var så gullig att han fick hållas. Och jag fnissade så tårarna rann. Älskade knäpp-djur!
Det är fan rent vidrigt att stolpa upp. Så sjukt långa perioder av misshandel, övergrepp och psykisk ohälsa till följd av det. Bara det faktum att jag under ett år i 15-årsåldern gick hos både psykolog och läkare hos BUP, och berättade om vad som hände hemma - men ingen gjorde något, inte ens en orosanmälan till soc .
Jag vet ju hur det är inom mitt eget yrke, speciellt i vissa landsting. Där finns ett maxtax för snitt antal besök, ligger man över det (inte på en enskild individ, men på många) så krävs det förklaringar om varför. Om den som granskar inte godkänner anledningen (och man själv inte sänker snittet på sikt) så blir man av med sitt landstingsavtal. Självklart ska man inte ha patienter drällandes hos sig i onödan, men man måste ju låta dom få den tid som behövs för att bli bra.
Går det att anmäla sådant här efteråt? Kanske vore nått för uppdrag granskning?
Fy fan rent ut sagt! Tjänstefel ju! Men som 15-åring brukar man tyvärr inte ha så mycket att säga till om
Det är nästan 15 år sedan, så det är nog inte av intresse för media längre. Men kan tänka mig att det fortfarande förekommer, och då vore det ju något att titta på mer aktuella fall.Går det att anmäla sådant här efteråt? Kanske vore nått för uppdrag granskning?