Vad pysslar vi med, del LXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den örka årstiden har startat rejält. Ute är det helt svart.
Jakten börjar idag så jag räknar med att de står nån bil på min infart när jag åker till jobbet. :)

Ska till tandhygienist ikväll. När kallelsen damp ner tänkte jag att jag får väl smita lite tidigare från jobbet för att hinna.
Sedan kom jag på att jag brukar vara sist. Vi har fast arbetstid till 17 men nästan alla brukar smita hem vid kvart över fyra. Och sedan klaga högljutt på att de inte hinner med sitt jobb.:banghead:

Jag har börjat elda i pannan varje dag och det är så behagligt i huset när jag vaknar. Eldningssäsongen inledd. :love:

I dag fick jag hamta hem Maken fran sjukhuset. Han ar tillrackligt drogad pa painkillers for att ha ett "guldfisk intellekt" just nu. :p Han suckade over att, "2 dagar ar helt borta for mig". Nar jag fragade vad han menade la han till, "Ja, fran operationen tills nu". Han opererades i Tisdags, det ar 5 dagar. :angel:
Naja, jag visste att det har kommer att ta tid och att han skulle ha rejalt ont. Det varsa ar tydligen varken fran de nerver som varit klamda sa lange och nu haller pa att "rata till" sig igen. Jag hoppas bara att det inte blir allt for jobbigt for honom.
Han far ocksa "home care", sa vi far hit skoterska och Physical Therapist. Det blir bra sa jag slipper vara den som tjatar.

Helt färdig, jinxade helt klart natten innan! Tredje amningen nu sedan 21, varje session tar typ en timme, plus då blöjbyten, sövning av bebis och slutligen sövning av mig själv. Resultatet är hitintills ca 2h sömn, uppdelat i halvtimmar.. tröttheten! :crazy:

Sådana här nätter ger dessutom alldeles för mycket tid till grubblande. Inte bra! :down:
Det blir bättre. Öva på att liggamma så gör ni det i sömnen båda två till slut ;)

När jag skulle lägga mig igår kom jag på att jag har hovis klockan nio idag. Oups!
Julius tyckte tydligen inte att jag skulle sova till kvart i åtta för halv sju satte han igång klockradion och jag var redan uppe när jag såg vad klockan var. Jaja, ledig resten av veckan så jag ska nog hinna sova.

Jag har sovit som en stock men blev klarvaken direkt när alarmet gick igång. Och när jag vaknat till började jag dagen med att bryta ihop. Men det är bara att plocka ihop resterna av sig och börja jobba.

Fick med papper hem från farmor i fredags, så nu har jag skrivit ner mina egna begravningsönskemål. Dom består typ enbart av musikval. Sambon tycker att jag är hemsk, farmor tycker att jag är förutseende.

Jag håller med farmor, det är så vansinnigt mycket lättare för de efterlevande om de har något att gå efter :up:

Hoppas allt ordnar sig med psykologkontakt också. Det är vansinnigt att man ska behöva slåss för det man behöver när man är som skörast :heart

Trött och seg. Var dum och låg och läste till halv tolv inatt. Sen sovit oroligt, tänker och oroar mig. Imorgon ska I till migrationsverket för intervju iom hans överklagan på avvisningen. Det känns inte särskilt hoppfullt :(

Oliver i sängen framför netflix. Har kvällsfodrat och myst med pålle. Han var extra needy ikväll och brukar då kroka fast mig med huvudet och dra in mig mot bogen. Så ska jag stå där och kramas och klia.
Idag fick jag en riktigt boa-ormskram tillbaks. Det kliade på sidan på magen tydligen. Och han skulle visa var. Med mig inklämd mellan hals och kropp. Där stod vi i 5 min tills jag började få syrebrist.. :laugh:
Han har också snuttat och kliat och fördröjt mockning av box under 1 h. Han var så gullig att han fick hållas. Och jag fnissade så tårarna rann. Älskade knäpp-djur! :heart

Åh så där brukade en stor valack göra där min foderponny stod :love: jag var 14-15 år och han en bjässe på 176 cm. Han kunde vara lite klurig och visste mycket väl hur stor och stark han var och kunde sätta sig på tvären när han tyckte det blev för stora krav, men kliade man honom någonstans använde han sitt stora huvud och tryckte in en i en sån kram som din :love:

Det är fan rent vidrigt att stolpa upp. Så sjukt långa perioder av misshandel, övergrepp och psykisk ohälsa till följd av det. Bara det faktum att jag under ett år i 15-årsåldern gick hos både psykolog och läkare hos BUP, och berättade om vad som hände hemma - men ingen gjorde något, inte ens en orosanmälan till soc :( .

:eek:
Fy fan rent ut sagt! Tjänstefel ju! Men som 15-åring brukar man tyvärr inte ha så mycket att säga till om :(

Jag vet ju hur det är inom mitt eget yrke, speciellt i vissa landsting. Där finns ett maxtax för snitt antal besök, ligger man över det (inte på en enskild individ, men på många) så krävs det förklaringar om varför. Om den som granskar inte godkänner anledningen (och man själv inte sänker snittet på sikt) så blir man av med sitt landstingsavtal. Självklart ska man inte ha patienter drällandes hos sig i onödan, men man måste ju låta dom få den tid som behövs för att bli bra.

Och det här påminner mig om upphandlingarna inom mitt yrke :meh: inte riktigt samma sak men landstingen kräver ju minsta möjliga kostnad och ofta blir det företag som importerar från Kina som vinner. Där materialen inte ens uppfyller svensk standard men som vi som tillverkar här i landet måste uppfylla :cautious:

Här blåser det nästan ingenting och ljusare ute än igår (mindre tjocka moln kanske).
Kaffet påsatt men underbara katten la sig i min famn just. Hur ska jag kunna störa och gå upp nu :D???
Lilla damen får ursäkta men matte måste ha mer kaffe.

Idag ska jag sätta mig framför skolbänken :eek::nailbiting::crazy:

Går det att anmäla sådant här efteråt? Kanske vore nått för uppdrag granskning?
Det är nästan 15 år sedan, så det är nog inte av intresse för media längre. Men kan tänka mig att det fortfarande förekommer, och då vore det ju något att titta på mer aktuella fall.
För mig låg problemet i att dom frågade mina föräldrar om saker jag sagt, och fick svaret att "nej, det har aldrig hänt" på allting. Då släppte dom det direkt, istället för att gräva vidare i det. I själva verket rörde det sig om medberoende och förnekelse. Många år senare kröp det fram att även en annan släkting blivit utsatt (en av de som gick på hårdast om att jag hittat på allting), och sak efter sak som den vidriga personen gjort radades upp, men då var det ju redan för sent.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
660
Senast: Whoever
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 596
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
713
Senast: miumiu
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 023
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Stora shoppingtråden II