Vad pysslar vi med, del LXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är nästan 15 år sedan, så det är nog inte av intresse för media längre. Men kan tänka mig att det fortfarande förekommer, och då vore det ju något att titta på mer aktuella fall.
För mig låg problemet i att dom frågade mina föräldrar om saker jag sagt, och fick svaret att "nej, det har aldrig hänt" på allting. Då släppte dom det direkt, istället för att gräva vidare i det. I själva verket rörde det sig om medberoende och förnekelse. Många år senare kröp det fram att även en annan släkting blivit utsatt (en av de som gick på hårdast om att jag hittat på allting), och sak efter sak som den vidriga personen gjort radades upp, men då var det ju redan för sent.
Hoppas verkligen att det ser annorlunda ut idag!
Beklagar verkligen det du varit med om :(.
Får du tillräcklig hjälp idag?

Hoppas verkligen att det ser annorlunda ut idag!
Beklagar verkligen det du varit med om :(.
Får du tillräcklig hjälp idag?
Nej, får inte idag och har aldrig fått. Det går bra till och från, men kraschar rätt hårt där emellan när något annat utlöser en reaktion. Får se vad dagens nya psykologkontakt kan bidra med.

Nej, får inte idag och har aldrig fått. Det går bra till och från, men kraschar rätt hårt där emellan när något annat utlöser en reaktion. Får se vad dagens nya psykologkontakt kan bidra med.
Hoppas du får en chans att bearbeta allt du varit med om och att du hittar ditt sätt så du inte mår dåligt längre.
Bra att du får en psykologkontakt hoppas att det kommer bli bra!

Paniken som uppstod på lördagens utbytestävling när vi insåg leverantören skickat fel färger på rosetterna, blågula istället för blåa som var beställt :nailbiting:
Som tur var hade vi samtidigt beställt till lokaltävlingen så det löste sig
Om man säger så här, tror inte tjejerna blev ledsna över att få lyxrosetterna i pris :p
Kassören och jag suckade dock lite och konstaterade att det kommer ju få bli lyxrosetter nästa år också O_o
För tävlingen är ju lika mycket en prestigekamp mellan föräldrarna vilken klubb som arrangerar bäst mat, prisbord, tävling..... och nu rosetter :angel:

Det är nästan 15 år sedan, så det är nog inte av intresse för media längre. Men kan tänka mig att det fortfarande förekommer, och då vore det ju något att titta på mer aktuella fall.
För mig låg problemet i att dom frågade mina föräldrar om saker jag sagt, och fick svaret att "nej, det har aldrig hänt" på allting. Då släppte dom det direkt, istället för att gräva vidare i det. I själva verket rörde det sig om medberoende och förnekelse. Många år senare kröp det fram att även en annan släkting blivit utsatt (en av de som gick på hårdast om att jag hittat på allting), och sak efter sak som den vidriga personen gjort radades upp, men då var det ju redan för sent.

Så fruktansvärt sorgligt :( Hoppas du får adekvat hjälp snart :heart

Har precis haft ett halvlångt samtal med veterinärkliniken, så äldsta katten ska få komma in på kontroll om en vecka. Nu ska jag "bara" försöka få till ett urinprov på henne, wish me luck :meh:

Ska ringa till Skoda och boka tid till bilen. Det gnisslar nåt fruktansvärt om vänster framhjul och klossen är snedsliten...

Ska ringa till Skoda och boka tid till bilen. Det gnisslar nåt fruktansvärt om vänster framhjul och klossen är snedsliten...
Det där påminner mig om att jag också behöver ringa verkstan. Bilen spottar ut felmeddelanden lite hip som happ och sedan försvinner de av sig själva.

Har precis haft ett halvlångt samtal med veterinärkliniken, så äldsta katten ska få komma in på kontroll om en vecka. Nu ska jag "bara" försöka få till ett urinprov på henne, wish me luck :meh:

Men är det inte det lyckan att sitta vid lådan och vänta på att katten ska kissa? Sista gången satt jag i cirkus åtta timmar med en bok och väntade. För mig var det värt att köpa hem ett litet kit med särskild sand och urinrör. Jubel och klang när Nikita äntligen kissade. :D

Jag brukar aldrig vara frusen av mig (mer sån att jag går i linne när andra går i täckjacka), men idag fryser jag så fingrarna vitnar och jag knappt kan skriva på tangentbordet :eek:! Undrar om det är mig det är fel på eller värmen i byggnaden...?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
660
Senast: Whoever
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 596
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
713
Senast: miumiu
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 025
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama