Vad pysslar vi med, del LXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
För få timmar sömn, helt slut redan...eller så kanske jag inte riktigt vaknat än :cautious:
I dag blir det vet för både ponnyn och unghästen. Nu vill jag ha slut på eländet :( .
Lovade visst oxå fina hästen att hon skulle få sova ute i natt med :nailbiting: men med tanke på hur dom sprang i mörkret i går utan minsta problem medan jag själv trots pannlampa stod på näsan :angel: så tror jag hon överlever ute på natten med nu ;)
Mera kaffe och sen jobb :cool:

Har jag sagt att jag tycker att min värmefläkt är fantastisk? Det var lite väl kallt med 13 grader inomhus nu på morgonen :angel:

Men jag tycker det kan få sluta regna nu, mörk och blöt höst stod inte på min önskelista :cautious:

Ja det är ju inte riktigt i dom här perioderna man orkar ringa runt och trycka på. Att jag fått vidare remiss nu beror på att jag skrev precis hur det känns för tillfället på "mina vårdkontakter", när VC-psykologen sa att hon kände sig färdig med vad hon kunde göra och att vi kunde avveckla kontakten (tydligen är det så man gör om man inte kan reda ut saker och ting pga hög svårighetsgrad?).

Låta någon ha fullmakt som kan trycka på när det behövs?
galet att bara lägga ner när ärendet inte är avslutat och klart. Undrar hur hon tänkte skriva i den dokumentationen? :banghead::rage::yuck:

Låta någon ha fullmakt som kan trycka på när det behövs?
galet att bara lägga ner när ärendet inte är avslutat och klart. Undrar hur hon tänkte skriva i den dokumentationen? :banghead::rage::yuck:
Det ser väl fint ut i statistiken antar jag. Snitt antal besök per patient är ju tyvärr ofta viktigare än upplevd kvalitet och resultat. Hårda data går före de mjuka.

Kram @cili :heart

Jag tycker synd om jägarna som ska ut idag, det blåser fullständig storm och jag undrar om inte vissa pass till och med kan vara förenade med livsfara om det börjar falla träd. :nailbiting:
Jag måste ta tag i min läsning idag, jag försökte igår men fick inte ihop vettiga meningar av det jag läste eftersom hjärnan snurrade på högvarv. Idag ska maken in och få järndropp för att vara rätt i alla nivåer inför operationen.

Det ser väl fint ut i statistiken antar jag. Snitt antal besök per patient är ju tyvärr ofta viktigare än upplevd kvalitet och resultat. Hårda data går före de mjuka.
Tror tyvärr du kan vara läskigt nära sanningen där i vissa fall stämmer det nog hur vidrigt det än är.
Men det gör ju ingen vidare kvalitet på det sättet vare sig för enskild person eller verksamheters resultat att visa upp.
Snittantalet hjälper jag till att "bättra på" även om det är inom andra områden och nu verkar det luta åt att jag ska bidra ännu mera till att stolparna går upp.

Tror tyvärr du kan vara läskigt nära sanningen där i vissa fall stämmer det nog hur vidrigt det än är.
Men det gör ju ingen vidare kvalitet på det sättet vare sig för enskild person eller verksamheters resultat att visa upp.
Snittantalet hjälper jag till att "bättra på" även om det är inom andra områden och nu verkar det luta åt att jag ska bidra ännu mera till att stolparna går upp.
Jag vet ju hur det är inom mitt eget yrke, speciellt i vissa landsting. Där finns ett maxtax för snitt antal besök, ligger man över det (inte på en enskild individ, men på många) så krävs det förklaringar om varför. Om den som granskar inte godkänner anledningen (och man själv inte sänker snittet på sikt) så blir man av med sitt landstingsavtal. Självklart ska man inte ha patienter drällandes hos sig i onödan, men man måste ju låta dom få den tid som behövs för att bli bra.

Jag vet ju hur det är inom mitt eget yrke, speciellt i vissa landsting. Där finns ett maxtax för snitt antal besök, ligger man över det (inte på en enskild individ, men på många) så krävs det förklaringar om varför. Om den som granskar inte godkänner anledningen (och man själv inte sänker snittet på sikt) så blir man av med sitt landstingsavtal. Självklart ska man inte ha patienter drällandes hos sig i onödan, men man måste ju låta dom få den tid som behövs för att bli bra.
Behöver bara svara med: :bow::up: men lägger till ändå: jo jag vet och du har så rätt.

Helt färdig, jinxade helt klart natten innan! Tredje amningen nu sedan 21, varje session tar typ en timme, plus då blöjbyten, sövning av bebis och slutligen sövning av mig själv. Resultatet är hitintills ca 2h sömn, uppdelat i halvtimmar.. tröttheten! :crazy:

Sådana här nätter ger dessutom alldeles för mycket tid till grubblande. Inte bra! :down:

Helt färdig, jinxade helt klart natten innan! Tredje amningen nu sedan 21, varje session tar typ en timme, plus då blöjbyten, sövning av bebis och slutligen sövning av mig själv. Resultatet är hitintills ca 2h sömn, uppdelat i halvtimmar.. tröttheten! :crazy:

Sådana här nätter ger dessutom alldeles för mycket tid till grubblande. Inte bra! :down:
Du får min livmoder att knyta sig ännu hårdare. :yuck:

Varför, varför är min sömn så fucked up? Somnade vid halv två, vaknade för en halv timme sedan :banghead: Kan bäste herr JB stanna kvar en stund på en kopp kaffe och en bulle när han väl masat sig hit? :mad:

Varför, varför är min sömn så fucked up? Somnade vid halv två, vaknade för en halv timme sedan :banghead: Kan bäste herr JB stanna kvar en stund på en kopp kaffe och en bulle när han väl masat sig hit? :mad:
Min dörr har han inte tagit tid vid så vet i tusan vad han pysslat med i natt.
Opålitliga skrället :rage:

Haha! :rofl: Allt det fina och fantastiska överväger dock det jobbiga hundra gånger om! :love: Och han är inte ens tre veckor gammal ännu, så det där med sömnrutiner har liksom inte hunnit etablera sig i hans värld ännu. Om några veckor blir det lättare! :D
Tur han är så liten då ligger han ju stilla och skriker inte så extremt högt heller, ganska lagom ålder. :angel:
Är du helt säker att han kommer ha sömnrutiner? Du kanske ska kolla med @LadyCovergirl vilka ställen som går att natta på om det krisar ihop sig? ;)

Skönt att vara ledig idag! I em kommer vetrinären för årlig tandkontroll samt vaccinering.
Min Hay saver måste komma denna veckan. Jäkligt drygt att gå och vänta:meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
660
Senast: Whoever
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 596
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
713
Senast: miumiu
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 023
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Stora shoppingtråden II