Vad pysslar vi med, del LXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ett vidrigt illamående så funderar skarpt på att inte lägga mig, testade förut och det blev inte bättre.
Imorgon eller rättare sagt senare idag har jag milt sagt dagen fullbokad och vet i tusan hur jag ska hinna hit/dit och i tid så känns ju lovande att det är överhängande risk för sömnfri natt.
Förlåt gnället! :o
Gnäll på du bara ! Jag hänger på,ska till tandis senare idag så även här blir sömnen dålig eller inte alls.
Men just nu är det kaffe o nybakad fralla som gäller :d

Gnäll på du bara ! Jag hänger på,ska till tandis senare idag så även här blir sömnen dålig eller inte alls.
Men just nu är det kaffe o nybakad fralla som gäller :d

Åh tandläkaren är rolig, både bekvämt och billigt :arghh:
Jag har inte tandläkarskräck men det finns roligare saker att göra och man får så ont av att gapa så drastiskt nog för jag brukar höra att jag kan prata men det är liksom en annan sak på nåt vis :angel:

Här är det kaffe och rostad macka just nu som gäller, jag kommer se ut som en brödlimpa snart efter allt bröd jag tryckt i mig idag. :o

Blev väckt av att sambon klev ur sängen för 45 min sen. Han är tillbaka sedan länge, men jag är klarvaken och kan inte somna om.
Ena katten ligger tätt intill och snarkar/spinner om vartannat, ett träd utanför låter för fullt av all vind och sambon gnisslar tänder.

Blev inte bättre av att jag dessutom precis kom på att morgondagens psykologtid inträffar samtidigt som det kommer hemleverans av kattmat, så jag måste försöka jaga rätt på någon på Postnord så snart dom öppnar.

Blev väckt av att sambon klev ur sängen för 45 min sen. Han är tillbaka sedan länge, men jag är klarvaken och kan inte somna om.
Ena katten ligger tätt intill och snarkar/spinner om vartannat, ett träd utanför låter för fullt av all vind och sambon gnisslar tänder.

Blev inte bättre av att jag dessutom precis kom på att morgondagens psykologtid inträffar samtidigt som det kommer hemleverans av kattmat, så jag måste försöka jaga rätt på någon på Postnord så snart dom öppnar.

Men så dumt. Pälsfröken h'r håller sig i klösträdet och har inte en tanke på att ta sig därifrån.
Bra att det är uppskattat men vad fasen bli dumpad vet jag inte om jag gillar ;)
Vill du veta något riktigt knasigt??
Det blåser inte här på kusten, vindstilla totalt. Jag anar oråd :nailbiting:

Jag hoppas verkligen det ordnar sig med leveransen, typiskt och tokigt när det kolliderar.

Men så dumt. Pälsfröken h'r håller sig i klösträdet och har inte en tanke på att ta sig därifrån.
Bra att det är uppskattat men vad fasen bli dumpad vet jag inte om jag gillar ;)
Vill du veta något riktigt knasigt??
Det blåser inte här på kusten, vindstilla totalt. Jag anar oråd :nailbiting:

Jag hoppas verkligen det ordnar sig med leveransen, typiskt och tokigt när det kolliderar.
Det är därför man har fler katter. Större chans att någon vill vara nära sällskap :p

Om Pälsfröken skulle tycka det var okej så visst men tyvärr och är ju hon som sätter reglerna här vettu :meh:;)
Vi kan byta tillfälligt byt bort 2 och få 1 :rofl:
Jag gav upp tanken på att försöka somna om, och placerade mig med datorn i soffan istället. Vips hade jag den lilla bruna katten i knät (inte samma som låg i sängen och snarkade).
Ska försöka sammanställa en tidslinje för det senaste året (+ några kärnhändelser genom livet), som jag kan ta med till psykologen och bara överlämna istället för att försöka komma ihåg att säga allt som behöver dras som bakgrundsinfo till varför jag är där jag är idag.

Jag gav upp tanken på att försöka somna om, och placerade mig med datorn i soffan istället. Vips hade jag den lilla bruna katten i knät (inte samma som låg i sängen och snarkade).
Ska försöka sammanställa en tidslinje för det senaste året (+ några kärnhändelser genom livet), som jag kan ta med till psykologen och bara överlämna istället för att försöka komma ihåg att säga allt som behöver dras som bakgrundsinfo till varför jag är där jag är idag.

Klappa honom från mig, jag fick besök på avstånd hon gick till köket besvärade sig inte ens med att komma fram och hejja :cautious:
Låter förståndigt anteckningar är alltid bra, det som man skriver kommer man oftast ihåg utan att läsa det.
(säger hon som skrivit en lapp och påminnelse i telef. men glömde ändå :o)

Klappa honom från mig, jag fick besök på avstånd hon gick till köket besvärade sig inte ens med att komma fram och hejja :cautious:
Låter förståndigt anteckningar är alltid bra, det som man skriver kommer man oftast ihåg utan att läsa det.
(säger hon som skrivit en lapp och påminnelse i telef. men glömde ändå :o)
Det är fan rent vidrigt att stolpa upp. Så sjukt långa perioder av misshandel, övergrepp och psykisk ohälsa till följd av det. Bara det faktum att jag under ett år i 15-årsåldern gick hos både psykolog och läkare hos BUP, och berättade om vad som hände hemma - men ingen gjorde något, inte ens en orosanmälan till soc :( .

Gav upp försöken att somna om, säkerhetskopierar och rensar datorn på gamla filer istället medan jag väntar på att mitt te blir färdigt :up:

@cili: fyfan, det är verkligen vedervärdigt när man samlar ihop sig och orkar berätta och så händer absolut ingenting. *kram* :heart

Gav upp försöken att somna om, säkerhetskopierar och rensar datorn på gamla filer istället medan jag väntar på att mitt te blir färdigt :up:

@cili: fyfan, det är verkligen vedervärdigt när man samlar ihop sig och orkar berätta och så händer absolut ingenting. *kram* :heart
Det värsta är att jag tror att även denna nya kontakt kommer leda till remiss till någon annan. Det är nämligen så det brukar bli. Först vill dom försöka några gånger, sen stämplas jag som ett svårt fall som kräver bättre kompetens och skickas vidare. Och det slutar alltid med att det faller mellan stolarna, remisser kommer bort, flytt eller liknande. Så jag får dra samma bakgrundsinfo gång på gång, men blir aldrig hjälpt någonstans.
Psykologen på VC har jag besökt 2-3 gånger, och ska nu till "nästa nivå". Dvs precis när jag hunnit dra upp det mesta och det är som svårast att hantera.

Det värsta är att jag tror att även denna nya kontakt kommer leda till remiss till någon annan. Det är nämligen så det brukar bli. Först vill dom försöka några gånger, sen stämplas jag som ett svårt fall som kräver bättre kompetens och skickas vidare. Och det slutar alltid med att det faller mellan stolarna, remisser kommer bort, flytt eller liknande. Så jag får dra samma bakgrundsinfo gång på gång, men blir aldrig hjälpt någonstans.
Psykologen på VC har jag besökt 2-3 gånger, och ska nu till "nästa nivå". Dvs precis när jag hunnit dra upp det mesta och det är som svårast att hantera.
Tyvärr brukar det bli så, ja. Det är så märkligt att man ska behöva kämpa extra mycket när man behöver hjälp. Att vara såpass aktiv (som man måste vara för att ens ärende inte ska hamna mellan stolarna eller längst ned i listan) och ändå känna att man bara trampar vatten är utmattande.

Jag önskar att jag hade något bra att säga, eller något tips att ge men jag kan egentligen bara sucka instämmande och säga "Jag vet vad du menar" :meh::(

Tyvärr brukar det bli så, ja. Det är så märkligt att man ska behöva kämpa extra mycket när man behöver hjälp. Att vara såpass aktiv (som man måste vara för att ens ärende inte ska hamna mellan stolarna eller längst ned i listan) och ändå känna att man bara trampar vatten är utmattande.

Jag önskar att jag hade något bra att säga, eller något tips att ge men jag kan egentligen bara sucka instämmande och säga "Jag vet vad du menar" :meh::(
Ja det är ju inte riktigt i dom här perioderna man orkar ringa runt och trycka på. Att jag fått vidare remiss nu beror på att jag skrev precis hur det känns för tillfället på "mina vårdkontakter", när VC-psykologen sa att hon kände sig färdig med vad hon kunde göra och att vi kunde avveckla kontakten (tydligen är det så man gör om man inte kan reda ut saker och ting pga hög svårighetsgrad?).

Orimligt kallt ute nu, burr! :nailbiting:
Usch, ja, bara 3 grader "varmt" här.... Men riktigt trevligt inne :) ! Vi testade för första gången den praktiska funktionen att sätta värmepumpen på timer, så någon gång innan jag steg upp klickade den igång :up: . Varken jag eller maken gillar att sova för varmt, så på natten vill vi inte ha någon värme på, men det är jag rätt skönt att slippa stiga upp till 16 grader också..... :D

Hoppas verkligen detta blir gången som är undantaget.
Kan inte från egen erfarenhet inom området föreställa mig det, dock sett/varit med ett antal olika saker inom jobbet som är det närmaste jag kan referera till.
Du kan dock med högt huvud vara jävligt (ursäkta) stolt över att du är den du är och det finns många som tycker om dig, precis som du är :heart

Usch, ja, bara 3 grader "varmt" här.... Men riktigt trevligt inne :) ! Vi testade för första gången den praktiska funktionen att sätta värmepumpen på timer, så någon gång innan jag steg upp klickade den igång :up: . Varken jag eller maken gillar att sova för varmt, så på natten vill vi inte ha någon värme på, men det är jag rätt skönt att slippa stiga upp till 16 grader också..... :D
Smidigt, bra då vet ni att det fungerar med innan fjällrävar och isbjörnarna invaderar gatorna strax.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
660
Senast: Whoever
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 596
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: miumiu
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 023
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Säng
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Tjockistråden 4

Hund, Katt, Andra Djur