Som jag skrev i ett annat svar så har jag lite problem som gör att jag vill gärna bo så nära jobbet som möjligt. Och "tyvärr" (om man kan säga så, jag trivs rätt bra) jobbar jag i en attraktiv kommun. Om jag ska hitta mindre attraktiva områden här (och då hyra i andrahand eller privat) så skulle jag säkert behöva ett körkort för då är det nog ingen lokaltrafik som gör prisen lägre.
Jag står faktiskt i bostadskö i en annan stad (örebro) sen gymnasietiden, för att jag då kanske behövde egen lägenhet. Men det är inte förrän nu mina poäng börjar kunna konkurrera, och det var nio år sedan. Om det är såna kötider i Örebro så törs jag nästan inte tänka på hur det är i Stockholm
Jag har sån tur att jag får hyra ett rum billigt hos mina föräldrar och trivs helt ok
Mina föräldrar är dock ganska gamla och bägge pensionärer, min mamma har just hjälpt min syster till en lägenhet så jag får mest gilla läget och se hur det utvecklar sig i framtiden.
Så det är specifikt just pga du har bara en inkomst? Jag testade bara på bankernas hemsidor och de talade mest om det gick eller inte, och inte om varför.