Nä, det är just det som är min poäng. Läge eller kvm? Är kvm viktigast så kan man kanske inte bo i Stockholm eller ens i närheten. Är läget viktigast så får man kompromissa med annat. Man kan inte få allt. Om man absolut ska bo på en viss plats får man ju anpassa sig efter den bostadssituation som råder där och är man inte beredd på det så får man flytta till en plats där man kan få den bostad man trivs bäst med.
Ja absolut, det håller jag med om! Då får man byta jobb och umgänge, alternativt att kompromissa med kvadratmeter och pris om man inte vill det.
Jag frågade bara för att det är ju viktigt var din bostad ligger, om man ska kunna veta om det är ett jämförbart objekt eller inte. Och det var det ju inte i det här fallet. Många kan ju inte kompromissa med läget hur mycket som helst heller, beroende på möjlighet att få jobb och få familj och umgänge att funka. Så för de flesta som har och som vill behålla jobb och umgänge så är det ju kanske inte aktuellt att flytta från regionen. Dock är det ju även stor prisspridning inom regionen, så även inom pendlingsavstånd så går det att hitta dyrare och billigare objekt. Storstockholm är väldigt heterogent.