Är tanken att ni ska alla böcker i serien?
Egentligen, ja, jag tror det. Men inte jag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är tanken att ni ska alla böcker i serien?
Jag har läst andra delen om Doggerland, Stormvarning (precis som rätt många andra i tråden ), plus Silvervägen. Röstade på Stormvarning för att jag tycker den är genial.De nominerade till årets bok släpptes i onsdags och eftersom det är ett litteraturpris jag gillar brukar jag inspireras av titlarna i listan. Den enda jag redan hade läst var Silvervägen av Stina Jackson, som jag tyckte om. Plockade efter onsdagen upp Jonas Gardells roman Till minne av en villkorslös kärlek, som jag gillar förvånansvärt mycket.
Visa bifogad fil 28885
Har ni läst någon av de nominerade?
Jag har läst andra delen om Doggerland, Stormvarning (precis som rätt många andra i tråden ).
Sen har jag tre av dom andra på min ”att läsa”-lista så hoppas jag kan läsa dom snart
Och jag som både följt tråden rätt noga och tänkte att ”den har jag aldrig hört talas om” när den nominerades. Var tvungen att gå tillbaka i tråden och inser att när någon skrev att den önskade att ”de doggerska öarna fanns på riktigt” så har jag avfärdat det som någon ny fantasyserie som jag inte orkar ha koll på. (Inte för att jag har något emot fantasy, men min TBR i genren är redan så mastodontlång att jag inte lägger särskilt mycket nytt på minnet).
Meh, sådär får du ju inte skriva utan att berätta vilka.
Visst är det felsteg som är den första? Köpte den på ICA i helgen då den reades ut och mindes att folk här i tråden gillade de böckernaJag har läst andra delen om Doggerland, Stormvarning (precis som rätt många andra i tråden ), plus Silvervägen. Röstade på Stormvarning för att jag tycker den är genial.
Sen har jag tre av dom andra på min ”att läsa”-lista så hoppas jag kan läsa dom snart
Yes, den är förstVisst är det felsteg som är den första? Köpte den på ICA i helgen då den reades ut och mindes att folk här i tråden gillade de böckerna
De nominerade till årets bok släpptes i onsdags och eftersom det är ett litteraturpris jag gillar brukar jag inspireras av titlarna i listan. Den enda jag redan hade läst var Silvervägen av Stina Jackson, som jag tyckte om. Plockade efter onsdagen upp Jonas Gardells roman Till minne av en villkorslös kärlek, som jag gillar förvånansvärt mycket.
Visa bifogad fil 28885
Har ni läst någon av de nominerade?
En hög med böcker avklarade, här är de senaste:
Örnflöjten av Elvira Birgitta Holm.
Läste de två föregående delarna i serien för flera år sedan. Minns att jag gillade dem, så jag blev såklart glad när jag hittade en ny del. Men usch vad besviken jag blev på den. Inte alls samma som jag mindes av de föregående. Rätt seg faktiskt, tyckte det blev en ganska rörig bok speciellt mot slutet.
Hemsökt - dödlig hämnd av Meg Cabot.
Fynd i bokhyllan! Temat verkar ha varit ”böcker jag minns att jag gillat som yngre”. Nä, lättläst och underhållande serie. Kommer bara ihåg hur serien slutade och glömt resten, så det är bra att fräscha upp minnet lite
Den odödliga Henrietta Lacks av Rebecca Skloot
Såg filmen baserad på boken i våras. Intressant bok då jag själv jobbar inom vården. Skriven på ett trevligt sätt som ger bra flyt i boken, inte alltid så när det handlar om biografier.
30 dejter på 30 dagar av Sarah Title
Jahapp. Såna här böcker brukar kunna vara riktigt roliga och underhållande, hade väl lite för stora förhoppningar på den. Visste redan i början vart historien var på väg.. Tyvärr blev jag väldigt irriterad på både den manliga och kvinnliga huvudpersonen och alla stereotyper som upprepades i det oändliga.. Hade kunnat göras på ett bättre sätt, för hela upplägget av historien hade kunnat bli riktigt bra!
Har också läst de resterande böckerna om Ruth Galloway av Elly Griffiths. (En orolig grav, De utstötta, De öde fälten, En kvinna i blått, Dolt i mörker samt Den mörka ängeln). Plöjde böckerna på sisådär en bok om dagen.. Fortsättningsvis en serie som jag gillar starkt, de första böckerna i serien snäppet vassare dock. Men absolut läsvärda, ska läsa dem igen vid tillfälle och försöka dra ner på tempot lite. Väntar på följande bok i serien, den kommer i juni. Tyvärr rätt många personer i kö på den innan mej, men hoppas jag får läsa den redan nångång under sommaren!