Sen min senaste uppdatering har jag visst hunnit med några böcker
Den absolut bästa boken jag lyssnat på sen sist är
Riot Days skriven av Maria i Pussy Riot. Alltså alla borde verkligen läsa den eller lyssna på den (den var himla bra som ljudbok) eftersom det ger dels en otrevlig inblick i Ryssland men också en nyansering av Pussy Riot och deras syfte.
Som ljudbok har jag lyssnat på
Slutet av Strandberg som jag tyckte var rätt överskattad faktiskt. Alltså den var inte dålig (förutom att linläsningen var lite frustrerande) men inte heller särskilt spännande eller bra
Han har lite svårt att balansera sina böcker tycker jag, för dom börjar ofta bra men spårar ut totalt alternativt slutar i den här känslan
Har även lyssnat på
Norrsken av Frida Skybäck och nä, jag lär mig aldrig att jag inte är ett stort fan av hennes böcker oavsett om dom utspelar sig i nutid eller förr i tiden. Dom är så förutsägbara
Jag har dessutom läst en hel del själv
Dels
Neverworld av Pessl som jag verkligen längtat efter att läsa! Och jag gillade den verkligen och tyckte generellt att den levde upp till mina förväntningar
Darling River av Stridsberg gjorde det dock inte, fattade sisådär noll av den och fick inget grepp om personerna i boken. Alltså jag var typ glad när den var slut, inte för att den var dålig då utan för att jag helt enkelt inte förstod något av den.
Röta, andra delen av Korpringarna, av Pettersen var rätt lik den första boken (eller ja, den handlade ju såklart om lite andra grejer också). Väldigt svår att komma in i men efter halva boken så fastnade jag. Planen är att läsa sista delen rätt så snart så jag fortfarande vet hur Röta slutade (det underlättar lite eftersom handlingen ändå inte är helt förutsägbar och lätt att hålla reda på som den är
).
En apa i Rågsved läste jag eftersom personalen på mitt bibliotek hade rekommenderat den - annars hade jag nog missat den. Jag tyckte den var bra! Och framförallt tycker jag det är positivt med "enklare" böcker som handlar om osunda relationer eftersom det inte blir så mycket ångest (bara lite) och det är lättare att ta till sig. Dessutom jättebra med länkar/kontaktinfo till olika organisationer som jobbar med våld i nära relationer i slutet!
Jag lyckades dessutom ta mig igenom En saga om tidens väsen tillslut och den växte verkligen. Väldigt fascinerande bok på många sätt! Krävde väl egentligen lite mer fokus av mig som läsare än vad jag mäktade med så jag tror att jag hade kunnat uppskatta den ännu mer om inte hjärndimman varit så total
En bok som jag däremot inte lyckades ta mig igenom, mest pga riktigt dålig inläsning (tyvärr) var
Jag vet inte vart psykoser kommer ifrån som lät intressant men som dels var rätt mjäää men dessutom irriterande inläst så fick ge upp den trots att det inte är någon särskilt lång bok
Tycker det är så trist när böcker verkar intressanta men bara inte går att ta sig igenom!