Killaloe
Trådstartare
Va, tycker vi olika?! Det är ju helt obegripligtNu @Killaloe tycker vi olika för en gångs skull (iaf från min sida) Jag imponerades inte av Ordbrodösen alls. Och kärleken i den förstod jag mig inte alls på.
Jag tycker som du att Idijärvitrilogin tog sig och blev bättre och bättre. Minns inte slutet på tvåan nu. Men magigrejen i trean höll inte riktigt, tycker jag. Vad tänkte du om det?
Kärlekshistorien däremot funkade bra, tycker jag och bidrog bl a till att sveket blev större. Däremot kan jag reta ihjäl mig på faktafel. En förfader som emigrerade till Amerika - på 1600-talet!!!
att hon stack kniven i bröstet osv tyckte jag var lite för mycket av en cliffhanger om jag hade behövt vänta på tredje boken
Jag tyckte nog ändå att magin höll relativt bra ändå. Ganska så förutsägbart tidvis iofs men jag tycker ändå om tanken att den var/är till låns och inget som tillhör en person. Sen blev det väl lite tjatigt (? I brist på bättre ord) när det blev typ samma resultat varje gång hon lånade magi från killarna.
Jag tyckte nog ändå att magin höll relativt bra ändå. Ganska så förutsägbart tidvis iofs men jag tycker ändå om tanken att den var/är till låns och inget som tillhör en person. Sen blev det väl lite tjatigt (? I brist på bättre ord) när det blev typ samma resultat varje gång hon lånade magi från killarna.
Vad var det du upplevde som inte helt höll?
Stackars @Anna får stå till svars för böcker som vi inte förstårLyssnat på The music shop av Rachel Joyce, och förstod inte poängen alls med boken, tycker den var lite märklig och varken romantiskt eller särskilt feel-good som jag tror var avsett. @Anna har sett att du gillat den på insta, kan inte du förklara vad jag missat?
Synd annars för jag gillade författarens tidigar böcker om Harold Fry och Miss Queenie Hennessey..