Vad läser du just nu? Del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har hunnit avsluta Slaktaren också nu. Den fjärde boken i Hudiksvallsdeckarna av Gabriella Ullberg Westin. Helt ok, handlingen fördes vidare hela tiden och det var inte tvärenkelt att lista ut mördaren. Men ingen jättewowbok ;)

Har påbörjat 1793 nu och än så är den ganska seg och lite om sig och kring sig. Men det är ju så man känner författaren som "min vän N" i Backmans blogg :D

Du glädjerika sköna av Sara H Olsson. Det absolut sämsta jag hört på länge. Rekommenderas inte till någon.

Wikham Hall av Cathy Bramley. Helt ok, som de flesta andra av hennes böcker som jag lyssnat på.

Det som en gång fanns av Amanda Prowse. Lyssnade slut på den för ett par dagar sedan och minns inte alls vad jag tyckte. Antagligen var den rätt dålig.

Manglade dukar och vikta servetter av Ewa Klingberg. Förutsägbart och rätt trist, men lite bättre än de två skräpböckerna ovan.

White lies and wishes av Cathy Bramley. Lite annorlunda mot hennes andra böcker med tre huvudpersoner, men jag gillade den nästan mest av alla hennes böcker.

Nu lyssnar jag på Farliga vidder av Nora Roberts. Har precis börjat så har ingen åsikt än, ner än att jag tycker sämre och sämre om Katarina Ewerlöf som inläsare.

Jag har hunnit avsluta Slaktaren också nu. Den fjärde boken i Hudiksvallsdeckarna av Gabriella Ullberg Westin. Helt ok, handlingen fördes vidare hela tiden och det var inte tvärenkelt att lista ut mördaren. Men ingen jättewowbok ;)

Har påbörjat 1793 nu och än så är den ganska seg och lite om sig och kring sig. Men det är ju så man känner författaren som "min vän N" i Backmans blogg :D
Den tar sig @Ninnurur den tar sig. Den är sjukt bra imo.

ar någon förresten tips på riktigt gastkramande thrillers/rysare/skräck? Sån där som gör att man stannar upp när man lyssnar och hjärtat nästan känns som en stånghammare? Jag behöver nått rysligt
Jag tyckte att just Träskkungens dotter var rätt läskig :o Men trist om inte inläsningen fungerar för dig.

Annars ska väl typ Kvinnan i fönstret (A J Finn) och Barnet (Fiona Barton) vara spännande (har dom sparade i min bokhylla på Storytel så ska lyssna på dem framöver)

Jag tyckte att just Träskkungens dotter var rätt läskig :o Men trist om inte inläsningen fungerar för dig.

Annars ska väl typ Kvinnan i fönstret (A J Finn) och Barnet (Fiona Barton) vara spännande (har dom sparade i min bokhylla på Storytel så ska lyssna på dem framöver)
Erkänner att jag inte kommit så långt in i den än, en eller ett par timmar kanske? Så det kommer kanske, men ja det är synd när intressanta böcker inte funkar pga inläsaren :down: har tyvärr fått stänga av en del lovande böcker för att jag for sånt kli.

Tack för tipsen, ska kolla upp dom! Har 116 böcker I biblioteket som jag inte lyssnat på än, och ändå "har jag inget att lyssna på" :meh:

Har någon förresten tips på riktigt gastkramande thrillers/rysare/skräck? Sån där som gör att man stannar upp när man lyssnar och hjärtat nästan känns som en stånghammare? Jag behöver nått rysligt.
Amanda Hellbergs böcker om Maja Grå är rätt obehagliga om du inte läst dem. Tistelblomman är läskigaste tycker jag och vill minnas att de kan läsas någorlunda fristående men kanske roligast att läsa i ordning. Annars får jag alltid hög puls av att lyssna på Kepler (speciellt Stalker) även om de inte är BRA kanske hehe... Något nyare tips kommer jag inte på för tillfället!

Amanda Hellbergs böcker om Maja Grå är rätt obehagliga om du inte läst dem. Tistelblomman är läskigaste tycker jag och vill minnas att de kan läsas någorlunda fristående men kanske roligast att läsa i ordning. Annars får jag alltid hög puls av att lyssna på Kepler (speciellt Stalker) även om de inte är BRA kanske hehe... Något nyare tips kommer jag inte på för tillfället!
Ska kollas upp, tack! :)

Jag har ocksålyckats överlista min hjärna och tagit mig igenom en fysisk bok. Jag gjorde det enkelt för mig och valde första Harry Potter. Jag har lite svårt att fokusera på längre stycken med skriven text, vilket jag verkligen sörjer då jag älskar att läsa.

Varning för "Av skuggor märkt" av Marianne Cedervall. Som hästintresserad är det omöjlig att lyssna på. Det räcker liksom inte att ha sett en hästbild på Instagram för att kunna skriva trovärdigt om hästar. Jag gav faktiskt upp rätt tidigt pga av den totala okunskapen om hästar. Redan omslaget borde ha varnat mig. Hästarna i boken säjs vara islandshästar men omslaget visar ett halvblod. Och islänningarna heter Melody och Baldur. Finns det verkligen folk som döper en islänning till ett engelskt namn som Melody?

Nu lyssnar jag på Mikael Persbrants bok. Känns rätt hypad och jag är inte imponerad ännu. Men det tar sig kanske.

1793 slut och jisses vilken makaber historia! :crazy: vet inte riktigt vad jag ska ge den för betyg? Helt klart välskriven, men så, jag vet inte vad? Absurd? O_o En becksvart historia, men med ett fängslande persongalleri som drev boken mer framåt än vad själva storyn gjorde.
Det har nog blivit lite väl mycket mord för mig nu så jag övergår till mina säkra, brittiska feelgoodförfattare en sväng nu tror jag. :D får se om jag orkar ta mig an Träskkungen sen.

Jag har hittat två böcker att läsa nu och är SÅ JÄKLA PEPP. Har inte varit läspepp på länge så det känns riktigt riktigt bra.

Den första är Rich Boy av Caroline Ringskog Ferrada Noli. Efter tips i feministisk bokgrupp.
Och den andra är (mindre creddiga) Bachelor Nation: Inside the world of America's favourite guilty pleasure av Andi Kaufman.

Den sistnämnda är jag så sugen på att jag vill skolka från jobbet resten av veckan och bara få plöja bok och äta popcorn.

Jag har just lyssnat mig igenom Ann Heberleins Allt kommer nog att bli bra. Den har fått usla recensioner, och jag tycker att den var ännu sämre. Jag läste den för att jag hörde på radio att den är en hästbok för vuxna. Snarare som en harlequinroman, om ni frågar mig.

Lägsta möjliga betyg.

Lyssnat på ”När döden kom till Pemberly” av PD James efter tips från @Killaloe. Boken är en fristående fortsättning på Austens Stolthet och fördom. Jag tycker författaren har fångat mycket av känslan från Austen, med lite känsla av Christe inblandat. Jag tycker den var trevlig att läsa!

Även lyssnat på ”City of bones” av Cassandra Clare. Tror den nämnts i tråden. Var det så att denvgenerella åsikten är att resten av böckerna i Immortal instruments-serien blir sämre? Tycker inte den var lysande, men bra tidsfördriv, så funderar ändå på att lyssna vidare. Vad tycker ni?

Läste ut den i morse och är golvad. Så otroligt bra. Tror att du kommer att tokgilla.
Ååååh nu blir jag än mer sugen!

Ska försöka spara den till midsommarveckan när jag är ledig, så kan jag ligga och läsa vid poolen :). Men det blir svårt att inte bara sträckläsa ut den nån kväll!!

Jag har smugit igång med lite nöjesläsning igen :love: Jag börjar lite lättsamt med Allt jag önskade av Lucy Dillon, sen har jag framför mig att läsa till sommarkursen, :D Gittan och gråvargarna, ABC, Tordyveln flyger i skymningen och en bunt till älskade böcker. Jag ser fram emot en härligt sommar med mycket läsning :love:

Har någon förresten tips på riktigt gastkramande thrillers/rysare/skräck? Sån där som gör att man stannar upp när man lyssnar och hjärtat nästan känns som en stånghammare? Jag behöver nått rysligt.

Jag letar efter det samma!

Den enda bok jag kan komma ihåg att jag faktiskt tyckte blev obehaglig var Varsel av Stephen King men den gissar jag att du redan läst. ;)

Hur ser ni förresten på att sluta läsa böcker? Känns som att varje gång jag hamnar i en svacka där jag inte läser är det för att boken jag läser för tillfället inte intresserar mig så jag slutar läsa. Det känns liksom så fel att sluta halvvägs in i en bok och börja på en ny utan jag vill liksom bli färdig med det jag började.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
118
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 055
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 651
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 133
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama