Jag minns knappt ens någonting av böckernaVad tror du om tidiga delar av Deverry av Katharine Kerr? Finns väl även hyfsat väl översatta om de fortfarande går att få tag i.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag minns knappt ens någonting av böckernaVad tror du om tidiga delar av Deverry av Katharine Kerr? Finns väl även hyfsat väl översatta om de fortfarande går att få tag i.
Jag älskar historiska romaner och tycker alla som gör det borde läsa The Other Boleyn GirlGillar fantasy, historiska romaner, romance, svenska och brittiska deckare, dystopier och typ allt där emellan.
Behöver akuta lästips. [...]
Gillar fantasy, historiska romaner, romance, svenska och brittiska deckare, dystopier och typ allt där emellan.
Jag läser just nu Ormen i Essex av Sarah Perry och den stämmer in på flera av dina kriterier. Har dock inte ens läst hälften än, så jag vet inte alls var det slutar, men gillar så här långt.![]()
@fejt Den här tror jag kanske skulle kunna vara en väldigt bra bok att diskutera med dina elever! Könsroller/stereotyper, vänskap, olika (miserabla) hemförhållanden, att behöva ta för mycket ansvar som ung när vuxenvärlden fallerar, stora känslor osv tas upp på många olika sätt och den är, mellan det hemska, en bok som verkligen skulle kunna gå att ha bra diskussioner kring. (Utspelar sig i London och med typ gymnasieungdomar så det är liksom inte några ”avlägsna” personer på det sättet)Spegel spegel alltså, verkligen en så himla bra bok men samtidigt helt jäkla genomvidrig och inte så lite hemsk stundtals. Men ja, riktigt riktigt bra på många plan!
Jag har de tolv första böckerna på svenska. Jag har läst hela serien flera gånger faktiskt så jag gillade böckerna skarptVad tror du om tidiga delar av Deverry av Katharine Kerr? Finns väl även hyfsat väl översatta om de fortfarande går att få tag i.
@fejt Den här tror jag kanske skulle kunna vara en väldigt bra bok att diskutera med dina elever! Könsroller/stereotyper, vänskap, olika (miserabla) hemförhållanden, att behöva ta för mycket ansvar som ung när vuxenvärlden fallerar, stora känslor osv tas upp på många olika sätt och den är, mellan det hemska, en bok som verkligen skulle kunna gå att ha bra diskussioner kring. (Utspelar sig i London och med typ gymnasieungdomar så det är liksom inte några ”avlägsna” personer på det sättet)
Den är helt fantastisk den boken! Och så viktig att fler läser tänker jag.Jag har lyssnat på När hundarna kommer och är djupt imponerad av en otroligt skicklig författare som jag av någon outgrundlig anledning lyckats missa helt.
Plågsam läsning och ännu värre nu när det snart är val. I teorin är var femte person man möter sverigedemokrat. Jag skäms, äcklas och förtvivlar.
Så kul att du redan fått tipset på annat hållEn kompis till min sjuttonåriga dotter tipsade om den för ett par veckor sedan så jag har köpt den till bibblan. Den har inte kommit ännu. Jag längtar. Och vad glad jag blir över att du också gillar denDå vet jag att det blir bra
![]()
Den orkade jag ens läsa. Av de anledningar du nämner.Jag har lyssnat på När hundarna kommer och är djupt imponerad av en otroligt skicklig författare som jag av någon outgrundlig anledning lyckats missa helt.
Plågsam läsning och ännu värre nu när det snart är val. I teorin är var femte person man möter sverigedemokrat. Jag skäms, äcklas och förtvivlar.
Jag har också läst i alla fall de 6-7 första tre gånger.Jag har de tolv första böckerna på svenska. Jag har läst hela serien flera gånger faktiskt så jag gillade böckerna skarpt