Vad läser du just nu? Del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Även lyssnat på ”City of bones” av Cassandra Clare. Tror den nämnts i tråden. Var det så att denvgenerella åsikten är att resten av böckerna i Immortal instruments-serien blir sämre? Tycker inte den var lysande, men bra tidsfördriv, så funderar ändå på att lyssna vidare. Vad tycker ni?
Jag tror jag läst tre böcker i serien och jag tyckte dom var helt okej. Så är du ute efter tidsfördriv så kör på säger jag ;) :)

Hur ser ni förresten på att sluta läsa böcker? Känns som att varje gång jag hamnar i en svacka där jag inte läser är det för att boken jag läser för tillfället inte intresserar mig så jag slutar läsa. Det känns liksom så fel att sluta halvvägs in i en bok och börja på en ny utan jag vill liksom bli färdig med det jag började.
Jag ser ingen poäng i att läsa böcker som inte är bra, så tröttnar en är det ju mycket bättre att sluta och läsa något roligare/mer intressant :) Det finns så många böcker och så lite tid att det är trist att lägga den tiden på böcker en inte gillar, framförallt om det tar bort läslusten!

Jag letar efter det samma!

Den enda bok jag kan komma ihåg att jag faktiskt tyckte blev obehaglig var Varsel av Stephen King men den gissar jag att du redan läst. ;)

Hur ser ni förresten på att sluta läsa böcker? Känns som att varje gång jag hamnar i en svacka där jag inte läser är det för att boken jag läser för tillfället inte intresserar mig så jag slutar läsa. Det känns liksom så fel att sluta halvvägs in i en bok och börja på en ny utan jag vill liksom bli färdig med det jag började.
Jag lyssnar ju mest på böcker just nu, men jag har inga problem att sluta läsa/lyssna på en bom jag inte gillar. Som @Killaloe säger det finns för många bra böcker för att envisas med dåliga ;)

Den enda bok jag kan komma ihåg att jag faktiskt tyckte blev obehaglig var Varsel av Stephen King men den gissar jag att du redan läst. ;)

Livet är för kort för kassa böcker ;) :D

Sedan händer det att jag lägger ifrån mig en bok för att plocka upp den igen senare. Ibland handlar det liksom om fel mindset, det har hänt att jag har lagt ifrån mig något som jag tyckte var kass/tråkig/tjatig/ointressant fr stunden, för att sedan plocka upp den igen av någon anledning - kanske bokcirkel eller stark rekommendation från någon som brukar ha "rätt" smak och älska den.

Jag har faktisk inte läst en enda av honom! Jag har pestens tid och köplust tror jag, men har inte haft "lust" att läsa dom :o har du läst något från Robin Cook? Dom är också otäcka men inte på "skräck" sätt.

Jag har inga problem att sluta läsa en bok om jag inte gillar den. Brukar inte hända så ofta, men gissar att det är för att jag är rätt kräsen när det kommer till böcker så verkar inte baksidan tillräckligt bra så börjar jag inte :)

Förut försökte jag alltid läsa färdigt men som redan sagts livet är för kort för att läsa tråkiga böcker

Jag gillar Stephen King, favoriterna är nog Pestens tid och Det, de böckerna har jag läst om ett antal gånger

Alltså TACK @fejt för tipset om Nevermoore! Jag älskade boken :love: Verkligen så himla himla bra (paraply-grejerna är numera på min lista över saker jag önskade fanns i verkligheten :D)

Jag har faktisk inte läst en enda av honom! Jag har pestens tid och köplust tror jag, men har inte haft "lust" att läsa dom :o har du läst något från Robin Cook? Dom är också otäcka men inte på "skräck" sätt.

Jag har inga problem att sluta läsa en bok om jag inte gillar den. Brukar inte hända så ofta, men gissar att det är för att jag är rätt kräsen när det kommer till böcker så verkar inte baksidan tillräckligt bra så börjar jag inte :)

Nej det har jag inte faktiskt men nu blev jag ju sugen på att prova! Vilken är din favorit? :)

Förut försökte jag alltid läsa färdigt men som redan sagts livet är för kort för att läsa tråkiga böcker

Jag gillar Stephen King, favoriterna är nog Pestens tid och Det, de böckerna har jag läst om ett antal gånger

Ja Stephen King är nog min favoritförfattare och den jag läst flest böcker av. Lite därför det är så surt att det är hans The Cell jag sitter fast i just nu. Tycker ju inte boken är dålig det är bara att storyn inte intresserar mig just nu. Kanske får ta en paus från den som nämndes ovan.

Jag tycker ju nästan allt jag läst av honom varit mer eller mindre bra men mina favoriter är nog också Pestens tid, Varsel, Jurtjyrkogården, Drömfångare och Christine. Den enda jag nog känt varit mer åt det trista hållet var Eldfödd, den gillade jag inte riktigt.

Men tack alla för "peppen" då lägger jag denna på paus för nu så ska jag börja på en ny bok ikväll, får kika i bokhyllan vad som finns tillgängligt :D

Lite avis på er som lyssnar på ljudböcker, känns som att man blir "effektivare" då. Jag har tyvärr så svårt att hålla koncentrationen när jag ska lyssna på ljudböcker så tappar bort mig i storyn. Dessutom har jag så lätt för att störa mig på inläsare.

Såg att någon nämnde Träskkungens dotter tidigare och att de inte gillade inläsaren. Jag tipsade min mamma om den då jag hört bra om den men ho slutade en bit in då hon sa att hon inte klarade av den för inläsningen var så dålig. Vid såna tillfällen är jag glad att jag läser "manuellt" så att säga då man inte riskerar att så att säga förstöra en bra bok genom att störa sig.

Nej det har jag inte faktiskt men nu blev jag ju sugen på att prova! Vilken är din favorit? :)

Ja Stephen King är nog min favoritförfattare och den jag läst flest böcker av. Lite därför det är så surt att det är hans The Cell jag sitter fast i just nu. Tycker ju inte boken är dålig det är bara att storyn inte intresserar mig just nu. Kanske får ta en paus från den som nämndes ovan.

Jag tycker ju nästan allt jag läst av honom varit mer eller mindre bra men mina favoriter är nog också Pestens tid, Varsel, Jurtjyrkogården, Drömfångare och Christine. Den enda jag nog känt varit mer åt det trista hållet var Eldfödd, den gillade jag inte riktigt.

Men tack alla för "peppen" då lägger jag denna på paus för nu så ska jag börja på en ny bok ikväll, får kika i bokhyllan vad som finns tillgängligt :D

Lite avis på er som lyssnar på ljudböcker, känns som att man blir "effektivare" då. Jag har tyvärr så svårt att hålla koncentrationen när jag ska lyssna på ljudböcker så tappar bort mig i storyn. Dessutom har jag så lätt för att störa mig på inläsare.

Såg att någon nämnde Träskkungens dotter tidigare och att de inte gillade inläsaren. Jag tipsade min mamma om den då jag hört bra om den men ho slutade en bit in då hon sa att hon inte klarade av den för inläsningen var så dålig. Vid såna tillfällen är jag glad att jag läser "manuellt" så att säga då man inte riskerar att så att säga förstöra en bra bok genom att störa sig.
Jag får återkomma, måste fräscha upp minnet med baksidorna :p
Jag ska nog låna Träskkungens dotter som bok (jag dissade uppläsaren tidigare i tråden) för jag misstänker att den är bra men att just den som läser sabbar det.

Visst är det Philomene som läst in Träskkungen? Har bara hört henne läsa barnböcker och då funkar hon bra. Får se om jag fixar det sen ;)

@Tiffanys nådatid, experimentet, manipulator, ont uppsåt är mina favoriter av Robin Cook. Även genväg till döden är bra har jag för mig. Nu var det längesen jag läste dom så jag kan ju minnas fel :p

Läste ut ”brudskeppet” av Jojo Moyes. Tror det är en av hennes tidigare böcker. Rätt intressant historia, som är baserat på verkliga händelser (men inte verkliga personer).
Boken handlar om en bok som precis efter krigsslutet transporterar drygt 600 kvinnor från Australien till England efter att de under kriget gift sig med engelska soldater. Boken följer fyra kvinnor som tvingas dela hytt. De har olika bakgrund och förutsättningar och givetvis blir det ingen dans på rosor.
Jag gillade boken, det var en intressant historia som jag inte hade hört talas om innan :)

Även lyssnat på ”Simon vs the homo sapiens agenda” av Becky Albertalli. Den var fantastisk, som bara riktigt bra Ya-romaner kan vara :love:
Boken handlar om en ung kille i en amerikansk high-school som brottas med att komma ut som homosexuell och sina känslor för sin mailkompis för vem känslorna växer. Helt underbar! Vet att det finns en uppföljare, men tar något annat emellan för att njuta lite av känslan den gav, så jag inte blir för besviken av uppföljaren :angel:

Även lyssnat på ”City of bones” av Cassandra Clare. Tror den nämnts i tråden. Var det så att denvgenerella åsikten är att resten av böckerna i Immortal instruments-serien blir sämre? Tycker inte den var lysande, men bra tidsfördriv, så funderar ändå på att lyssna vidare. Vad tycker ni?

Tycker att de första MI är rätt ok. Jag gillar puttrig fantasy! Inför sista boken läste jag dock Clockworkböckerna som är prequels men där karaktärerna kommer in i sista MI.boken. De böckerna är bättre och när jag sen skulle lästa sista MI stod Jace och Claaaaary mig så långt upp i halsen att jag aldrig läste klart den :p.

Alltså TACK @fejt för tipset om Nevermoore! Jag älskade boken :love: Verkligen så himla himla bra (paraply-grejerna är numera på min lista över saker jag önskade fanns i verkligheten :D)

Åh vad roligt att du också tyckte så mycket om den! Jag fick faktiskt tillbaka den efter lån idag och det är så roligt när nyinköpta böcker redan är lite tummade. Vi är många, stora som små, på skolan som längtar efter nummer två :love:

Och JA paraplyerna, rummet som möblerar sig självt, kristallkronan i lobbyn....Vilken underbar värld!:)

Åh vad roligt att du också tyckte så mycket om den! Jag fick faktiskt tillbaka den efter lån idag och det är så roligt när nyinköpta böcker redan är lite tummade. Vi är många, stora som små, på skolan som längtar efter nummer två :love:

Och JA paraplyerna, rummet som möblerar sig självt, kristallkronan i lobbyn....Vilken underbar värld!:)
Verkligen en helt fantastisk värld :love: önskar att Fen bodde hos mig :D

Vet du något om när nästa ska komma ut?

Älskar rummet som möblerar sig själv :love:

@Tiffanys nådatid, experimentet, manipulator, ont uppsåt är mina favoriter av Robin Cook. Även genväg till döden är bra har jag för mig. Nu var det längesen jag läste dom så jag kan ju minnas fel :p
Jag kikade på adlibris och de verkar bara finnas på engelska vilket jag iofs inte har några problem med men jag hade lite svårt att identifiera titlarna. Harmful intent måste ju iaf vara Ont uppsåt så den ligger i min önskelista nu åtminstone. Tack för tipset! :up:

Jag kikade på adlibris och de verkar bara finnas på engelska vilket jag iofs inte har några problem med men jag hade lite svårt att identifiera titlarna. Harmful intent måste ju iaf vara Ont uppsåt så den ligger i min önskelista nu åtminstone. Tack för tipset! :up:
Kolla second hand, dom brukar finnas där :) dom är ganska gamla så gissar det inte finns nytryck av dom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
118
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 055
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 647
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 133
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama