Vad läser du just nu? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
oj, jag har verkligen ingen aning. Det visar hur lite spår bilen satte i mig, för jag minns inte alls hur den slutade eller det du skrev om :p (jag har inte heller läst tvåan)

Det är dock många i tråden som läst den, och gillat den betydligt mer än jag gjorde. De minns kanske slutet lite bättre också :angel: Sorry för dålig hjälp!
Alltså jag tänker att hon ville ju inte att hon skulle komma alls och när han dessutom gjorde det i dom där skorna som han inte velat köpa blev det för mycket typ. Något slags bevis för kontakt mellan hennes man och den där snubben som hon inte ville ha att göra med. Å andra sidan tyckte jag att hela grejen med dom där skorna var så förstorad. Och jag gillade inte heller boken speciellt mycket. :rofl:

@Klara Rimlig teori :).

jag tycker inte alls att grejen med skorna var förstorad, hela hennes tillvaro, hennes väg ut, hängde ju (i hennes värld) på att hon kunde göra vackra dyra skor att sälja och bli rik. för en fattig unge är det givetvis en väldigt stor grej

Just läst klart Ett helgon till varje pris av Ellis Peters. Och ja, @Snurrfian jag tyckte den höll riktigt bra nu också. Läste dom nog för 15 år sedan sist.

En lagom sommarläsning för mig. Kräver inget stort engagemang.

Nu tar jag del 2. Ett lik för mycket.

Ellis Peters är trevlig!
Kollade för något år sedan på biblioteket för jag vill läsa om, men de hade inga på hyllan. Kanske ska ta ett varv till nu i sommar.

@Klara Rimlig teori :).

jag tycker inte alls att grejen med skorna var förstorad, hela hennes tillvaro, hennes väg ut, hängde ju (i hennes värld) på att hon kunde göra vackra dyra skor att sälja och bli rik. för en fattig unge är det givetvis en väldigt stor grej
Jag var nog bara så less på boken där i slutet. :D

Jag ogillade den absolut inte :) Den gjorde vara inget större intryck på mig. Den var helt ok, och jag kommer säkert lyssna på fortsättningen när den blir inläst. Kanske hade för höga förväntningar efter vad som skrivits hår i tråden? :p
Ah, jag har inte läst ett ord om den, inte ens vad den handlade om. Föredrar att göra så :).

Såg att några skrev om Stål, den tyckte jag var underlig i början men sedan gillade jag den riktigt mycket.

Nu läser jag Livet går vidare av Karin Wahlberg, läste första delen förra året tror jag och det känns rätt lagom så här under sommaren. Hoppas bara att den inte utvecklar sig till någon slags halvdålig deckare (det finns vissa tendenser ny tycker jag).

I helgen läste jag äntligen ut I am Pilgrim av Terry Hayes. Började på den 20 maj :eek: men 900 sidor på engelska med söndervärkt hjärna tog sin tid.

Den var otroligt hajpad i USA men jag ville vänta med att läsa recensioner tills jag var klar. Och när jag googlade var första recensionsträffen en bloggare som skrev vill du läsa en überamerikansk, rasistisk, alldeles för lång thriller som är liite för förutsägbar, skriven av en australiensisk författare som ser alla kvinnor som otroligt attraktiva (sexy sexy) så gör det! Läs I am pilgrim av Terry Hayes.

Och det roliga var att EXAKT så hade jag tyckt under läsningen! :D Dock tyckte jag samtidigt att den var underhållande, terrorismtemat var det som lockade mig. Så jag tycker fortfarande inte att den var dålig, om man bortser från de små detaljerna :angel: som bloggaren prickade in.

I helgen läste jag äntligen ut I am Pilgrim av Terry Hayes. Började på den 20 maj :eek: men 900 sidor på engelska med söndervärkt hjärna tog sin tid.

Den var otroligt hajpad i USA men jag ville vänta med att läsa recensioner tills jag var klar. Och när jag googlade var första recensionsträffen en bloggare som skrev vill du läsa en überamerikansk, rasistisk, alldeles för lång thriller som är liite för förutsägbar, skriven av en australiensisk författare som ser alla kvinnor som otroligt attraktiva (sexy sexy) så gör det! Läs I am pilgrim av Terry Hayes.

Och det roliga var att EXAKT så hade jag tyckt under läsningen! :D Dock tyckte jag samtidigt att den var underhållande, terrorismtemat var det som lockade mig. Så jag tycker fortfarande inte att den var dålig, om man bortser från de små detaljerna :angel: som bloggaren prickade in.
Låter som en toppenbok!

Ah, jag har inte läst ett ord om den, inte ens vad den handlade om. Föredrar att göra så :).
Jo det kan jag förstå :) Samtidigt får jag mycket inspiration (och även noteringar om böcker jag inte vill läsa ;) ) från tråden och gillar att få tips om vad jag ska läsa, så det känns ändå värt. Trots att det i vissa fall skapar besvikelse...

Har för övrigt läst klart "fem personer du möter i himmelen" av Mitch Albom. En besvikelse rent ut sagt. Uppskattade "tisdagarna med Morrie" av samma författare och denna hade med bra recensioner på goodreads. Tycker den var väldigt klyschig och trots att den kändes överöst med sensmoral fattade jag inte poängen förrän sista sidan typ. När jag väl fattade poängen så blev den något bättre dock ;) Svag 3/5

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 354
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min mormor dog i morse. För 6 veckor sedan dog min farmor. Två otroligt starka kvinnor som funnits där i hela mitt liv har försvunnit...
2
Svar
23
· Visningar
2 265
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Äldre Vi fortsätter väl diskutera vad vi läser just nu?! Jag tar mig friheten att ställa typ samma fråga i den här tråden som i förra...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
109 418
Senast: Killaloe
·
  • Låst
Äldre Ännu en tråd som jag hoppas blir fylld av fantastiska böcker, några lite sämre böcker att undvika, bokprat och tips.
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 319
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve