Vad läser du just nu? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läste Min fantastiska vännina idag och gud vad jag tyckte om den! Underbar bok. Däremot fattade jag inte, min okultiverade stackare, slutet på den. Nån som kan förklara i en fin spoiler?

Nu ska jag köpa de andra två och läsa dem vid poolen :).

Just läst klart Ett helgon till varje pris av Ellis Peters. Och ja, @Snurrfian jag tyckte den höll riktigt bra nu också. Läste dom nog för 15 år sedan sist.

En lagom sommarläsning för mig. Kräver inget stort engagemang.

Nu tar jag del 2. Ett lik för mycket.

Jag läser just nu andra delen i trilogin om Gemma Doyle, dvs Upprorsänglar. Tycker ändå att den är ganska så underhållande men kanske inget en lägger på minnet (jag har nämligen läst första delen fler än en gång men kom inte ihåg någonting när jag började läsa om den :o Fast jag kände ju igen en del iaf :up: )

Lyssnar samtidigt på första boken av James Harriot och det är ju lite småtrevlig lyssning sådär även om det nog inte blir så många fler böcker av honom om hans liv som veterinär framöver.

Näää, den står på min "att läsa"-lista men jag tvivlar på att jag är en person som någonsin kommer kunna förklara slutet för någon oavsett vilken bok det gäller :D
Jomen klart du kan! Men läs den för guds skull, otroligt bra bok! :love:

Läste Min fantastiska vännina idag och gud vad jag tyckte om den! Underbar bok. Däremot fattade jag inte, min okultiverade stackare, slutet på den. Nån som kan förklara i en fin spoiler?

Nu ska jag köpa de andra två och läsa dem vid poolen :).
Jag har läst den, men minns inte att slutet var något som skulle tolkas? Jag föll ju iofs inte in i jubelkören över den boken heller.. Skriv i en spoiler vad du inte hängde med på så kan jag se om jag minns :angel:

Jag har läst den, men minns inte att slutet var något som skulle tolkas? Jag föll ju iofs inte in i jubelkören över den boken heller.. Skriv i en spoiler vad du inte hängde med på så kan jag se om jag minns :angel:
Vad är grejen med att han har på sig skorna? Varför blir hon helt vit i ansiktet och chockad? Har jag missat nåt eller får vi veta det i bok nr 2? OBS har ej läst tvåan så snälla spoilra inte den :).

Rosie Potters lyckliga liv efter detta var till en början tragikomisk och smårolig. Lagom avancerad. Slutet blev lite frireligiösaktikt och teatraliskt, men allt som allt får den 3,5/5.

Nu har jag börjat med första boken i I vår herres hage-serien.

Något av vad jag läst hittills under semestern med korta kommentarer under:
1. Gregory Davis Roberts: Bergets Skugga
2. Donna Tartt: Steglitsan
3. Chinamanda Ngosi Adiche: Americanah
4.Sarah Waters: Hyresgästerna
5. David Nicholls: Vi
6.Silvia Avallone: Stål
7. Hans Fallada: Ensam i Berlin

1. Fortsättningen på Shantaram. Gillar man den, och vill veta hur det gick, så gillar man denna. Lättläst, lättsmält - ingen bok jag läser om.
2. Bra story, men jag tycker hon skriver för omständligt och pratigt för att ge toppbetyg.
3. Sist på bollen läste jag den och ja, den är bra. T o m jättebra! (Ofta blir jag besviken på böcker som blivit haussade av andra, men inte denna gång). Sträckläste den.
4. Ja! Kunde inte lägga ner den, heller.
5. Näää. Lite putslustig, s k feelgood-book enlig baksidan, men jag orkade knappt läsa den.
6. Jaaaa! Superbra, verkligen!
7. Jaaa! Riktigt bra, annorlunda skriven bok om vanliga människors liv under nazistregeringen.

Vad är grejen med att han har på sig skorna? Varför blir hon helt vit i ansiktet och chockad? Har jag missat nåt eller får vi veta det i bok nr 2? OBS har ej läst tvåan så snälla spoilra inte den :).
oj, jag har verkligen ingen aning. Det visar hur lite spår bilen satte i mig, för jag minns inte alls hur den slutade eller det du skrev om :p (jag har inte heller läst tvåan)

Det är dock många i tråden som läst den, och gillat den betydligt mer än jag gjorde. De minns kanske slutet lite bättre också :angel: Sorry för dålig hjälp!

@mandalaki Den har jag inte läst så jag vet inte om de är lika varandra. Den här handlar om två flickors vänskap och livet i Neapel på 50-talet och jag tyckte att den var otroligt välskriven och engagerande. Jag tror att du skulle tycka om den men vi har nog lite olika smak så kanske inte :p.

@mandalaki Den har jag inte läst så jag vet inte om de är lika varandra. Den här handlar om två flickors vänskap och livet i Neapel på 50-talet och jag tyckte att den var otroligt välskriven och engagerande. Jag tror att du skulle tycka om den men vi har nog lite olika smak så kanske inte :p.
Sant. Jag har rätt smak och du har fel. (Lex Millennium). Så jag skulle nog hata den. ;)

(Sätt upp Stål på din komihåglista, du kanske skulle gilla den. :))

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 354
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min mormor dog i morse. För 6 veckor sedan dog min farmor. Två otroligt starka kvinnor som funnits där i hela mitt liv har försvunnit...
2
Svar
23
· Visningar
2 265
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Äldre Vi fortsätter väl diskutera vad vi läser just nu?! Jag tar mig friheten att ställa typ samma fråga i den här tråden som i förra...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
109 418
Senast: Killaloe
·
  • Låst
Äldre Ännu en tråd som jag hoppas blir fylld av fantastiska böcker, några lite sämre böcker att undvika, bokprat och tips.
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 319
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve