Vad läser du just nu? Del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och just ja, jag är ÄNTLIGEN klar med Fahrenheit 451! Känslan av att kunna skumläsa de sista typ tio sidorna och sen kasta bort boken var fantastisk :D Så summan av det hela är att jag inte är något stort fan av den, även om själva innehållet var intressant så var den så förbenat tråkig att det blev noll och intet flyt i läsningen. Trist när en bra story försvinner i omständigt språk.

Så för att väga upp oflytet så har jag precis börjat på Tango för vilsna själar och De skandalösa. Något säger mig att det inte kommer vara något större bekymmer att ta sig igenom någon av böckerna :D :angel:

Och just ja, jag är ÄNTLIGEN klar med Fahrenheit 451! Känslan av att kunna skumläsa de sista typ tio sidorna och sen kasta bort boken var fantastisk :D Så summan av det hela är att jag inte är något stort fan av den, även om själva innehållet var intressant så var den så förbenat tråkig att det blev noll och intet flyt i läsningen. Trist när en bra story försvinner i omständigt språk.

Så för att väga upp oflytet så har jag precis börjat på Tango för vilsna själar och De skandalösa. Något säger mig att det inte kommer vara något större bekymmer att ta sig igenom någon av böckerna :D :angel:

Haha, det är så lustigt, såna här gånger - särskilt när det handlar om en bok jag velat läsa eller varit nyfiken på - känner jag att jag MÅSTE läsa boken ifråga. :D

@Killaloe Får se om du gillar Tangon, den var min "minsta favorit" av henne. Vad är De skandalösa? Vem har skrivit den?

Läste ut Hemlösa hundar och ensamma hjärtan igår, och den gillade jag :) Typisk Lucy Dillon med kärlek och hundar och lyckliga slut :D

@Killaloe Får se om du gillar Tangon, den var min "minsta favorit" av henne. Vad är De skandalösa? Vem har skrivit den?

Läste ut Hemlösa hundar och ensamma hjärtan igår, och den gillade jag :) Typisk Lucy Dillon med kärlek och hundar och lyckliga slut :D

Hittills verkar Tangon helt okej iaf :) Men jag återkommer med fullständig rapport när den är klar! :D

De skandalösa är skriven av Simona Ahrnstedt och är typ en historisk romantisk bok. Jag har läst Överenskommelser av henne tidigare och tycker att det är lagom underhållning :)
http://www.adlibris.com/se/bok/de-skandalosa-9789173519182

@Killaloe Ah, lite tantsnusk hållet? Har inte läst så mycket i den genren, men Överenskommelser hade ju fått rätt bra betyg på Goodreads :)

Både ja och nej skulle jag vilja säga. Det är inte så mycket snusk inblandat, mer intriger och förväxlingar. Det är liksom lite åt Nora Roberts-hållet, fast bättre (tycker jag) och i en historisk miljö :)

Både ja och nej skulle jag vilja säga. Det är inte så mycket snusk inblandat, mer intriger och förväxlingar. Det är liksom lite åt Nora Roberts-hållet, fast bättre (tycker jag) och i en historisk miljö :)

Jag får revidera detta lite nu när boken är utläst, det var en del snusk ändå i slutet av boken :D

Fast den var bra ändå (eller tack vare?! :angel: ) tycker jag nog :)

Just nu är jag i början av Saknaden och hittills är den lovande. Dock tror jag inte riktigt den lever upp till samma nivå som Vit Oleander men det kanske handlar mer om förväntningar från min sida :)

Kul att läsa alla era tankar om de böcker ni läser :)

Själv jobbar jag på med både The Casual Vacancy och Stoner. The Casual Vacancy är väl trevlig om än lite för splittrad. Det är väldigt många trådar på gång samtidigt, men för min del är Rowling förlåten tack vare hennes underfundiga och lite syrliga sätt att måla upp karaktärer och miljöer.

Stoner lämnar mig just nu utan något större intryck. Jag tycker att den inte förmedlar några känslor. Huvudpersonen, och även berättaren, är väldigt snusförnuftiga och (väl) resonerande, men det skapar ingen känsla hos mig. Jag vill nog ändå ha lite friktion för att få igång tankeverksamheten.

Försökte läsa två Paulo Coelho-böcker efter varandra och det blev alldeles för mycket. När jag kommit halvvägs genom Zahiren Bestämde jag mig för att lägga den åt sidan.

Har påbörjat Aprilhäxan av Majgull Axelsson, den gillar jag skarpt än så länge :)

Till veckan får jag hem lite 'klassiker' som jag ser fram emot att läsa.

Försökte läsa två Paulo Coelho-böcker efter varandra och det blev alldeles för mycket. När jag kommit halvvägs genom Zahiren Bestämde jag mig för att lägga den åt sidan.

Har påbörjat Aprilhäxan av Majgull Axelsson, den gillar jag skarpt än så länge :)

Till veckan får jag hem lite 'klassiker' som jag ser fram emot att läsa.
Som jag minns Aprilhäxan är den en av de bästa böcker jag läst. Den var det åtminstone då, det är ett tag sedan.

Filmatiseringen av Gone Girl har premiär ikväll, och ska man tro SR är den precis sådär tillplattat tråkig och orättvis mot boken som jag befarade att den skulle bli. Attans! Tror jag ska gå och se den trots allt, och försöka att inte bli alltför besviken.

Annars har jag avslutat Zack av Kallentoft och Lutteman, som inte imponerade märkbart på mig faktiskt. Jag brukar annars älska Kallentofts personporträtt och språk, men den här boken kändes faktiskt bara som ännu en svensk deckare. Lite småspännande på sina ställen, men mest tyckte jag nog om den för att den var lättläst och skön att läsa liksom. Nä, bättre kan de!

Nu ska jag börja med Molnfri bombnatt av Vibeke Olsson, och mina förväntningar är skyhöga!

Jag har läst färdigt Utvandrarsviten, äntligen!

Håller på med The little friend av Donna Tartt också men jag blir lite förvirrad.

@Ceta
Nu har jag kommit lite mer än halvvägs i Tango för vilsna själar och jag tycker inte alls att den är lika bra som Dillons andra böcker. Det som stör mig mest är att alla karaktärerna är så osympatiska i boken och jag blir mest bara irriterad över att de inte bara kan skärpa till sig, typ :p

Håller på med Jag heter inte Miriam. Så satans bra och tyvärr aktuellt. Samtidigt är jag inte rakt igenom såld på hur hon beskriver vissa saker, jag stör mig lite. Men det är en skitsak i sammanhanget, för historien hon berättar den bär.

Har precis läst ut Dödssynden av Harper Lee. Tyckte väldigt väldigt mycket om den och den är ju också obehagligt aktuell eftersom det övergripande temat är rasism. Och Atticus är min nya idol tror jag. En människa som verkligen står upp för "det rätta" och inte viker trots hot. Rekommenderar varmt.

Att det dessutom är författarens enda bok (utgiven 1960) och hon fick Pulitzerpriset för den gör ju det hela ännu bättre på något sätt.

Nu funderar jag lite på vad jag ska läsa härnäst. Vet att jag måste läsa Gentlemen och Gangsters innan filmen har premiär i början av december. Men det är ju lång tid kvar! Blir nog lite ungdomsböcker nu, tror jag. Ska läsa färdigt Catcher In the Rye också, för den har jag ändå påbörjat.

Jag har läst färdigt Utvandrarsviten, äntligen!

Håller på med The little friend av Donna Tartt också men jag blir lite förvirrad.

Det blev så att jag började på Den vita massajen igår kväll när jag kom hem efter körövningen... och är nästan klar ;)

Jag har äntligen blivit klar med Wolf Hall, som jag kan konstatera definitivt inte var min grej.

Nu har jag istället läst Ryttarna av Mats Wahl som jag tyckte mycket om och så håller jag på med en Jack Reacher-deckare.

Lucke och Lull - om familjen Bonnier. Urtråkigt skriven; jag skummar en hel del sidor. Några intressanta detaljer; annars gäääääsp.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
116
Senast: Badger
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
86 87 88
Svar
1 745
· Visningar
85 130
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
3 167
Senast: Lilla
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar