Vad kostar er försäkring?

Hagens_Zorba

Trådstartare
Vad kostar det i månaden?
Vad innehåller försäkringen?
Har ni behövt utnyttja den?
Vilket bolag?

Sen undrar jag en annan sak, hur ofta avmaskar ni era innekatter?
Träckprovar ni eller kör ni bara med random medel en gång om året typ?
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Vad kostar det i månaden?
Tror jag betalar runt 100kr/katt och månad (kan vara något mindre typ 90 eller något) Betalar årsvis och det går på ca 2000/år för två katter.

Vad innehåller försäkringen?
Jag har Agria Veterinärvård. Försäkringen ersätter kostnader för undersökning, behandling och vård på grund av sjukdom eller skada. Har högsta beloppet (50 000) och självrisk på 1100 + 15%
Har även Agria Tänder som ersätter tandbehandligar (ej Forl eller tandstensborttagning).
Och Agria Medicin som ersätter kostnader för medicin upp till 800kr/riskperiod.

Har ni behövt utnyttja den?
Har inte utnyttjat den än. De gånger vi har varit hos vet har det gått på typ 1500-2000 och då har jag betalat det.

Vilket bolag?

Gissa.. :p Tror det framgick ovan..Haha

Dessutom har katterna ett eget sparkonto där jag sparar 200 kr åt dem varje månad. :D
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Glömde..
Jag avmaskar inte "bara för att".
Avmaskade båda katterna två gånger i vintras, på veterinärens inrådan, för att lilla kissen kommer från ett vanvårdshem och var full med mask.

Nu skulle jag nog bara avmaska om jag såg att någon av dem hade mask. Om jag skulle misstänka mask skulle jag ta ett prov och skicka in (finns ju "kolla masken" på apoteket).

Lycka till!
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Men Gud, det är ju precis så jag hade tänkt försäkra men det skulle kosta flera 100 i månaden, konstigt!
Att en själriskperiod är i 125 dagar, betyder det att man får betala en självrisk till om katten är sjuk längre?
Den där medicin kostar vad jag fattat det 70 kr i månaden?
Eftersom det är ca 3 självriskperioder på ett år, så kan man få mediciner för 3*800 kr vid behov?

Ah, jag har också tänkt att köra på en kolla masken.
Är det bra att avmaska en gång när dom är bebis kankse?
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Jag har Agria veterinärvård, betalar 484kr/år och katt
Självrisk på 2100 kr och betalar även 25 % i rörligsjälvrisk.
Har nyttjat den och det har aldrig krånglat.


/B
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Jag gick in på Agrias sida och räknade på vad Lillkattens försäkring kostar per år:

Veterinärvård 820
Medicin 90
Tänder 45
Summa 955
Rabatt 10 %

Vet inte om det skiljer beroende på var man bor. Tror att det är lite skillnad om man har raskatt också, beroende på ras.. (Jag har huskatt)
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Vad kostar det i månaden?
Jag betalar per år, betalar 750 kr var för honorna och 600 någonting för kastrathanen.

Vad innehåller försäkringen?
Veterinärvårdsförsäkring på alla tre, honorna är även livförsäkrade.

Har ni behövt utnyttja den?
Har tyvärr fått nyttja den väldigt mycket det senaste året. Allt har fungerat problemfritt.
Vilket bolag?
Sveland. (1100 i fast självrisk, 25% i rörlig.)

Angående avmaskning så avmaskar jag ej mina katter, däremot tar jag träckprov på kattungarna. De har aldrig haft mask.
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Aha, din är inte livförsäkrad, därför den är billigare än min, då är jag med!
Rabatten, är det för att du är med i nån kattklubb lr?
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Vad kostar det i månaden?
ca 240 kr/månad för 2. Det skiljer sig tydligen från månad till månad.
Vad innehåller försäkringen?
Abbie har fortfarande 50.000 i vetvård, 5000 i liv, 1100 i fast självrisk och 15% i rörlig på 125 dgr, 6000 i rehab, 800 i medicin/självriskperiod och 6000 tänder.
Yoga har (pga ålder) sjunkit till 20.000 i vetvård, 2600 i liv, 100+15% i självrisk/125 dgr, 6000 i rehab, 800 i medicin och 6000 i tänder.
Har ni behövt utnyttja den?
Ja, jag har utnyttjat på båda.
Vilket bolag?
Agria

Avmaskar aldrig mina. Dom är rena inneraskatter.
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Jag har agria, och betalar nästan 3000:- om året för fyra katter (varav två avelskatter). Har agria pga att inget annat bolag ville försäkra min då åttaårige katt när jag köpte honom. Hittills har jag varit nöjd, har utnyttjat försäkringen en gång, när gamleman hade struma. Sjukdomen gick på total 26000:- och agria ersatte behandling med radioaktivt jod (vilket inte alla bolag gör). I övrigt kan jag inte säga så mycket eftersom mina *peppar, peppar* varit väldigt friska.

Just det: jag avmaskar aldrig mina (förutom när vi varit utomlands förstås). Tar träckprov på ungarna.
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Har hört att Sveland är billigare än Agria?
Vad kostar kolla masken för smådjur?

Det är inte priset som är det allra viktigaste tycker jag, utan att villkoren passar en själv och ens katter. Själv har jag börjat slänga ögon mot IF, deras fasta självrisk lockar något oerhört efter ett halvår av otur. If har en fast självrisk på 2500.
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Det är inte priset som är det allra viktigaste tycker jag, utan att villkoren passar en själv och ens katter. Själv har jag börjat slänga ögon mot IF, deras fasta självrisk lockar något oerhört efter ett halvår av otur. If har en fast självrisk på 2500.

Jag med. Men först när dom förlängt sin självriskperiod.
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Jag tecknade försäkring på nyförvärvet för en vecka sedan. Det blev ca 750 kr/år men då var det 10% rabatt för att hon är chipmärkt och så var det 30% i kattungerabatt. Katten är en devon rex och jag har Agria. 50000 kr i vet.vård, lägsta självriskerna och tillägg för både tänder, medicin och rehab. Dock ingen livförsäkring eftersom jag utan problem kan "förlora" 6500 kr.

Fick nyligen ta bort min gammelkatt och hon har flitigt utnyttjat sin försäkring under de 9 år jag hade henne. Har nog fått mer ersättning än vad jag betalat i premie och samma var det med hästen jag hade förut.

Till min andra katt har jag en Svelandförsäkring som jag utnyttjade ganska flitigt under kattens första år. Därefter (hon är 6 år nu) har hon aldrig varit sjuk. Minns inte villkoren just nu, men det är högre självrisk än Agria och jag betalar runt tusenlappen per år. Hon är livförsäkrad för 4000 kr och det är hon enbart för att jag inte orkat ringa och säga ifrån det. :o

Avmaskar gör jag aldrig, det är innekatter.
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Hur mkt hade det kostat dig per år att livsförsäkra för 6500?
Funderat på det där.. jag har också gott om pengar så det kanske inte spelar så stor roll.

Vet du att dom inte har mask eller antar du bara det?
Innekatter kan ju också få det..
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Hur mkt hade det kostat dig per år att livsförsäkra för 6500?
Funderat på det där.. jag har också gott om pengar så det kanske inte spelar så stor roll.

Vet du att dom inte har mask eller antar du bara det?
Innekatter kan ju också få det..

Säg till försäkringsbolaget att han är id-märkt. Kanske får du rabbla siffrorna, men jag tror inte det står nånstans på mina. Jag har livförsäkringen kvar på mina. Det är för att jag har 2, om nån måste avlivas vill jag få ett "bidrag" till en ny kompis till den.

Innekatter får inte mask, var skulle den masken komma ifrån?
 

Liknande trådar

Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
778
Juridik & Ekonomi Finns det nån här som fått minskat eller nollat bostadstillägg pga en sjukförsäkringsersättning? Jag har två cancerförsäkringar som...
2
Svar
33
· Visningar
1 989
Senast: gul_zebra
·
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 791
Senast: Oh_really
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
29
· Visningar
2 091

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp