vad kan era hundar?

Sv: vad kan era hundar?

Min hund är 7 år, Vorsteh/schäfer korsning
hon kan:
*Sitt
*Ligg
*Hit
*Fot
*Stanna (Stanna och lägga sig under inkallning då inklusive höjd hand, Stanna och sätta sig då vi tränar fritt följ, och sitta kvar då jag går vidare)
*kom ( komma och hålla sig i närheten, om vi är i skogen ex.)
*höger och vänster (I korsningar om vi går i skogen och så..)
*"håll dig på stigen" (går efter stigen i stället för att vika av i skogen)
*"Levad" (Hoppar ut från min sida i en caprioll ungefär, och sätter sig sen framför)
*Give me five (Hennes vänster tass)
*Andra tassen (samma som ovan fast höger tass)
*Kryp
*hopp (ja egentligen alla namnen på agillityhinder. Säger jag "Brädan" så springer hon till vippbrädan osv.)
*Sitt fint (ni vet, med tassarna i luften ;) )
*Varsogod
*ta fint (Om vi handmatar henne med godis)
*Nej

Oj, vad mycket saker hon kan! :) Har jag aldrig tänkt på! har säkert glömt nåt också..
 
Sv: vad kan era hundar?

Vår 7 månaders Bayrare klarar:
sitt
ligg
stanna kvar (plats)
inkallning, OM man lagt honom plats innan, att spontant avbryta och komma vid inkallning är svåååååååååååååååårt när nosen vill så mycket annat;) .
gå fot
gå före
skall
tyst
tass
inväntar "varsågod, maten"
nej = spotta ut det man tuggar på
Spåra vilt.

Ja och utöver detta är han en fena på att tugga på ben, knycka smutstvätt, tjuva dotterns mjukisdjur, snoka på diskbänken etc etc;)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 661
Senast: fixi
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2
Svar
39
· Visningar
1 300
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 387
Senast: Troll
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
25
· Visningar
1 212

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp