sambaloelek
Trådstartare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hundens ägare är övertygad om att det är en fettknöl så ägaren anser inte att ett veterinärbesök behövs :/Som djurägare är man väl skyldig att ge djuret veterinärvård?
Dvs ägaren borde godkänna att hunden tas till veterinär.
Beroende på vad det är så kan det vara ett både billigt och enkelt ingrepp hos en vanlig privatpraktiserande veterinär, men det förutsätter ju naturligtvis att hunden undersöks och att ägaren godkänner ett ev ingrepp.Tack för alla råd! Ja, det är en besvärlig sits i och med att hunden är oförsäkrad. Det gör ont i mig att veta att hundägaren 1. inte har försäkrat hunden och 2. inte bistått henne med vård och låtit detta fortgå. Vi har ju ändå fäst oss vid henne nu och det gör ont i mig att veta att hon måste tillbaka till ägaren förr eller senare.
Provtagning är en svår fråga just för att ägaren har bestämt sig (uppenbarligen) för att inte vårda hunden. Men tanken på att hon ska gå med den här dinglande saken gör mig bara arg. Jag förmodar att en operation är svindyr och behandling likaså om det eventuellt hade behövts. Det hela känns som ett catch 22.
Tack för alla råd! Ja, det är en besvärlig sits i och med att hunden är oförsäkrad. Det gör ont i mig att veta att hundägaren 1. inte har försäkrat hunden och 2. inte bistått henne med vård och låtit detta fortgå. Vi har ju ändå fäst oss vid henne nu och det gör ont i mig att veta att hon måste tillbaka till ägaren förr eller senare.
Provtagning är en svår fråga just för att ägaren har bestämt sig (uppenbarligen) för att inte vårda hunden. Men tanken på att hon ska gå med den här dinglande saken gör mig bara arg. Jag förmodar att en operation är svindyr och behandling likaså om det eventuellt hade behövts. Det hela känns som ett catch 22.
Det är alltid dumt att fästa sig vid djur när man hundvakt under en kortare tid.Tack för alla råd! Ja, det är en besvärlig sits i och med att hunden är oförsäkrad. Det gör ont i mig att veta att hundägaren 1. inte har försäkrat hunden och 2. inte bistått henne med vård och låtit detta fortgå. Vi har ju ändå fäst oss vid henne nu och det gör ont i mig att veta att hon måste tillbaka till ägaren förr eller senare.
Har ni funderat på att fråga ägaren om ni kan få överta hunden? Nu vet jag inget om åldern eller varför ni har den, men det hade kanske varit den enklaste lösningen?Tack för alla råd! Ja, det är en besvärlig sits i och med att hunden är oförsäkrad. Det gör ont i mig att veta att hundägaren 1. inte har försäkrat hunden och 2. inte bistått henne med vård och låtit detta fortgå. Vi har ju ändå fäst oss vid henne nu och det gör ont i mig att veta att hon måste tillbaka till ägaren förr eller senare.