Vad kan det här vara?

Mischmasch

Trådstartare
Satt och borstade min hund när jag upptäckte en lite bulle på magen. Såg nästan ut som en liten finne. Men det var som så hård och det verkade inte göra ont när jag klämde på den. Så här såg den ut. Vad skulle det annars kunna vara :confused:

svårt att säga, syns inte så bra på bilden. Vår blandrastik fick en liten "knöl" på magen (vid ena spenen) och det visade sig vara en godartad tumör. Kanske värt att kolla upp hos vet.?

Nirak

Han är ju hane och har inte bröstvårtor utan som små svart prickar istället.
Från början när jag tittade på den var det små små svartprickar på den, men dom skrapade jag bort. Så försökte jag klämma på den ifall den var en finne men då kröp den vita ploppen liksom in.

Kan det vara nåt typ av plupp p g a allergi, reaktion, acne eller nån talgpropp?
Jag skulle kolla upp m veterinär.

Det kan vara ett gräsfrö eller något
annat som har stuckit in i huden och
framkallat en inflammation.
Är det var i den?

E hunden gammal??

Våran pudel som e 12 år gammal har börjat få sådana som ser ut som dina och det finns inget som vi kan göra åt det!!

E det en svullnad under den vita pricken? Det har iallafall inte våran men en vit liten prick har han!!

det vet jag inte för om det e nån bulle under för nån sån har inte våran hund, men de han har fått nu e avc åldersskäl!!

jag tycker i o för sig att det låter som något slags insektsbett. Har för mig att jag läst om nån sån insektdär resultatet blir som en hård liten knöl/finne. :confused:

Men det är ju vinter här uppe nu :crazy: Inseketerna har väl dött tror jag :confused:

Svullnaden har gått ner och nu är det bara som en liiiten svart grej under huden. Svårt att se när det är så litet.

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 839
Senast: Tantan
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 397
Senast: ii-ssa
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 702
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Rastgården/hundparken jag brukar besöka är i storlek av halvannan fotbollsplan. Men var för ett tag sedan till en större stad i...
Svar
13
· Visningar
914
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka