Vad kan denna vara för ras?

Sv: Vad kan denna vara för ras?

ahaaa.. breton = brittany??!! :idea:

Epagneul Breton = American Brittany = Brittany Spaniel = BRETON :)

En och samma ras alltihop även om man inte kan tro det ibland pga att den amerikansk och kontinentala skiljer sig en del från varandra :)

Det är framförallt det smala/spjutiga i huvudet som gör att jag tror att det är annat inblandat även om de amerikanska linjerna kan vara lite mindre "huggknubbiga" än de kontinentala.

Den måste ju nästan ha Stabyhoun i sig .. väldigt lik.

jag har border och och en tollare, tollare tror jag definitivt inte såg att någon annan som trodde det. däremot skulle jag gissa border/spaniel.

Lite border collie måste det vara i henne...:)
Sötis

Jag vet en Jack Russell/King Charles som ser ut precis sådär!! Kan faktiskt tänka mig att denna är JRT/spaniel av något slag.

Och sen undrar jag vad du menar med "räddad"? Man ska inte tro att de irländska hundarna har det så illa som vissa vinstdrivande företag vill påvisa att de har.

Inte läst alla inlägg men jag tror det är en Kooikerhondje!

Jag kan tänka mig att det är en blandrashund med lite springer spaniel bland annat.

Working springer eller kleiner munsterländer tycker jag det ser ut som.

Ja, fast ansiktet är ju mer likt kooikern...
Men det föds ju faktiskt både svartvita och trefärgade kooiker! Så det kan ju vara en sån iaf *envis* ;)

Eller så är det en staby eller båda eller inget av dom :p.
Kan ju eg vara nästan vad som helst! Iaf kul med gissningar! :)

Och sen undrar jag vad du menar med "räddad"? Man ska inte tro att de irländska hundarna har det så illa som vissa vinstdrivande företag vill påvisa att de har.

Hon var en halvtimme från att bli avlivad för ingen ville ha henne på Irland.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 434
Senast: Tonto
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 267
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 730
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka