Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Känner mig lite... full?
Gah. En vän hittade åter igen en av mina bilder, på en helt främmande persons instagramkonto. Personen påstod dessutom att det var någon helt annan än jag som var fotograf till bilden. Jag blir tokig på det! Det är en bild jag tagit som sprids ÖVERALLT. Visst, folk tycker den är bra, jag borde ta det som beröm, men jag blir sur när de tar bilden och laddar upp den på alla möjliga konstiga sidor utan att ens fråga om det är ok. Dessutom skriver de ju helt fel information av vad bilden föreställer. Nu har det gått så långt att jag blir sur av att se bilden, vilket är otroligt synd eftersom det är en av mina favoritbilder egentligen. Minns inte ens var jag laddat upp den från början och nu verkar den vara spridd så extremt att den är omöjlig att få bort från nätet
Tycker inte du ska känna något krav att svälja det för att det kan tas som beröm, människor som tar bilder utan att ens bry sig om att ge proper credit är en bag of dicks, verkligen. Det tar ju totalt bort lusten att posta om någon annan ska sko sig på det.
Vilken härlig bild! Men en tanke, att du lägger din vattenstämpel över motivet i bilden/bilderna? Som det är nu så är det bara att spara hem och beskära den sen är ditt namn borta... Kan kännas tråkigt men ett effektivt sätt att avskräcka att folk snor bilderna.Ja alltså, hade jag fått 1 krona för varje gång jag sett bilden uppladdad av andra så hade jag varit rik nu... Hade jag dessutom fått 1 krona för varje gång jag fått utskällningar(!) när jag påpekat (vänligt men bestämt) att det är min bild så hade jag haft råd med någon fin bil nu.. Ungefär.
Så ja, ser någon den här bilden på fler ställen än här på buke, i min gamla blogg eller på bilddagbokskontot Changrila, då är det fel person som laddat upp den:
Om någon som är duktig på datorer hittar ett ställe förutom bilddagboken och bloggen där jag verkar ha laddat upp bilden, då får ni gärna säga till så att jag kan ta bort bilden därifrån. Jag vill inte att den sprids hur som helst överallt.
Ja alltså, hade jag fått 1 krona för varje gång jag sett bilden uppladdad av andra så hade jag varit rik nu... Hade jag dessutom fått 1 krona för varje gång jag fått utskällningar(!) när jag påpekat (vänligt men bestämt) att det är min bild så hade jag haft råd med någon fin bil nu.. Ungefär.
Så ja, ser någon den här bilden på fler ställen än här på buke, i min gamla blogg eller på bilddagbokskontot Changrila, då är det fel person som laddat upp den:
Om någon som är duktig på datorer hittar ett ställe förutom bilddagboken och bloggen där jag verkar ha laddat upp bilden, då får ni gärna säga till så att jag kan ta bort bilden därifrån. Jag vill inte att den sprids hur som helst överallt.
fy fan blev och känna mig stressad nu på slutet. Men nu är allt städat, så ska bara sitta några minuter och vila fötterna sen gå och sätta igång i köket. Skönt det bara är 2.5 timme kvar nu.
Sitter i telefonkö till fjärren, inte helt ovanligt
Detta med att vara sjukskriven är ju fan inte bra för ekonomin. Dels typ ingen inkomst och dels har man alldeles för mkt tid över till shopping Kaozz alltså. Har nu köpt årgångsviner för några tusenlappar för mkt och tänkte sätta mig hemma i min ensamhet och avsmaka tillsammans med massa lagrade ostar från hallen. Känner mig som den kvinnliga motsvarigheten till Edvard Blom typ. Kaozzzz....
Jag trivs lite för bra
Det skulle vara praktiskt att känna sig bekväm i kjol alternativt klänning
Apropå det så har min enda bra kjol försvunnit. I lägenheten, som är 28kvm
Jag läste baJSKolar
Jösses. Jag uppfattar dig som väldigt (!) smal.Jag har så ologiska tankar om mig själv och mitt utseende som kommer direkt när jag inte kan gömma mig i tält
Jag vet ju att det inte är så, men kjol/klänning/kortbyxor får mig automatiskt att tro att jag borde ställa upp i typ Biggest Loser. Så orimligt och jag blir ledsen över att jag gör så mot mig själv.
(Ursäkta inlägg 72518 om detta. Jag jobbar på det ).