Vad i hela friden gör vi? Del XXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då har Subban fått på sig sommarsulorna. Jag fattar inte vad det är med män, när jag säger att jag ska byta däck själv och de direkt erbjuder sig att hjälpa. Jag kan själv och behöver inte din hjälp, men tack ändå. Vill inte vara/bli beroende av andra.

13170707_1302785856418924_989256748_o.jpg
Och när jag för många år sen checkade in på däckfirman på fb så fick jag kommentarer om att sambon borde bytt däcken åt mig, när jag tyckte det var onödigt kom det ett svar om att "vill du inte att A ska åka säkert?" :meh: Varför det skulle vara säkrare för att sambon bytte däcken fick jag inte svar på. Kan tillägga att bilen var min och sambon inte ens hade körkort... :banghead:

Ganska vaken, trots jag inte somnade förrän efter halv två. Ska klä mig, äta frukost och sen åka ut till kompisen. Funderar om jag hinner in på affären innan, ska grilla hos en annan vän ikväll och om det blir samma väder som tidigare dagar går nog allt gott till grillen åt rätt snabbt...

Det finns en dag i morgon med. Försök ta hand om dig lite extra i kväll. Och väldigt bra att du har nån som snabbt kan vara på plats om det behövs. Tveka inte att ringa vännen om du behöver. Styrkekram :heart
Jag somnade som en gris igår... Och har haft någon på altanen inatt, var tydligen och hälsade på grannen också. Känns ju jättetryggt.... Tack :heart

Instämmer med @tanten, men vad enda in i.....?
Hoppas verkligen du slipper från den personen @Jen80!
Det hoppas jag också! Men efter i natt så vete fan, blir lite nojjig :(.

@Jen80 Ja hoppas han ser värre ut än dig :devil:
Hoppas jag också! :devil: Jag är "bara" svullen än så länge (blir det värre finns det ju smink...typ) tack och lov. Men nacke och rygg, omg - det gör ont :cry:. Jag får fundera idag på hur jag ska gå vidare med det här. Att jag ens sitter och skriver om detta känns helmärkligt.

Och när jag för många år sen checkade in på däckfirman på fb så fick jag kommentarer om att sambon borde bytt däcken åt mig, när jag tyckte det var onödigt kom det ett svar om att "vill du inte att A ska åka säkert?" :meh: Varför det skulle vara säkrare för att sambon bytte däcken fick jag inte svar på. Kan tillägga att bilen var min och sambon inte ens hade körkort... :banghead:
Åh, alltså sådan fördomsfulla människor får mig bara att.... :arghh: :banghead:
Många gånger blir det till och med bättre när en kvinna gör saker, undantag finns såklart. Personligen känner jag att det är rätt skönt att byta däcken själv, då vet jag exakt hur dom sitter och har full koll på läget, kan inte bli mycket säkrare då.
Däcken behöver inte dras hårt, man ska ju klara av att byta dom själv ute på vägen om man får punktering och männen har en förmåga att dra hårt (märker detta extra tydligt när vi ska efterdra däcken på lastbilen), finns säkert undantag där med.

Borde gått upp redan. Mamma kommer med tåget vid 11 och jag har flera saker som jag måste fixa innan dess. Men är såå trött :cautious:

Vaken och fick lite sovmorgon. Jag är helt död :(
Telefonen är full av mail, sms och nåt missat samtal. Jag vill bara gräva ner mig i en grop och gömma mig. Och alla andra ser så jäkla pigga och alerta ut och jag känner mig mest som nåt katten släpat in....

Jag ä helt trött jag med :( Förstår inte varför? Inget fältjobb de senaste två veckorna och sovit 8 timmar var natt, minst. Vaknar varje morgon och är helt förstörd, tvungen att ta en eftermiddagslur de flesta dagar (somnar ändå på kvällen ordentligt) och känner att huvudvärken är nära nästan konstant.

Idag fick jag ta värktablett pga huvudvärk som inte brutit ut men orsakar illamående efter att jag vaknat vid fyra på eftermiddagen efter två timmars sömn :wtf: Jag tror dock att detta konstant mår lite dåligt är en ond cirkel då jag tappar aptiten och inte kan äta ordentligt :(

@Sonic76 Ofta är det bra att lita på sin magkänsla, år man emot den inser jag det oftast iaf.
@EmmaW kan kan inte sett mig för jag är inte någon av alla pigga och alerta och snart är ju klockan lunch, jag inte piggast i stan idag precis.

Inatt så var det någon granne som bonkade som fan i väggar och golv typ, sen nu är det någon, eventuellt samma men han ovanför brukar inte vara oskyldig som spelar hög musik, sjunger o.s.v., kan vara hög musik och stinka öl i hela trappuppgången kl 10 en tisdag :yuck:

Bonkandet inatt så fick dom skäll av min yngre hund å jag skämdes inte ens för att han skällde mitt i natten för de blev tyst jäkligt fort!

Kom i säng halv två i natt, och upp kl 8... Lagom trött nu, speciellt då jag vart ute i solen i 3 timmar och kollat på ridlektion bland annat. Nu bara hem och hämta tre paket som ska skickas, och ta sig till affären för att handla lite till grillningen ikväll. Tror dock jag hoppar över alkoholen och att sova kvar..

Åh, alltså sådan fördomsfulla människor får mig bara att.... :arghh: :banghead:
Många gånger blir det till och med bättre när en kvinna gör saker, undantag finns såklart. Personligen känner jag att det är rätt skönt att byta däcken själv, då vet jag exakt hur dom sitter och har full koll på läget, kan inte bli mycket säkrare då.
Däcken behöver inte dras hårt, man ska ju klara av att byta dom själv ute på vägen om man får punktering och männen har en förmåga att dra hårt (märker detta extra tydligt när vi ska efterdra däcken på lastbilen), finns säkert undantag där med.
Apropå fördomsfull så påstod Skobes att jag måste lämna in bilen när växellådan krånglade och jag bara ville ha ett centralfilter till automatlådan och dessutom hade idioten där mage att påstå att det inte fanns något filter i lådan som man kunde byta. Mitt svar blev "du grabben, jag lagade automatlådor när du fortfarande sket i trasor så jag vet vad jag snackar om men vill du inte beställa filter så skit i det då, jag tar hem ett fråm Aisin Warner direkt då". Sen när jag fick hem nya filtret (tog 2 dar från fabriken) så åkte jag in till Skobes och visade upp filtret för ALLA i verkstan med orden "så här ser centralfiltret ut, och du verkarn, sluta ljug för kunderna för det finns alltid nån som vet mer än dig" och fan vad skamsen han blev. Jag vet att han fick skäll av högste chefen för Aisin Warner skickade ett mail till honom som bekräftade att jag inte fick köpa filtret från Skobes iom. att det "inte fanns" enligt verkaren. :devil:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 736
Senast: Inte_Ung
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
90
Senast: Gunnar
·
  • Omröstning Omröstning
Mat När ni köper melon, köper ni då en hel eller en delad? Jag väljer alltid delad om jag köper vattenmelon eftersom att jag vill se och...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 909
Senast: Sonic76
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
374
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈