Vad i hela friden gör vi? Del XXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sörplar kycklingbuljong och hoppas att magen tycker om det. Har sedan i fredags knappt fått behålla något jag ätit och nu börjar det märkas rätt rejält på kroppen. Jag har inte spytt utan allt rinner rakt igenom mig, snabb bantningskur! Har nog gått ner 3 kg på dessa dagar men föredrar nog att gå ner i vikt på annat sätt än detta!

Ja nu fick man iallafall svaret på om jag kunde få jobb/praktik på djursjukhuset - blev ett "tack men nej tack" :p de hade visst redan fyra praktikanter i år, och det verkade inte vara något snack om anställning.
Oroa dig inte @hemlig - jag skyller inte på dig ;)
Men det är en sak mindre att tänka på iallafall, och jag är sugen på lön nu!

Men nu håller jag tummarna för en anställning på fredag!! :nailbiting: chefen har inte sagt något alls när jag mött henne och man kan bli paranoid för mindre :cautious: Jag vågar inte hoppas men..! :arghh:

Förresten, dumma frågor häråt :o
1) Vad får man i genomsnittslön när man jobbar i butik på halvtid? O_o
2) Vilket fack tillhör de? :o
/förstagångsjobbare :angel:

Jag vet inte om jag ska vara besviken eller okej med det. Måste läsa domen först. Nu pratade jag bara med domstolen.
Rätt tänkt, läs domen först.

För dig som målsägande kan säkert straffet kännas milt, nästan oavsett hur hårt det är. Det är naturligt och lätt att förstå. Objektivt sett går det inte att säga om det är "för" milt, utan att ha läst domen. Men jag tycker att ett år och tio månader är rätt ordentligt, för ett brott med straffskalan 9 mån-6 år.

Det fina med domen tycker jag är att tingsrätten trodde på dig! Det är din version som gäller. Och med tanke på vilket stort ingrepp i en människas liv ett fängelsestraff faktiskt är, så är det en ordentlig markering från samhällets sida att de vill låsa in honom i nästan två år. Där kan han ju sitta, medan du går vidare i livet.

Jätteskönt att det blev en fällande dom! :bow:

Håller tummarna för fredag @Asko

Har planterat om en del av mina små odlingar (flera som möglat, jag som satt dem i en pappkruka för att vara miljövänlig :meh: och några som dött :( ). Har tagit ut en del i vårsolen också. Får se om det stjälper eller hjälper.
Sen har jag äntligen målat en pall också. En vanlig ikea-pall som jag grumdat i vitt. Min tanke är att den ska bli vit med svarta tassavtryck på :)
Nu börjar jag faktiskt bli hungrig. Kanske borde ta nåt att äta.

Rätt tänkt, läs domen först.

För dig som målsägande kan säkert straffet kännas milt, nästan oavsett hur hårt det är. Det är naturligt och lätt att förstå. Objektivt sett går det inte att säga om det är "för" milt, utan att ha läst domen. Men jag tycker att ett år och tio månader är rätt ordentligt, för ett brott med straffskalan 9 mån-6 år.

Det fina med domen tycker jag är att tingsrätten trodde på dig! Det är din version som gäller. Och med tanke på vilket stort ingrepp i en människas liv ett fängelsestraff faktiskt är, så är det en ordentlig markering från samhällets sida att de vill låsa in honom i nästan två år. Där kan han ju sitta, medan du går vidare i livet.

Jätteskönt att det blev en fällande dom! :bow:
Det kommer nog dessutom att vara få som vill anställa någon med ett sånt straffregister i framtiden :devil::angel:

Vaknade precis efter att ha sovit två timmar. Äntligen fått upp tempen ovanför 36. Känns ju lite hoppfullt men jag skulle behöva en off- knapp till hjärnan för så länge jag inte tänker nåt går det bra, men minst lilla tanke skär i huvudet :(

@Asko
Jag vet inte vilken sorts butik du menar men utgår från att det är inom handelsområde?
Lön beroende på ålder och erfarenhet, du hittar information på handels hemsida. (behöver inte vara medlem utan öppna uppgifter för 2015, så lite fingervisning ungefär.)
Fackförbund: handels. (?)

@Asko
Jag vet inte vilken sorts butik du menar men utgår från att det är inom handelsområde?
Lön beroende på ålder och erfarenhet, du hittar information på handels hemsida. (behöver inte vara medlem utan öppna uppgifter för 2015, så lite fingervisning ungefär.)
Ah tack! :up:
Det är en djurbutik så handel är det nog.

@Asko
Hm, hittar Lägstalöner men det är lite knepigt då jag är 24 år (och de visar upp till 19) men har ingen erfarenhet.
Hittar dock inget om genomsnittslönen? :confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 45 46 47
Svar
939
· Visningar
35 894
Senast: Scata
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
43
· Visningar
1 288
Senast: doppler
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
769
Senast: Unafraid
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara... 13 14 15
Svar
298
· Visningar
9 307
Senast: Lejontand
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka