Vad i hela friden gör vi? Del XX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är rätt bra på att kostmässigt kontrollera mitt järnvärde. Lärt mig den hårda vägen.

P1 är bra skit

Hmm, då blir det svårare att hitta orsaken, om du både har koll på vener/artärer samt järnbrist. Märk doch väl att koll på blodtrycket inte är det samma som koll på blodådronars väg in i hjärtat de sista fem cm (där min "infarkt" satt.
Jag hade levt med ständiga svimningar i 48 år utan att någon kunde säga orsaken, frånsett lågt blodtryck som dock blev bättre då ja började röka i lumpen 82-83. Insnävring i ingående blodåder till hjärtat var det ingen som ens funderade på innan jag låg på akuten i Skövde för 4 år sedan, och de såg liveröntgen...

Minns fortfarande Ambulans killens kommentar efter han fäst de första elektroderna" Härre jävlar, Titta på den här..." och att Jourhavande kirurg i Göteborg ringde upp ambulansen innan sista två elektroder var var på plats och ledde ambulanspersonalen genom en 10-15 min procedyr med sprutor och annat innan det blev beordrad BLÅLJUS och färd till akuten i Skövde

Senast ändrad:
Eftersom @ASKAPLASKA visade sig här nyss så undrar jag hur det blivit med sovandet? *tittar strängt på*
Det blev en ridtur på nya hästen. Nåt uppiggande måste man ju sysselsätta sig med:o
Och när jag ändå är inne: till alla fina människor här, ingen nämnd för ni är så många, och ingen glömd;
Tack för att ni finns här, bryr er och engagerar er:heart

Livet är så märkligt. Som jag tror att jag skrivit tidigare, jag slits mellan ytterligheter.
Min mamma har fått bröstcancer, min älskade häst står på sjukhus med all världens dropp och kämpar för sitt liv och jag håller emellanåt på att gå under pga min arbetsbelastning rent yrkesmässigt och att det har varit lite mycket veterinärräkningar på sistone.
Samtidigt gläds jag åt våren, åt att det ändå snurrar på i mitt företag, åt att majoriteten är friska, åt min underbara nya häst och åt att jag är så lyckligt lottad i livet att veta hur jag vill ha det och att jag begåvats med styrka och medel att ta mig dit.

Partnern blev bjuden till granntant nr 2 på whisky som tack för grenkapning :D Jag avböjde och håller på att städa lite och plocka undan, så skönt att får det gjort :up:

Vädret blev fint efter lunch och det är fortfarande fint. Vedklyven är invigd och jag har fått ok från andra grannen att ta ner två av mina björkar (stoora), dvs ännu mera ved :up:

Har lite vin i glaset också :p

Hmm, då blir det svårare att hitta orsaken, om du både har koll på vener/artärer samt järnbrist. Märk doch väl att koll på blodtrycket inte är det samma som koll på blodådronars väg in i hjärtat de sista fem cm (där min "infarkt" satt.
Jag hade levt med ständiga svimningar i 48 år utan att någon kunde säga orsaken, frånsett lågt blodtryck som dock blev bättre då ja började röka i lumpen 82-83. Insnävring i ingående blodåder till hjärtat var det ingen som ens funderade på innan jag låg på akuten i Skövde för 4 år sedan, och de såg liveröntgen...

Minns fortfarande Ambulans killens kommentar efter han fäst de första elektroderna" Härre jävlar, Titta på den här..." och att Jourhavande kirurg i Göteborg ringde upp ambulansen innan sista två elektroder var var på plats och ledde ambulanspersonalen genom en 10-15 min procedyr med sprutor och annat innan det blev beordrad BLÅLJUS och färd till akuten i Skövde

En annan jävel var lyckligt ovetande om allvaret i situationen och plågade kirurgen med diverse frågor under ingreppet.
Till slut då Kirurgen stängde såret i ljumsken frågade han: Du vet inte hur allvarligt den här infarkten var eller hur?
Jag: Allvarlig? jag har ju pratat med 112, ambulanspersonalen, akuten och dig senaste timmen samt öppnat dörren åt ambulansen, kan ju inte vara så alvarligt annat än jag kan gå på jobb om två dagar ...

Kirurgen: Jag kan ju säga så här: Tills i dag har 100% av de som kommit in med en infarkt som din inte sagt ett ord på bordet ...

Det blev en ridtur på nya hästen. Nåt uppiggande måste man ju sysselsätta sig med:o
Och när jag ändå är inne: till alla fina människor här, ingen nämnd för ni är så många, och ingen glömd;
Tack för att ni finns här, bryr er och engagerar er:heart

Livet är så märkligt. Som jag tror att jag skrivit tidigare, jag slits mellan ytterligheter.
Min mamma har fått bröstcancer, min älskade häst står på sjukhus med all världens dropp och kämpar för sitt liv och jag håller emellanåt på att gå under pga min arbetsbelastning rent yrkesmässigt och att det har varit lite mycket veterinärräkningar på sistone.
Samtidigt gläds jag åt våren, åt att det ändå snurrar på i mitt företag, åt att majoriteten är friska, åt min underbara nya häst och åt att jag är så lyckligt lottad i livet att veta hur jag vill ha det och att jag begåvats med styrka och medel att ta mig dit.
Jag är så himla sugen på att köpa en av dina hästar till A! Vet inte var jag skulle göra av den bara :D

Asså....jag hänger inte med alls men vad är det du gör? Var är du? Måste ju ha lite koll på dig. Annars får jag sätta gameltiken på att bevaka dig så du håller dig okej din oturspippi :mad:

Gammelkäring tycker jag passar bättre till o hålla reda på gammal gubbe än ung pippi :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 703
Senast: Inte_Ung
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
86
Senast: Gunnar
·
  • Omröstning Omröstning
Mat När ni köper melon, köper ni då en hel eller en delad? Jag väljer alltid delad om jag köper vattenmelon eftersom att jag vill se och...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 864
Senast: Sonic76
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 470
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar