Vad i hela friden gör vi? Del XX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nixanpixan nu ska jag nog försöka sova. Har tänkt mig upp hyggligt tidigt för lite frukost och sen stallet.

I dag hade vi tankt ta oss over Oklahomas grona bordiga falt och fortsatta over Texas oken ... men det blev inte sa mycket av det. Vi tog oss inte over hela Oklahoma ens, utan blev staende efter vagen aldeles for lange. Har har just raddaren i noden kommit. "Roadside assistance" tog evigheter pa sig att svara, att hitta nagon som kunde komma ut och visste inte riktigt vad de skulle gora:rage: Da uppenbarade sig en Highway Patrol. Han fixade fram en firma som kor ut och fixar dack haverier efter vagen ... Jag blev riktigt orolig nar han inte infann sig innom 10 minuter ... det tog en kvart.:D
Polisen ar fantastisk nar man har sammanbrott efter vagen har. Mycket hjalpsamma och verkligen raddare i noden. :love:
(Vi KAN byta dack, men det finns inte en chance att fa av dacket utan en riktig luftdriven mutterdragare och nagon sadan har vi inte med oss ... dessutom har vi inte en domkraft som fixar att lyfta ekipaget)
Och nu tar jag mitt andra glas vin for kvallen. I kvall har jag verkligen fortjanat det!

IMG_0206_zpsto5lvfjw.jpg

Jag har dock inte ont :) Har en hög smärttröskel, så jag har ibland tom gett ok till att spänna lite extra :o

Yngste sonen hade tandstallning och kunde inte forsta nar jag omkade honom och fragade om han verkligen kunde ga till skolan dagen efter hans tandstallning var spand. Han var mycket forvanad over fragan och kunde inte alls forsta varfor han inte skulle kunna det. Det gjorde inte ont alls, havdade han, bara spande lite.:p

Han töltar bättre än min islänning:p
Fast jag har bara testat högre farter när jag provred honom, under första veckan han varit här hemma har vi hållt oss till skritt.
Du får väl komma och kika på honom om du är nyfiken:)

Vad ar det for skillnader pa dem jamfort med islanningar? De toltar som en islanning (har alltsa inte Peruvian Pasos gangart, som ar mycket speciell) sa vad ar skillnaden mot en Islanning?

Vaken. Häller i mig kaffe. Räknar ner nu, bara 2 dagar kvar sen är dom sju dagarna i rad äntligen över. Det här gör jag helst inte om. Orken är helt slut!

Men i dag är en ny dag och jag tar nya tag ;)

I dag hade vi tankt ta oss over Oklahomas grona bordiga falt och fortsatta over Texas oken ... men det blev inte sa mycket av det. Vi tog oss inte over hela Oklahoma ens, utan blev staende efter vagen aldeles for lange. Har har just raddaren i noden kommit. "Roadside assistance" tog evigheter pa sig att svara, att hitta nagon som kunde komma ut och visste inte riktigt vad de skulle gora:rage: Da uppenbarade sig en Highway Patrol. Han fixade fram en firma som kor ut och fixar dack haverier efter vagen ... Jag blev riktigt orolig nar han inte infann sig innom 10 minuter ... det tog en kvart.:D
Polisen ar fantastisk nar man har sammanbrott efter vagen har. Mycket hjalpsamma och verkligen raddare i noden. :love:
(Vi KAN byta dack, men det finns inte en chance att fa av dacket utan en riktig luftdriven mutterdragare och nagon sadan har vi inte med oss ... dessutom har vi inte en domkraft som fixar att lyfta ekipaget)
Och nu tar jag mitt andra glas vin for kvallen. I kvall har jag verkligen fortjanat det!

IMG_0206_zpsto5lvfjw.jpg

Yngste sonen hade tandstallning och kunde inte forsta nar jag omkade honom och fragade om han verkligen kunde ga till skolan dagen efter hans tandstallning var spand. Han var mycket forvanad over fragan och kunde inte alls forsta varfor han inte skulle kunna det. Det gjorde inte ont alls, havdade han, bara spande lite.:p

Vad ar det for skillnader pa dem jamfort med islanningar? De toltar som en islanning (har alltsa inte Peruvian Pasos gangart, som ar mycket speciell) sa vad ar skillnaden mot en Islanning?
De är något större och ädlare än en islänning:)

Grattis @Voff :)

Och godmorgon tråden.

Väcktes vid sextiden av en katt som tyckte det var bäst att jag inte sova mer. Efter att ha trampat runt i sängen och pratat en stund satte hon sig helt sonika i mitt ansikte. :meh:

Somnade om, men vaknade en stund senare av sambons klocka som han inte stängt av när han steg upp (han skulle köra sina föräldrar till tåget). :meh::meh:

Grattis @Voff :)

Och godmorgon tråden.

Väcktes vid sextiden av en katt som tyckte det var bäst att jag inte sova mer. Efter att ha trampat runt i sängen och pratat en stund satte hon sig helt sonika i mitt ansikte. :meh:

Somnade om, men vaknade en stund senare av sambons klocka som han inte stängt av när han steg upp (han skulle köra sina föräldrar till tåget). :meh::meh:

Min käre särbo hade glömt stänga av larmet på klockan (som vanligt) :meh: Går han upp (dvs vaknar från de döda) och stänger av den? Nej. Dvs jag är nu klarvaken :grin:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 703
Senast: Inte_Ung
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
86
Senast: Gunnar
·
  • Omröstning Omröstning
Mat När ni köper melon, köper ni då en hel eller en delad? Jag väljer alltid delad om jag köper vattenmelon eftersom att jag vill se och...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 864
Senast: Sonic76
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 472
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar