Vad i hela friden gör vi, del ,ehm, en massa många XX o sådär.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har äntligen en kopp kaffe framför näsan. Tidigare idag var jag på café i Nora, men som vanligt så fanns inget kaffe som jag tål. Så som vanligt blev cafebesöket inte så trevligt som det hade kunnat bli om jag också hade fått en kopp kaffe. Nu fick jag nöja mig med ett glas vatten till bullen.
Vad tråkigt.

Saltstenen var antaligen tänkt till alla djur och en blå tunna med hål i låter snarare som en vildsvinsåtel, rådjuren brukar gilla hö bäst. :D
Rådjur är fö. inte speciellt skygga när dom lärt sig att vi tvåbeningar kan betyda mat, vatten och trygghet. Jag ska aldrig glömma senaste snövintern när jag spannvattnade en liten flock med ljummet vatten, dom trängdes och stod faktiskt på fötterna på mig så jag hann inte ens ställa ner hinken och när jag sen gick och hämtade mer så följde hela gänget med ända in till ytterdörren och den "halvgalna" råbocken som brukar skälla ut mig :laugh: var ända in i hallen. :)

Ja. Jag vet ju att caféer aldrig har mitt kaffe så när jag vet att jag ska på café tar jag med mig eget kaffe och köper kakan där. Nu var det en spontan grej och jag var inte förberedd.
Men ändå. De skulle ju kunna ha sånt att erbjuda så kanske fler skulle våga testa med

Ont i ryggen och borde åka och handla mjölk. Sov till 13 idag :eek: Så har inte fått något vettigt gjort alls. Men fick tag på julklappar till ungarna idag :)

Fransarna fixade och jag bokade två nya tider. Satte därefter upp ljusstakar och lite nya ljus ute. Ska strax äta, se på skidor, slå in paketen till dotterns julkalender och slappa i soffan.
Hade hoppats få ligga ikväll men den jag tänkte ligga med var uppbokad på annat. Typiskt!

Matt och trött men stakarna uppe i alla fall.
Ska gå bort till kompisarna och ta en fika
Sen blir det kväll.
En del till av en tand har ramlat ut nu så får dra den på tisdag
På måndag är det tuttklämmning haha

Annie var sig själv idag :love: både inne i stallet och ute på ridturen. Vad jag har saknat henne när hon har varit helt uppstissad. Nu mår jag genast bättre, mitt mående är så starkt kopplat till hur mina djur mår så det blir lite överväldigande ibland.
Jag har extrem-mens så badet får jag tyvärr hoppa över men det blir köttbullar och makaroner till middag och senare ikväll blir det soffmys med chips och dip :)

Ta dig tid att vila, pyssla om dig själv lite extra (typ bada badkar och annat som du lyxar till det med ibland, ne jag saknar inte badkar ett dugg :angel: ) gör bara sånt du måste och låt resten vara. Himlen trillar inte ner om det är lite skitigt, stökigt och nästintill kaos ibland för att allt får stanna upp en stund ;) kram :heart

Kram :heart

Jag har skyndat mej att sätta upp julgardinen och ljusstaken i köket medan husse är ute med hunden. Om jag bara får undan disken så blir det ganska mysigt.

Jag har halkat ner i en liten depression. Tycker inte om, jag brukar alltid kunna hålla mig glad och positiv oavsett vad som händer men nu vill jag bara krypa ner i sängen ett par månader.
Ska rida när jag kommer hem från jobbet och det känns bara jobbigt. Vill inte men måste då Annie fått lite fettnacka av alla ekollon hon tryckte i sig.
Det kan skada henne värre än så.

http://www.hippson.se/artikelarkivet/veterinar/ekollon-kan-forgifta-hasten.htm

Tyfusan vilken dag.
Fick världens chock före jamen, och dessutom åt helvete för mycket koffein i kroppen så det var mer än kaos. Knappt att jag orkade mig igenom det heller, TROTS mängden koffein. Men glad var jag :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 681
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 206
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 377
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 214
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve