Vad i hela friden gör vi, del ,ehm, en massa många XX o sådär.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har precis ätit frukost. Läst nyaste Ridsport och kryssat lite i mina tidningar.
Ska äta lunch snart - bakad potatis med skinka
Sen kommer min KP runt 12 tiden och hämtar mig innan det är dags att åka till Friends.
Får bli fönstershopping
Har ingen häst att shoppa till...

Hörde nyss Pierre Schori på radion. Han uttalar den nya amerikanska presidentens namn på svenska. Alltså trump som trumpen.
Jag tar genast efter.
Jag ringde mina föräldrar dagen efter valet och frågade om allt var okej eller om de kände sig trumpna?
- tystnad 4 sek. sen stort asgarv.

Gör: sitter och balanserar på yttersta stolskanten för katten ligger bakom mig och försiktigt försöker kontaktmysa med tassarna utan att det ska märkas och hon helst inte ens ska veta om det själv, största problemet är att jag har glapp mellan tröja och byxlinningen och hennes svans kittlas så att säga lite ibland.

Väntar på att håret ska torka och sen få något vettigt gjort idag.

wp_20161126_10_35_12_pro_583960f6e087c365bb42b41c.jpg

Sadelskåpet fick också plats!! :bump: :bump: :bump:
(hästen åker alltså lite bredare så det var änna på millimetern. Och krävs lite, lite våld. Men ändå!!)

Vi har 10.1 plus ute och hästen går plötsligt naken ute i stället för att använda sitt nya täcke som hon promt skulle ha häromdagen eftersom hon var kall i det befintliga :devil:
Så det nya röda fina täcket förblir ouppackat på hyllan :cool:

Men jag har sålt ett täcke jag inte använder, hunnit fixa stallet och tvättat och ätit. Nu ska jag dejta snabeldraken en stund!

Sov 12 timmar i natt :o. Vaknade hyfsat utvilad och gick en timmes tur med labben i skogen. Vi provade en ny väg, vilket ledde oss in på viltstigar och slutligen en åtel för rådjur (gissar jag).
Vi letade oss tillbaka till bekanta stigar istället.
Nu frukost, sen plocka fram ljusstakar.

Har precis ätit frukost. Läst nyaste Ridsport och kryssat lite i mina tidningar.
Ska äta lunch snart - bakad potatis med skinka
Sen kommer min KP runt 12 tiden och hämtar mig innan det är dags att åka till Friends.
Får bli fönstershopping
Har ingen häst att shoppa till...
Blev lite ändringar. Blev hämtad nu. Så jag får ta något att äta på Friends i stället

I know the feeling men lägga 10 000 kr på att byta topplockspackning plus fixa läckaget i vevhusventilationen... nej.

Vad är det för färg på din? Min är mörkblå.

Samma sits för mig ungefär. Fast bilen är en VW golf kombi. Har haft 150 hk en gång i tiden ;)
Men det är topplocket på den med samt ena rutan som vajern pajat på så den är lagad med klädernypor och tejp:D
Bagageluckan har gått i lås med fast funderar på att få den lagad så fort ekonomin tillåter.

Ligger kvar i sängen än. Drömde mycket märkligt att jag och syrran och ett stort gäng människor var uppe långt upp i landet och gick med hundar. Sen kom några björnar och en varg och förföljde oss, jag tog till flykten genom att använda nödgångar :D tillbaka ner till byn. Där skulle jag ta tåget tillbaka till min stad. Haha så konstig dröm. Fanns även flyg men det kostade nio tusen.

Sov 12 timmar i natt :o. Vaknade hyfsat utvilad och gick en timmes tur med labben i skogen. Vi provade en ny väg, vilket ledde oss in på viltstigar och slutligen en åtel för rådjur (gissar jag).
Vi letade oss tillbaka till bekanta stigar istället.
Nu frukost, sen plocka fram ljusstakar.
Man åtlar inte rådjur, men det kan vara en utfodringsstation, vintertid brukar de behöva lite stöd.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 681
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 206
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 377
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 214
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar