Vad heter bokserien?

Lupino

Trådstartare
Jag läste en bokserie som barn om ridskoleryttaren som tävlade hösten grodan tillsammans med privathästägarna.

Vad heter författaren och någon bok ur serien?

Någon som läst den nyligen som kan säga om historien "håller", eller känns den förlegad? Har hästintresserad 9-åring som skulle kunna vara intresserad.

Tackar! Nu när jag googlade så förstår jag varför jag mindes det som en serie: tror jag läst alla hennes hästböcker :love:.

Återstår nu att se hur jag kan få tag på dem!

Åh, jag fullkomligt älskade både Ponnyallsvenskan och Ridsommar på Västanås. Verkar dock inte ha läst några andra av hennes böcker då jag inte känner igen någon av titlarna som kommer upp när jag googlade.
Men dessa två läste jag otaliga gånger, långt upp i åldern och har inget minne av att jag någonsin tröttnade på dem. ;)
Var de är nu vet jag dock inte. :(

Ååååh! Tänkte direkt på Ponnyallsvenskan! Läst den säkert hundra gånger och den är så bra! Minns att jag avundades alla i boken för de fick tävla. ;)

Alla Nan Ingers böcker var så bra, de och Britta och Silver-serien har verkligen varit en del i min uppfostran. :D

Nu har jag lånat:
Önskas köpa: litet sto
Sedan red jag Dunet
Piglet Ek, var god rid
Drömmen om en ponny

Tyvärr fanns inte ponnyallsvenskan alls, får leta vidare efter den. Rosettjakten är en annan bok jag verkligen minns!

Nu har jag lånat:
Önskas köpa: litet sto
Sedan red jag Dunet
Piglet Ek, var god rid
Drömmen om en ponny

Tyvärr fanns inte ponnyallsvenskan alls, får leta vidare efter den. Rosettjakten är en annan bok jag verkligen minns!
Mellan "Sedan red jag Dunet" och "Piglet Ek, var god rid!" finns "Att vara flicka och ha egen häst". Försök hitta den med så du kan läsa alla tre i följd :heart Åh, jag tror jag måste leta fram dem och läsa dem igen.....

Mellan "Sedan red jag Dunet" och "Piglet Ek, var god rid!" finns "Att vara flicka och ha egen häst". Försök hitta den med så du kan läsa alla tre i följd :heart Åh, jag tror jag måste leta fram dem och läsa dem igen.....

Tack för upplysningen, då ska jag se om jag hittar den någonstans. Annars får hon bara ta första boken nu!

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
14 587
Senast: Ramona
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 594
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
16 592
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar