Vad har/ska ni äta? Del III

Sv: Vad har/ska ni äta? Del III

Frukost: Mannagrynsgröt
Lunch: clementiner
Middag: Senapsmarinerad falukorv med potatis och gratängost ovanpå falukorven

Frukost: Crunchy med mjölk, en sesambagel med smör och en kopp kaffe med mjölk. Två glas vatten.

Lunch: En liten scones med smör och/eller jordgubbsmarmelad. En kopp te med mjölk och honung. Ett glas vatten.

Mellis: En hallon/blåbär/ananas-smoothie.

Middag: Pitabröd som jag fyllde med lammfärs, sallad, paprika och tzatziki. Supergott! Drack ett glas Sprite till det.

Lördagsgott: Toblerone och lite Ahlgrens bilar. Te och vatten.

Frukost: Kvarg och en banan.
Middag: Tre kroppkakor och sylt.
Kvällsmat: Två smörgåsar (grovt bröd) med lax och brieost.
Extra: En näve jordnötter och isglass.

Det blir en hamburgare till sonen och en kebabrulle t mig till midda idag. Har stukat fotleden, så har lite problem :p Då passar det bra med onlinepizza. :)

Frukost: Havregrynsgröt med päron, kardemumma, valnötter och havremjölk
1 banan efter träning
Lunch: 2 pannkakor med tofuline vaniljglass och lite sylt, äpple/päron/kiwi till
Middag: Tacos :d
Äter säkert något kvällsmellis också :) chokladprotein, frukt, kvarg eller riskakor med något pålägg, beror på vad jag är sugen på!

kl

Frukost: Yoghurt med päron
Lunch: Nybakade grahamsbullar som sambon gjort :love:
Middag: Laxgryta med kokt potatis

Snacks ikväll: Lite lösgodis

Varför borta från Beach-tråden för? :P

Frukost Kokt ägg med kaviar
Lunch Rester från igår - hasselbackspotatis, fläskytterfilé med bea och sallad
Middag Lasagne med zucchini, morot, spenat & feta

Blir något litet gott till kvällen också - lite popcorn eller någon chokladbit :)

Kl

Frukost: naturdiet shake coco banana (så god :love:)
Lunch: "Fitness-kyckling" på Jensen Beefhouse eller vad tusan det heter. Och mjukglass till efterrätt :p

KL

Frukost: Salta kex med färsk vitlöksost & gröna vindruvor
Lunch: En näve godis
Fika: Hallonpaj med vaniljvisp & latte
Middag: Spagett & köttfärsås samt en Briska cider äpple/kanel

Du äter ofta mat i min stil. Gott med pitabröd :d

Jasså minsann? Nu var jag ju tvungen att snoka reda på några av dina inlägg i denna tråd och kan konstatera att vi nog har ganska lik smak när det kommer till mat. Alltid kul att upptäcka! :)

KL

Frukost: En hembakad grahams-scone med smör och marmelad, en kopp te med honung och mjölk. Två glas vatten.

Lunch: En grov macka med ost, ett päron och ett glas juice.

Mellis: En morot, ett Ballerinakex och en kopp kaffe med mjölk. Ett glas vatten.

Middag: Hemmagjord hamburgare som innehöll cheddarost, avocado, tomat, sallad, rödlök och en ring grillad ananas. Och så själva hamburgaren (nötkött, ägg, skorpmjöl och kryddor) och hamburgerbrödet så klart! Åts med klyftpotatis och kall sås som gjordes av lättcréme fraiche, sweet chili-sås och ketchup. Såå gott, och såå mäktigt! :d

Fika: Hembakad äpplekaka med vaniljsås, två glas vatten.

Nu är jag så mätt att jag inte riktigt vet var jag ska ta vägen...:eek:

Vet inte om maten jag postat i tråden egentligen är lik din, men jag vet att jag i alla fall alltid tänker att du har goda matdagar :d inget undantag idag ;)

KL

Igår blev det grillat kött med grönsaker o sallad till middag, sjukt gott!

Idag till frukost äter jag stekt, uppvispat ägg med oboy-pulver i och lite sirap till, gott det med!

//r

Kl

Frukost: två kokta ägg, skyr och en apelsin
Mellis: en sked jordnötssmör :d och en bit brie
Lunch: sallad, majs och ett stekt ägg

Frukost Naturell yoghurt med skivad banan i
Lunch Rester - vegetarisk lasagne (feta/spenat)
Mellis Satsumas
Middag senare Broccolisoppa med en halv grillad bagel (philadelphia, rödlök och tomat)

Frukost: 2 vetekakor med makrill, kaffe med mjölk. En Solero Exotic som fika. Middag var köttbullar i pastasås. Potatis, ärtor& morötter till det. Sen blir det brie på smörgåsrån :)

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
2 403
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 279
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 992
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
683
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama