Vad har ni sett folk handla?

Sv: Vad har ni sett folk handla?

*knapplån*

jag har efter den här tråden börjat kolla mera på vad folk köper där jag jobbar men har ännu inte sett nått som jag reagerat på.
Hade två igår som köpte nån utlänsk ost eller vad det är på burk.. skitskum sak för mig men säkert helt normal för dom.. grejen är bara det.. att jag vet inte ens vart vi har dom i affären :D
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

En gång har jag reagerat på vad en person köpt. Det var rätt många år sen. Personen framför mig köpte en delicatoboll (plus lite annat). Delicatobollen var inte förpackad och kunden la upp den på bandet som den var. Kassörskan reagerade inte utan lyfte upp den, vägde den, knappade på kassaapparaten och gav den till kunden. Det måste ha varit dolda kameran eller något.

Där jag bor är det jättevanligt att barnen handlar godis så. De tar typ en eller två smågodisar, lägger på bandet så det vägs osv.
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

En gång såg jag en äldre man som handlade 100 frysta matlådor, dem där som är Felix, Findus typ. Jag tänkte i mitt stilla sinne att jag hoppas verkligen inte att det är bara det där han äter för i så fall känns det lite tragiskt. Jag hoppas det var till något speciellt han gjorde det men tänker på det ibland.
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

*kl*
Ibland händer det att jag glömmer att ta med hundmat till jobbet och eftersom jag jobbar natt, finns ju inte så mycket att välja på än bensinmackarnas utbud.. Det brukar alltså bli en burk vov eller liknande som luktar värre än döden.
Tog ett par gånger innan jag kopplade det lustiga i att jag samtidigt bad om en sked:p (i min värld självklar att ha till att få ut maten ur burken utan att.riskera att få stinkmaten på sig)
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Det var ganska många år sedan jag jobbade i kassan, men;

Minns en gång som mest var sorglig, en stressad mamma med sin son som var runt 6 år, mamman ber om fyra paket cigaretter och sonen hojtar att han vill ha ett paket goggos(? nån slags samlarleksak som kostade 10-15:-)
När hon drar sitt kort kommer det upp "medges ej", och utan en blinkning säger hon "nä, det blev inga goggos idag!" Varpå pojken ser sååå ledsen ut :( (Det räckte förstås till cigaretterna..)


En annan gång kom en kvinna och handlade en riktig jättevagn, och förbi mig på bandet kommer den ena nyttigheten efter den andra, massa grönsaker, kravmärkta varor, typiska "laga mat från grunden"-produkter, mäkta impad av detta kan jag inte låta bli att fnissa när hennes huvud dyker upp ur vagnen och jag faktiskt ser henne - Vår skolsyster! :D Snacka om att leva som hon lärde!
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Jag är en sån som kan handla udda saker tillsammans utan att tänka, och kan även gå in på lokala affären typ en gång om dan om det vill sig illa, sämst på att planera... :banghead:

Kommer inte på nåt jätteroligt just nu, bara något jag hörde i mjölkkylen från en typ 5 år gammal pojke: "Mamma, maammaaa! Kan vi inte köpa sånt här smör, det är bra för hjärtat!"

Becel var det, tyckte det var lite gulligt :D
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

KL

Jag handlar ganska udda. Massor med grönsaker och vegetariskt, sen går jag loss på grisfötter, märgben och knorrar till hundarna, men jag antar att folk fattar att det inte är jag som ska käka grisfötter :angel:
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Nah...säg inte det ;)

Jag har ett exempel på när jag och en kompis skulle till lilla Ica för att vi blev brutalt sugna på pepparkaksdeg (!!) och den unga (snygga!) killen i kassan frågade ju naturligtvis "aha, ska ni baka?"
"näää! Vi har ingen ugn!" svarade jag sanningsenligt...
"Oj...ska ni ÄTA den?!"
"eh..jajo..."

Han var tvungen att gå därifrån och skratta färdigt :rofl: gjorde verkligen sitt bästa för att hålla masken, men det gick sisådär! :p

Och sedan det att folk registrerar vad andra köper...
När jag mådde som sämst, med social fobi och panikångest så var det enda sättet för mig att försöka fokusera på vad de runt omkring mig köpte..."ah, en grön broccoli...pastasås...gott!" och således få bort fokus på människorna runt omkring, och mina egna känslor omkring dem.
Kanske undermedvetet ett knep för att se om det var bättre/sämre än mig.
De som köpte mängder av frukt, grönsaker och nyttigheter gav mig panik - jag kände mig så värdelös!
Oavsett vad jag köpte...
Men så kom det en "räddande ängel" och radade upp halv/helfabrikat, enportionsrätter, och annat som skulle få diverse dietister att slita av sig håret (nåja...!) och då kändes det lite bättre :D
De som kändes bäst var de som köpte snabbmakaroner, denniskorv och ketchup, det framkallade barndomsminnen att fokusera på :)
 
Senast ändrad:
Sv: Vad har ni sett folk handla?

kl

Sist jag var och handlar köpte en kvinna en stor påse med 10 kilo köttförs. Bara köttförs.
Inget konstigt som så, hon kanske hade glömt att bara köpa det, men det ser rätt kul ut med bara en hög med köttfärs på bandet.
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

kl

Folk måste tro att jag har väääldigt många barn, eller att de jag har bajsar mkt :D
Brukar göra inköpen till dotterns dagis och har ofta en hel kundvagn med blöjor i olika storlekar, våtservetter och avfallspåsar :p
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

...

Men så kom det en "räddande ängel" och radade upp halv/helfabrikat, enportionsrätter, och annat som skulle få diverse dietister att slita av sig håret (nåja...!) och då kändes det lite bättre :D
De som kändes bäst var de som köpte snabbmakaroner, denniskorv och ketchup, det framkallade barndomsminnen att fokusera på :)

Det ska jag tänka på nästa gång jag köper onyttigheter, att någon kanske står bakom mig och mår lite bättre pga mina matvanor :)
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Jag måste säga att jag blir väldigt lättad av att se andra köpa godis, så är det inte bara jag.
Det är dock åt andra hållet också, när jag är i en svältperiod så känner jag mig istället duktig som låter bli och ser alla andra som svaga. Men det är ju inte jag som talar utan ätstörningen.
Den mesta tiden är det bara skönt att andra också kan vara onyttiga.
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

*knapplån*

I söndags så kom ett helt läger med scouter in på jobbet. Jag har ALDRIG sett barn köpa så mycket godis förut i hela mitt liv och kommer nog aldrig se det igen :D
Jag hoppas att dom hade mat med sig i packningen för dom köpte verkligen bara godis och dricka och kakor.. Ett av barnen handlade för över 600 kr i bara godis. Jag sa till honom att han inte fick visa kvittot för sina föräldrar ;)
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Jag med, var tvungen att googla för att förstå vad som var så konstigt med socker och jäst :p

Jag googlade också. :p Du och jag och Niffe och Moonshinersmaraton för allmänbildningen skull. :p Edit: Läste klart, och Ceta med såklart! :D
 
Senast ändrad:
Sv: Vad har ni sett folk handla?

KL

Jag handlar ganska udda. Massor med grönsaker och vegetariskt, sen går jag loss på grisfötter, märgben och knorrar till hundarna, men jag antar att folk fattar att det inte är jag som ska käka grisfötter :angel:

Ha ha, så ser det ut när jag handlar också :D
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

KL
Undrar om det underligaste inköpet jag varit med är ett som själv gjort.
Det var ett tag sedan nu, när jag höll på med utbildning med praktiska övningar som ju då krävde en del rekvisita. Detta för första gången jag skulle genomföra det, så det var en hel del som behövde köpas in. Givetvis till en minimal budget också, så är det ju alltid. Tog lite tid att få tag i allt som behövdes och det allra sista som jag höll på att missa, fick jag köpa i Pressbyrån på Knutpunkten i Helsingborg samma morgon som vi skulle ha det.
Så följande utspelade sig i kön vid morgonrusningen när jag kom fram:
Kassörskan, nedan kallad K: Vad får det lov att vara?
Jag: Jag ska ha ett paket kondomer.
K: Vilken sort?
J: Vad har ni?
K: Vi har (här räknades det då upp ett antal olika)
J: Vilka är billigast?
K: Det är dom här.
J: Bra då tar dom och så vill jag ha ett skrivet kvitto.
K: Ett vad?
J: Ett kvitto med momsen på.
K: Ett vad?
J: Ett kvitto med momsen på som går att redovisa i bokföringen.
Just då blev jag medveten om tystnaden bakom mig i kön......
 

Liknande trådar

Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 619

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp