Vad har ni sett folk handla?

Sv: Vad har ni sett folk handla?

Jag satt också som ett fån och undrade vad som var så himla roligt med att folk skulle baka väldigt mycket :o

/godtrogen
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Jag googlade också. :p Du och jag och Niffe och Moonshinersmaraton för allmänbildningen skull. :p Edit: Läste klart, och Ceta med såklart! :D

Känns bra att jag inte var ensam :D Jag är ju egentligen inte speciellt ledsen över att mina kunskaper om hembränning är mindre än noll ;) Jag kan ingenting om någonting sånt där!
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Nu skäms jag ju nästan för att jag VISSTE vad att det var till hembränning!:o Jag skyller på mina finska rötter!
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Du är inte den enda som visste vad mycket socker och jäst innebär så du behöver inte skämmas :D
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

När jag gick högstadiet/gymnasiet fanns det bensinmackar som hade dunkar, slangar, socker och jäst praktiskt nog precis bredvid varandra :p

Men folk som missat socker-jäst kombon har då inte missat nåt, plööörk :yuck: Kanelbullar är bättre.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad har ni sett folk handla?

KL
Undrar om det underligaste inköpet jag varit med är ett som själv gjort.
Det var ett tag sedan nu, när jag höll på med utbildning med praktiska övningar som ju då krävde en del rekvisita. Detta för första gången jag skulle genomföra det, så det var en hel del som behövde köpas in. Givetvis till en minimal budget också, så är det ju alltid. Tog lite tid att få tag i allt som behövdes och det allra sista som jag höll på att missa, fick jag köpa i Pressbyrån på Knutpunkten i Helsingborg samma morgon som vi skulle ha det.
Så följande utspelade sig i kön vid morgonrusningen när jag kom fram:
Kassörskan, nedan kallad K: Vad får det lov att vara?
Jag: Jag ska ha ett paket kondomer.
K: Vilken sort?
J: Vad har ni?
K: Vi har (här räknades det då upp ett antal olika)
J: Vilka är billigast?
K: Det är dom här.
J: Bra då tar dom och så vill jag ha ett skrivet kvitto.
K: Ett vad?
J: Ett kvitto med momsen på.
K: Ett vad?
J: Ett kvitto med momsen på som går att redovisa i bokföringen.
Just då blev jag medveten om tystnaden bakom mig i kön......

:D:D:D:D Heja Masse!! och tack för dagens skratt .
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

KL
Undrar om det underligaste inköpet jag varit med är ett som själv gjort.
Det var ett tag sedan nu, när jag höll på med utbildning med praktiska övningar som ju då krävde en del rekvisita. Detta för första gången jag skulle genomföra det, så det var en hel del som behövde köpas in. Givetvis till en minimal budget också, så är det ju alltid. Tog lite tid att få tag i allt som behövdes och det allra sista som jag höll på att missa, fick jag köpa i Pressbyrån på Knutpunkten i Helsingborg samma morgon som vi skulle ha det.
Så följande utspelade sig i kön vid morgonrusningen när jag kom fram:
Kassörskan, nedan kallad K: Vad får det lov att vara?
Jag: Jag ska ha ett paket kondomer.
K: Vilken sort?
J: Vad har ni?
K: Vi har (här räknades det då upp ett antal olika)
J: Vilka är billigast?
K: Det är dom här.
J: Bra då tar dom och så vill jag ha ett skrivet kvitto.
K: Ett vad?
J: Ett kvitto med momsen på.
K: Ett vad?
J: Ett kvitto med momsen på som går att redovisa i bokföringen.
Just då blev jag medveten om tystnaden bakom mig i kön......

tiiiiiiiiiiiiiiiiio O_o :rofl:
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

KL
Undrar om det underligaste inköpet jag varit med är ett som själv gjort.
Det var ett tag sedan nu, när jag höll på med utbildning med praktiska övningar som ju då krävde en del rekvisita. Detta för första gången jag skulle genomföra det, så det var en hel del som behövde köpas in. Givetvis till en minimal budget också, så är det ju alltid. Tog lite tid att få tag i allt som behövdes och det allra sista som jag höll på att missa, fick jag köpa i Pressbyrån på Knutpunkten i Helsingborg samma morgon som vi skulle ha det.
Så följande utspelade sig i kön vid morgonrusningen när jag kom fram:
Kassörskan, nedan kallad K: Vad får det lov att vara?
Jag: Jag ska ha ett paket kondomer.
K: Vilken sort?
J: Vad har ni?
K: Vi har (här räknades det då upp ett antal olika)
J: Vilka är billigast?
K: Det är dom här.
J: Bra då tar dom och så vill jag ha ett skrivet kvitto.
K: Ett vad?
J: Ett kvitto med momsen på.
K: Ett vad?
J: Ett kvitto med momsen på som går att redovisa i bokföringen.
Just då blev jag medveten om tystnaden bakom mig i kön......

Eh, törs jag fråga vad det var för "praktiska övningar" ni utförde? eller borde jag veta det redan...? O_o

Det enda jag kan tänka mig (förutom ursprungssyftet) är något som involverar en gevärspipa. :sneaky:
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Ja, om det är korrekt tillverkat och ordentligt kolat.


Till polisen (om ni läser det här): Nej jag bränner inte hemma och nej, jag har inget hembränt hemma. Jag har råd att handla på Systembolaget... :D

Haha! Det var ju meningen att jag skulle göra den :p smileyn!:rofl:
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

*kl*

Jag såg precis en sån där tokigt cool kille, typ byggarbetare med massor av tatueringar och muskler, som var inne i min lokala affär och köpte en burk med äpplemos (bara den alltså). Det såg så himla gulligt ut att jag kom att tänka på den här tråden :)
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

KL

Jag köpte 8 konservburkar med musslor igår, kan säga att de i kön bakom mig såg lite konstigt på mig :p Inte blev det mycket bättre av att jag alltid handlar tillsammans med en vän, och vi pratar alltid ljudligt om allt - varav hon skrattande sade "Du gillar inte musslor va?" :p
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Eh, törs jag fråga vad det var för "praktiska övningar" ni utförde? eller borde jag veta det redan...? O_o

Det enda jag kan tänka mig (förutom ursprungssyftet) är något som involverar en gevärspipa. :sneaky:
Det går utmärkt att gömma saker i t ex i en schampoflaska om lägger dom i en kondom ;)
Tyvärr inte roligare än så.
 

Liknande trådar

Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 619

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp