Vad har ni sett folk handla?

Sv: Vad har ni sett folk handla?

Jag handlade igår 4 påsar chips, 2 förpackningar ballerina-kakor, två snabbmaträtter och två förpackningar hallon. Sen knödde jag på en mjölkliter och en turkisk yoghurt ovanpå chipspåsarna! :D

Inte den sundaste shopping jag gjort! :p
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

*KL*

Jag köpte en grönsakskniv, en sådan där rejäl utan spets, i födelsedagspresent till in man. Bad att få den inpackad.

Under tiden stod jag och kollade på grattiskorten, och insåg att jag inte hade ngt kort till presenten som jag köpt tidigare, till min kompis som precis hade fått barn. Jag valde ett fint ljusgult kort som det stod "Grattis till sonen" på.

När kassörskan var klar med inpackingen av kniven, sa jag; "Jag ska ha detta kortet också". Hon såg helt förskräckt ut, vill jag lova. Jag fick förklara att presenten och kortet INTE hörde ihop...
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Jag kan inte låta bli att fundera på varför det är pinsamt att köpa kondomer eller bindor? Jag har tyckt det en gång i tiden, men den känslan har försvunnit, kanske för att jag fick barnen och inte kunde dölja mer att jag aaaaalllldddrrriiiggg haft sex :o:nailbiting::D

Jag tycker inte att det är pinsamt att köpa tamponger längre - det tyckte jag när jag var yngre - men jag tycker att det är lite jobbigt att BARA köpa tamponger, värktabletter och choklad ;) Närå, så farligt är det inte.

Kondomer tycker jag är jobbigt om man måste be om dem, men det kanske man inte behöver i Sverige?

Värst var dock när jag jobbade på Coop Forum i början av 2000-talet, innan de där maskinerna för tobak, rakblad och kondomer fanns, då kondompaketen hade dold larmning som avaktiverades på bandet efter scanningen - och avlarmningen fungerade sådär i vissa kassor. Åkte då paketet en millimeter förbi larmgrejen gick ett tyst larm till väktaren som kom rusande, vilket innebar genans för kund, väktare och kassabiträde... pipet som indikerade avaktivering var dessutom jättetyst så det var svårt att höra om det hade larmat av.
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Kommer inte ihåg något udda kombinationer just nu, mycket märkligt med tanke på att jag har jobbat i kassan.

Men kände mig generad när jag bad en kille på har för mig han var typ 30 om legitimation för ett par folköl.
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Jag handlade idag 15 burkar fiskbullar i hummersås, 1 liter limejuice och en rulle hundbajspåsar samt ett födelsedagskort som spelade käck melodi.
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Det där med leg är väl inget pinsamt. Jag får nästan alltid visa leg och även om jag inte är "typ 30" så är jag åtminstone född 1986. Min dotters pappa fick förra året visa leg för att köpa snus. Han var då 32 år gammal.
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Jag var 43 sista (senaste?) gången jag fick visa leg på Systembolaget. Jag fick visa leg på Ica vid 39 års ålder då jag dristade mig till att köpa en (1) folköl.

Min man som är 45 fick visa leg på Systembolaget i våras. Han känner sig fortfarande snyggare och yngre än någonsin sedan den händelsen. :D
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

vi har turbojäst på butiken där jag jobbar (mindre matbutik) vi har även aktivt kol precis bredvid =)
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Såg en man som köpte en HEL kundvagn med bacon + en purjolök
(Det var inte den billigaste typen av bacon heller)

Själv köpte jag 3 burkar med nutella, 2 påsar maränger, 2 chipspåsar, en påse vingummin, ett glasspaket och en flaska cola.
Killen i kassan skrattade, allt annat än diskret, åt mig.
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Jag var 43 sista (senaste?) gången jag fick visa leg på Systembolaget. Jag fick visa leg på Ica vid 39 års ålder då jag dristade mig till att köpa en (1) folköl.

Min man som är 45 fick visa leg på Systembolaget i våras. Han känner sig fortfarande snyggare och yngre än någonsin sedan den händelsen. :D

Ja har en liknande bekant:D

Har själv några gånger frågat (när jag kommit efter någon de krävt på leg) om jag ska visa mitt, men bara fått ansträngda leenden till svar:p
 

Liknande trådar

Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 618

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp