Vad har ni sett folk handla?

Sv: Vad har ni sett folk handla?

*kl*

Senast jag var på Citygross köpte jag:
En förpackning oxhjärta, en förpackning gristunga, två förpackningar grisknorrar, en förpackning grisnjurar och en förpackning nötlever.

That's it. Det måste sett lite roligt ut när jag kom fram till kassan :D
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

*knapplån*

häromdagen hade jag en kund som köpte 6 förpackningar med turbojäst.. jag flinade glatt och sa "åh ska du baka?" ;) och la till vi har aktivt kol också och billigt socker ;)
Han flinade glatt tillbaka och sa att han skulle göra vin och inte hembränt :P
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

*kl*
På den tiden jag hade fler tamråttor så gick det åt en del müsli till deras torrfoderblandning. Funderade ofta på vad personalen i lokala Ica tänkte när jag kom och köpte 10 kg müsli i veckan...
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Det är inte ovanligt att det på lokala Willy´s står en människa med hela vagnen full av Gorby´s och Panpizza, laktosfri mjölk och youghurt och billigaste festisen.
Kompletta måltider?
Njä - jag jobbar som fritidsledare och kompletteringshandlar det som inte går att beställa för direktleverans.
Kan säga att jag fått undrande miner av folk i kön (jag är ju tjock dessutom).
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

[...]Gorby´s och Panpizza, laktosfri mjölk [...]

Det där gick inte ihop för mig innan jag fick förklaringen... :p

*KL*
Jag handlar tydligen konstigt enligt vissa här i tråden. ;)
En vanlig (lat) dag kan jag köpa kycklingköttbullar (dom heter tydligen så), bacon och havremjölk.

/Kyckling- och baconälskande mjölkproteinallergiker
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

*KL*

Igår blev det en lite småkomisk situation i affären. Jag laddade först upp avokado, melon, paprika, zuchini, 2 ananaser, vattenmelon, bananer och vitkål. Inget annat. Personen efter mig lägger upp pommes, vitt bröd, 4 pepsi och hamburgare på bandet. Kontrast :D
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Undrar om inte det konstigast jag sett någon handla är 30kg potatismjöl. Jag har fortfarande inte kommit på vad de skulle göra.
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

*kl*

Tänkte på den här tråden idag när jag handlade och passade på att fotografera min korg med varor ;)

ff39e678efca11e2873022000a1fa909_7.jpg

Här ser ni:
2 paket kalkonvingar
1 laxhuvud
1 paket grishjärtan
1 Ben & Jerry-glass :D
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Undrar om inte det konstigast jag sett någon handla är 30kg potatismjöl. Jag har fortfarande inte kommit på vad de skulle göra.

Och jag tänkte att det måste ha varit nå'n större dansgala på gång. Förr brukade de i alla fall köpa potatismjöl för att ¨valla¨ dansgolv. :D
Om det nu inte var någon norsk tant som skulle hem och storproducera fisk-kak.
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Kl

En kompis berättade om två killkompisar till henne som gick in på en affär, hand i hand, och köpte endast en gurka och en burk vaselin. De gjorde det ju bara för att driva lite, men kassapersonalen måste ju ha undrat :D
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

:eek: Äter du laxhuvud och grishjärtan? :yuck:

*snor glassen och springer iväg*

Aldrig i livet, jag är vegetarian :D Däremot barfar jag hunden, gör alltså egen hundmat genom att ge henne olika sorters kött, ben och inälvor i rätt proportioner här och där. Citygross är underbart då eftersom de har riktigt mycket konstiga saker till bra pris. Grisknorrar, gristungor, oxtungor, hjärtan, billigt kött med ben i... Hur bra hundmat som helst ;)
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Jag har dock funderat på vem sjutton som äter grisknorrar och efter lite googlesökande hittade jag recept på grisknorr-soppa och allt möjligt som jag inte ens tänkt på att man kunde ge.

Egentligen önskar jag att folk kunde äta mer sådant, för som det är nu slängs enorma mängder bra kött för att människor bara vill äta de "fina" bitarna. Men ja, det blir nog lite väl OT att diskutera det här.
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Så du är vegitarian ,men undrar varför vi andra inte äter hundmat.........:) Vi vill äta kött inte biten grisen viftar runt skiten med :yuck:
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

KL

Var på ÖoB igår. Framför oss i kassan bredvid stod en familj som hade 35 (vet att det var just 35, för jag hörde dem säga det till tjejen i kassan) 2-liters coca-cola flaskor i vagnen.... :crazy: Inte mycket annat - bara all läsk...
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Det är ganska vanligt att resturanger/pizzabagare kommer och handlar läsk. Och det är oftast familjeföretag..
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Jag skäms aldrig för vad jag köper i affären eller bryr mej om vad andra köper. Men visst ser det lite roligt ut när det kommer en med en kundvagn fullproppad med antingen bara vitkål, sallad, tomater, lök eller något annat. Första tanken är dock, "Japp, då har den restaurangen/pizzerian slut/inte fått levererat den produkten".. Är själv restaurangmänniska och har fått göra dessa inköpen ett antal gånger.

Sen den klassiska som många nämner, men att köpa stora mängder bakjäst, jag brukar dock glatt tala om att jag ska hem och jäsa hästen för att se om den kan bli lite större när någon frågar om jag ska ha storbak.. Älskar minen man får av kassören efter det svaret..:p

Mvh Domino_s
 

Liknande trådar

Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 618

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp