Vad har ni sett folk handla?

Sv: Vad har ni sett folk handla?

kl

Just because :angel:
The+walmart+game_1cffd2_4518732.jpg
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Jag har gett salt i maten när de svettas mycket. 2 kilo räcker länge men de förpackningarna är bättre än de i papper. :)
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Haha! Den enda jag inte fattar är dock kopplet, trosorna och red bullen... Kan någon förklara? :angel:
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Mina tankar. Red bull så man orkar hålla farten, kopplet för att karln inte ska försvinna någonstans. Trosorna är jag lite osäker på kanske så pass fula så det inte gör något att man sliter hål i dom :angel:
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Qelina;15929292 Jag reagerar också på när folk lägger ner lightläsk och nutrilett men sen förutom det bara köper "onyttig" mat. [/QUOTE skrev:
Fast det där gjorde jag när jag sommarjobbade som distriktsveterinär i obygden. Jag hade en kokplatta och en mikro i hyresrummet, ingen frys, det blev en del färdigmat. Nutrilett bars var perfekta att ha med sig i bilen då det inte direkt vimlade av lunchställen där jag åkte mellan gårdarna.

Vad gäller lightläsk och "onyttig mat" har jag förut reagerat på det. Men sedan jag helt lade om mina matvanor så gör jag likadant. Om jag någon enstaka gång äter snabbmat med läsk till så avstår jag ju hellre den decilitern socker som finns i en vanlig läskburk och väljer ex. cola zero (enda läsken jag dricker). Samma om någon bjuder ex. chips och läsk. Varför skall jag trycka i mig extra mycket socker bara för att jag äter chips?

För att återgå till ämnet:
Jag köpte häromdagen ett äpple, en påse bikarbonat och tre dvdfilmer...
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Hade inte tillgång till ett kök utan enbart en kyl över en vecka, och handlade därför bara varor som jag kunde äta direkt, typ potatissallad, rostbiff och färdiga sallader med en plastgaffel i då jag saknade bestick.
Den lite äldre herren bakom mig i kön kommenterade mina inköp och skrattade gott åt hur vi ungdomar åt, för att sen visa mig sin korg och berättade att det var så en riktig matkorg ska se ut, med potatis och kött.
Jag störs otroligt över att andra tänker över vad jag äter, mest för att jag är ganska liten och alla tror jag knappt äter. Vilket jag gör, mer än dom nog kan förstå. Handlade resterande varor för den veckan i en annan butik, nu när jag har kök igen väntar jag bara på att få träffa han i kön igen så jag kan visa att jag tagit till mig hans goda råd om riktig mat ;)
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Eftersom jag har svår OCD (tvångsyndrom) köper jag kopiösa mängder flytande tvål. Jag använder MINST tre flaskor per dag,
så det blir en hel del i varukorgen.
Förr skämdes jag, men nu bryr jag mig inte längre.
Annat jag handlar väldigt mycket av är tvättmedel och hudcreme.

Mina matvanor är minst sagt skumma också!
Jag är inte så förtjust i lagad mat, så det blir
mest en massa frukt och grönt, bröd mm.
På en vecka äter jag kanske två lagade mål.
I perioder blir det även massor av godis och glass.
Jag får lätt dille på en sak som jag äter hela tiden
tills jag tröttnar och byter till något annat.

Dessutom storhandlar jag sällan och då jag bor två minuter
från ICA, går jag dit väldigt ofta.
Ibland tre-fyra gånger om dagen.
Det händer också att jag springer dit fem minuter
innan de stänger och panikhandlar. :o
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Just det!
Det roligaste jag sett någon handla
var nog när en äldre herre köpte flera
hinkar med grisblod.
Jag antar att han skulle göra palt eller nåt.
Men ändå, det såg lite lustigt ut! :D
 

Liknande trådar

Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 618

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp