Vad har ni sett folk handla?

Sv: Vad har ni sett folk handla?

Jag har dock funderat på vem sjutton som äter grisknorrar och efter lite googlesökande hittade jag recept på grisknorr-soppa och allt möjligt som jag inte ens tänkt på att man kunde ge.
Oxsvansar, grisfötter, antagligen grisknorrar och annat som ofta betraktas som "avfall" går utmärkt att koka buljong på. Även kycklingskrov är bra.
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Jag tycker att det är rätt så drygt när kassörskan/kassören kommenterar vad jag nog ska göra beroende på vad jag har handlat. Men det kanske bara är jag?

- "Jasså det ska bakas?"
- "Så det blir godis ikväll?"

Ett enkelt hej och ett leende räcker. :)

Om någon köper kondomer, säger ni då:
- "Aha ikväll ska det bli åka av!"
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Men herregud det var bland det fånigaste jag hört i hela mitt liv! Hade inte trott det var sant om någon betett sig så.
Det trodde inte jag heller. Killen har ändå både mor och både yngre och äldre systrar. Det där med mensskydd kan inte vara okänt för honom.

Helt ärligt, jag hade nog tamigfan skrattat ihjäl mig :rofl: det måste ha varit klockrent när han skrek i falsett :D
Det var det - fortfarande lika roligt att återberätta fem år senare. :D
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Jag var på BurgerKing en kvart innan stängning en gång, det var tomt förutom min pojkvän, mig själv och ytterligare en ensam tjej i 17-års åldern. Hon köpte 18 glassar med jordgubbstopping och en cheeseburgare utan ketchup.
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Kom på en annan grej. Kanske inte så konstigt handlande, men ett bevis på att kassörskorna faktiskt har ganska bra koll. Varje fredag vid ungefär samma tid är jag in på det lokala Systembolaget (inte överdrivet stor stad) och köper fyra 33cl cider skogsbär. Alltid fyra, alltid skogsbär, för jag gillar dem verkligen och fyra stycken är perfekt för en helg. En fredag var skogsbären slut, och jag fick ta äpple istället. Lite besviken radar jag upp dem på bandet och kassörskan som jag köpt skogsbär av otaliga gånger säger: ''Var det slut på skogsbär? Vi har mer på lagret, jag kan hämta åt dig om du vill.'' Snacka om att jag behöver variera mig mer...
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Jag har lite udda matvanor och dessutom ett litet behov av att se till att min speciella mat alltid finns hemma så jag handlar mycket på en gång. Få matvaror men mycket av det jag väljer. Sen handlar jag olika saker på olika ställen så dom som jobbar i butikerna ser bara det jag handlar hos just dom, och ja, dom flesta känner igen mig när jag handlar på dom lite mindre butikerna eller där jag är ofta.

Som tur är så är man anonym på dom stora affärerna som t.ex. på ICA maxi, sist chockade jag en kille som jobbade i kyldisken när jag frågade om det fanns mer kvarg och när jag plockade ner 20 burkar lättkvarg reagerade han lite :p

I en liten orientalisk butik handlar jag kikärtor och då kan jag plocka på mig 6-10 burkar kikärtor på en gång, och det är det enda jag handlar.

På Lidl handlade jag bara massor av grönsaker och frukt och massor av hundgodis. Så där var jag frukttjejen. Nu för tiden går jag bara dit för att köpa te och häromdagen köpte jag fyra förpackningar av samma tesort.

Det är lite roligt på just Lidl för som någon skrev verkar dom som handlar där äta väldigt onyttigt, det är färdiga hamburgare med bröd som ligger i kylen, pizza, godis, chips, läsk, kakor,glass och så alla dom där flingsorterna och muslin med choklad och nougat i. Och sen ibland kommer det familjer som köper 20 salladshuvuden, ett par kilo tomater och 4 vattenmeloner...

Vid "mitt" fruktstånd på torget handlar jag minst en gång i veckan och dom känner igen mig och hälsar glatt och om jag inte handlar päron som jag brukar så frågar dom flera gånger om jag verkligen inte ska ha päron, utan undantag frågar dom det :D För där köper jag alltid typ 10 paprikor, några squash, äpplen och en gigantisk påse med päron (fast dom senaste gångerna har päronen varit fula och då ratar jag dom).

En annan sak som var lite rolig var när min läkare skrev ut recept på näringsdrycker till mig och jag lämnade in dom på apoteket för att dom skulle beställa hem dem. När jag och pappa kom dit för att hämta dom visade det sig att jag hade fått 500 (!) näringsdrycker som motsvarar 100 kg! Så det blev bara för min pappa att kånka upp alla kartonger till femte våningen.

Jag reagerar också på när folk lägger ner lightläsk och nutrilett men sen förutom det bara köper "onyttig" mat.

Skulle vilja att jag inte brydde mig så mycket om vad andra tänker när jag handlar, men det är svårt eftersom folk faktiskt tittar lite på mig. Kanske undrar dom hur någon som är så förhållandevis liten kan äta så mycket? Eller så reagerar dom på att det är typ 70-100% frukt, grönsaker och bär?
 
Senast ändrad:
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Det konstigaste jag köpt måste nog ha varit ALL ketchup, senap, boston-gurka och hamburgedressing den lokala ICA-butiken hade för att nästa dag återvända, rensa allting på hyllorna igen samt vad de hade kvar i lagret. Var det möjligtvis slut drog vi till grannbyn och rensade deras ICA. Detta hände ett par gånger varje sommar under tre år.
Mamma min drev kiosken under dragracing-tävlingar ett par säsonger och efter ett tag var vi tvungna att höra av oss till butikerna i förväg så att de kunde beställa in åt oss :o
Personalen visste ju varför, men de andra kunderna måste ju ha undrat! :crazy:
 
Senast ändrad:
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Kalkonvingar är ju definitivt inget konstigt. Jag gillar inte "ren" inälvsmat något särskilt men annars tycker jag väl inte att oxhjärta är så konstigt heller, det återfinns väl i praktiskt taget all salami och sånt.

Laxhuvud (eller laxahôve) var det absolut bästa min farfar visste (nästintill ålahôve) så det tycker jag inte heller är konstigt.
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

*kl*

Jag och maken fick i alla fall en kassörska att skratta lite när vi gick in på stora citygross och köper en förpackning med rostbröd.
Vi skulle bort dagen efter och behövde bara frukostbröd innan vi skulle åka och var ändå i närheten av butiken, men kassörskan skrattade och undrade om vi skulle hjälpas åt att bära våran storhandling. ;)

Här om dagen handlade jag igen en extremt tydlig handling, färdig pizzabotten, salami och mozzarella. Vi skuller åter igen bort tidigt morgonen efter och hade ingen "lättlagad" mat hemma som inte skulle bli så mycket rester av. :D
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Knapplån
Jag gör ibland lite skum handling när jag som ensamboende köper en limpa, en yogurt, några äpplen, 4 liter rapsolja och 2 kilo grovsalt... Oljan och saltet är ju såklart till hästarna!
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Av ren nyfikenhet, vad har man grovsalt till i hästsammanhang?
//Zebra som använder grovsalt till att rengöra smågnagarnas vattenflaskor :D
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Kl

Var i Kungens Kurva idag (stort shoppingområde söder om STHLM för er som inte vet) och såg ett inte så roligt, men väldigt gulligt inköp.

Kille i 15 års åldern köpte ljusrosa gardiner, massa stearinljus/blockljus i olika färger och former samt några olika mjuka plädar och en bukett plastblommor på IKEA. Gulligt :love:
 
Senast ändrad:
Sv: Vad har ni sett folk handla?

När jag extraknäckte på en liten creperia fick jag rätt ofta gå och köpa typ 20 liter mjölk, 5 liter grädde och 15 citroner.
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Just grisknorrar förstår jag att folk inte äter ;) Men oxhjärta? kalkonvingar?

Hjärta och vingar är inga konstigheter eller "fula" delar. Lever, blod, tunga, njurar och till och med laxögon är djurdelar som folk mer än gärna stoppar i sig utan att tveka. Tarmar brukar användas för att stoppa korv med, och själva korv innehåller lite av varje.

Det är inte så att allätare stoppar i sig oxfilé och fläskfilé varje dag...

Tillbaka till topic

Jag brukar nästan alltid använda shop express och ser därför sällan vad andra handlar. Men jag brukar reagera när jag ser folk som har kundkorgen (över)full med bara en sorts vara. Antar alltid att det är företagare eller föreningar som handlar.
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

kl.

Jag har nog sett en del men inget som jag kommer på just nu. Däremot har jag själv sprungit in på ICA i stan och köpt en kundkorg full med Gevalia E-brygg. Vi hade fått slut på jobbet (restaurang/bar).
 

Liknande trådar

Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 618

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp