Vad har ni sett folk handla?

Sv: Vad har ni sett folk handla?

Nej lägger aldrig märke till vad andra handlar men får ofta undrande blickar så antar att jag handlar konstigt då.

Som:

5 paket socker. 10 jäst

Annan gång: 10 st mjölkpaket, en korv och bananer

Köper ofta coca cola... Typ 10 per gång. Och köper jag te blir det iaf minst fem olika sorter.

Och tydligen är man konstig om man köper coops pizzor...
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Aha.

Har ingen koll på hur man gör sånt.

Det är ren allmänbildning kära du ;)





Jag får nog inga blickar för det jag handlar direkt men mitt frekventa besökande känns däremot lite pinsamt emellanåt.
Jag storhandlar aldrig eller planerar mina inköp. Mellan jobb-gym-hem hinner jag passera favoritbutiken flera gånger per dag varav jag kan droppa in ungefär lika många gånger.
Det händer alltså att jag åker längre för att handla i en annan butik när jag vill vara lite "diskret".
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Har samma "problem". Bor också i en liten stad där alla nästan känner alla så jag får ofta kommentaren "är du här IGEN?" Storhandla är liksom inte min grej.. Får ofta fundera på om jag kan med att gå och handla igen.

Finns bara två affärer i stan, varav den ena har kasst sortiment men lite billigare nutrilett-shakes-drycker. Vilket innebär att jag nästan bara handlar sånt där. Jag jobbar så förbannat konstiga tider och hinner (orkar?) aldrig laga mat innan stallet så jag drar väl en två-tre shakes om dagen.
Häromdagen var det slut på shakes, jag köper alltid bara samma sort också, och kassören (som jag faktiskt inte känner) sa helt sonika "Vi får påfyllning av shakes imorgon fm" till mig när jag la upp min färdigrätt på bandet..

Känner mig också som en riktig hycklare när jag köper tre shakes, en cola och lite godis.. dricker ju inte shakern för att jag vill gå ner i vikt, utan för att jag är för lat för att ens fundera på att fixa någon mat direkt efter jobbet. Men det vet ju inte kassörskan.
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

KL

Jag har jobbat på ridläger, och veckohandlingen där var ju inte nådig kan jag säga! :p Inser nu hur sjukt det måste ha sett ut egentligen, att en 15-årig och en 25-årig tjej köpa ca 50 panpizzor, mängder med nyponsoppa men inte minst helt sinnessjuka mängder mjölk! :eek: Tror det gick åt en 50-70 mjölkpaket i veckan... Och juste; rostbröd! Alla jävla ungar äter rostbröd med ost i helt absurda mängder till frukost på ridlägren :angel:
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Jag får nog inga blickar för det jag handlar direkt men mitt frekventa besökande känns däremot lite pinsamt emellanåt.
Jag storhandlar aldrig eller planerar mina inköp. Mellan jobb-gym-hem hinner jag passera favoritbutiken flera gånger per dag varav jag kan droppa in ungefär lika många gånger.
Det händer alltså att jag åker längre för att handla i en annan butik när jag vill vara lite "diskret".

Samma här. Bor 30 meter från Ica. Är dagar jag är där inne tre gånger och nej, jag storhandlar aldrig.
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Äh, jag är helt efter när det gäller sånt.
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Jag med, var tvungen att googla för att förstå vad som var så konstigt med socker och jäst :p
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

*kl*

Jag är väl tråkig eller nåt men jag reagerar praktiskt taget aldrig på vad andra köper och jag skäms inte det minsta för vad jag själv handlar. Jag förstår om kassapersonalen får se en del lustigt, men att man som kund går och tittar i andras korgar och vagnar? För mig är det rätt självklart att handlar man flera vagnar med frukostmat så är det förmodligen till ett läger, och är det någon som köper ett fåtal udda varor så är det vad den personen saknade just då.

En gång har jag reagerat på vad en person köpt. Det var rätt många år sen. Personen framför mig köpte en delicatoboll (plus lite annat). Delicatobollen var inte förpackad och kunden la upp den på bandet som den var. Kassörskan reagerade inte utan lyfte upp den, vägde den, knappade på kassaapparaten och gav den till kunden. Det måste ha varit dolda kameran eller något.
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Jag vet hur hon gör! Kom ju på det:p

Man lägger det i kattlådan och eftersom det inte suger upp urinet så kan man enkelt samla upp det!:)
Man kan köpa hos veterinär speciella kulor som man ska ha i kattlådan, men det är mycket dyrare än popcorn!

Japp, helt korrekt. Funkade bra på min katt i ett år ungefär (har fått ta urinprov kanske 1g/månad i snitt). Nu har hon tröttnat och dissar både popcorn och kristallerna jag köpt hos veterinären (de återanvänder man btw, men det känns lite pyssligt).

Glömte skriva att personalen försöker få mig att köpa både färdigpopade popcorn på påse och micropopcorn när de inte har "vanliga" popcornkärnor. Men jag totaldissar dessa (såklart). En gång var det en butikspersonal som inte ens visste vad det var jag letade efter (vadå, finns det sådana som man inte popar i micron?). :-D
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Kanske snarare borde ligga under pinsamma sexhändelser, men jag var på väg hem med ett ragg någon gång i forntiden. Han var säkert en smula berusad, jag mer fnittrig. Vi skulle i vilket fall som helst ha kondomer, men det tyckte han var pinsamt att köpa, delvis på grund av att han inte pratade svenska heller. Inga problem, tyckte jag, jag handlar.
Han stod lite dold bakom en hylla med tidningar och bläddrade lite förstulet i en motorcykeltidning medan jag framme i kassan inser att det finns massa olika modeller och storlekar och glatt ropar; "Hey, what SIZE are you??" över hela affären.
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

kl



Det roligaste en killkompis sagt att han handlade var en jumboförpackning handkräm, en bal toapapper och en Slitz-tidning. Tidningen var dock ett internt skämt till en kompis till en födelsedagsfest men kombinationen av dessa grejer var lite kul.

Igår var jag och handlade till jobbgruppens AW som vi ska ha ikväll och tänkte på den här tråden. Jag handlade kopiösa mängder av olika sorters korvar, hälften vanlig och hälften veg, korvbröd, grillkol, ketchup, senap, bostongurka, plasttallrikar.. Sådana mängder har jag inte köpt innan men det var nog väldigt tydligt vad vi skulle göra och att vi är ganska många :D
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Kl

Jag bryr mig inte så mkt, vare sig vad andra handlar lr vad jag själv lägger på rullbandet. Men efter att ha fördjupat mig i no poo/balsammetoden och skulle göra en rejäl satsning gick jag till Apoteket och köpte ricinolja, glidmedel och engångshandskar... (Det sistnämnda till hårfärgning)... blev jag lite brydd faktiskt.

Hon tittade mkt suspekt på mig och när jag roat förklarade att det var till håret. Det var inget hon köpte, det syntes :D
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

kl

Det här är anledningen till att jag slutat storhandla råttmat...
//Zebra som fick nog av skumma blickar vid inhandling av 10 kg müsli åt gången :angel:
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

*kl*

Inte sett folk handla, men hört i mjöklkylen:

"Mamma varför köper inte du ekologisk mjölk?"
"Jo för den mjölken är inte färsk förstår du.."

:crazy:

(På de flesta mjölkpaket står det färsk mjölk nu, får att urskilja sig från den med lång hållbarhet, men inte på ekologisk mjölk...)
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

När jag satt i kassan på Coop Forum handlade en av mina kunder 50 svarta sopsäckar, en jättestor förskärare samt kondomer. Då undrade jag lite vad han och partnern skulle leka ;)

En annan gång - men det kändes mest tragiskt - kom en familj med säkert åtta barn, föräldrarna såg helt utmattade ut och barnen sjövilda, kundvagnen full av chips, läsk, färdigmat osv. - massor av kondomer och ett graviditetstest.
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Jag vet minst två norrländska bensinmackar som säljer storpack av socker och jäst, bredvid står 25l dunkar och slangpaket :angel:
På Robin Hood (heter nog COOP Forum nu) i Gällivare fanns det en hel hyllavdelning med såna grejer, även olika smakessenser. :D
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

häromdagen köpte jag EN liten burk kattmat (en såndär som det är en portion i typ) en papplåda och ögonskugga :D
 

Liknande trådar

Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 619

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp