Vad har ni sett folk handla?

Sv: Vad har ni sett folk handla?

Jag och kompisen var in på Willys och handla till en tävling för ett par år sen
två fyllda vagnar med hamburgare, kaffebröd, dricka och godis mm

"Ni verkar hungriga" sa karln som stod framför oss i kön
"ja, fast det här är bara till i kväll", svara vi glatt :D
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

KL
Jag har läst den här tråden med skräckblandad förtjusning.:eek:
Det är för mig helt ofattbart att någon är intresserad av vad andra handlar. Jag hade verkligen ingen aning om att man blir bedömd efter vad man har i kundvagnen.
Buke är lika lärorikt som vanligt. Fortsättningsvis kommer jag troligen tänka på den här tråden varje gång jag handlar och fundera lite på vad varorna säger om mig. :nailbiting::D
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Jag själv tog en hel såndär låda med bakjäst var och varannan vecka en tid. Hästen hade lite krånglig mage. De lär ju ha undrat... ;)
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Haha.. Vi har en liten icabutik väldigt nära oss. Det är en sån med dåliga grönsaker och ostar samt lite fryspizzor och godis, typ. Det finns egentligen bara ett nödlager kan man väl säga. Orkar man inte laga mat går man dit och köper nån snabbmat av nåt slag, grönsakerna går man längre för att köpa. Ibland undrar jag vad de tror om mig.

På tal om att folk dömer andra: jag kan inte låta bli att tänka lite när det kommer en (eller ännu värre, en hel familj med barn...) överviktig människa och köper fryspizza, färdiga köttbullar, vitt bröd etc. Ofta inga grönsaker heller. I vissa fall räcker det med att se på människan vad den har i korgen, det är ibland ganska sorgligt.
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

*kl*

Jag brukar fundera ibland över vad ICA tror att vi är för familj, för jag vet ju att dom "för bok" över vad kunderna handlar för att kunna rikta reklamen.
Vi köper aldrig fisk, kött eller kyckling på affären, det handlar vi lokalt. Vi handlar även frukt och grönt lokalt när det är säsong - så på sommaren fyller vi bara på de former av halvfabrikat och icke närodlat som vi använder. Det ser nog kul ut :p

Vid en släktmiddag en gång så pratade vi om riktad reklam, då sa min moster - "ja inte vet jag - jag får bara hem lappar om att köpa Polly billigare...." :laugh:
Inte förstod hon vad vi skrattade åt heller...:D
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

KL
Det är för mig helt ofattbart att någon är intresserad av vad andra handlar. Jag hade verkligen ingen aning om att man blir bedömd efter vad man har i kundvagnen.
Buke är lika lärorikt som vanligt. Fortsättningsvis kommer jag troligen tänka på den här tråden varje gång jag handlar och fundera lite på vad varorna säger om mig. :nailbiting::D

Jag tycker inte det är något ofattbart alls att man funderar till när man tex ser någon handla stooora mängder av en vara osv. Inte handlar det om att bedöma folk heller!
Däremot kan jag undra, i mitt huvud såklart, vad dom ska ha det till, och ibland dyker det upp en liten historia som säkert inte ens stämmer :rofl:
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Min mamma har ett företag som bla hjälper äldre att handla. En av hennes kunder ska ofta handla 10 paket tuggummi, 10 påsar med minikexchoklad och 10 småflaskor ramlösa. Folk tittar lite när man plockar på sig det och barn brukar göra stora ögon när de ser allt godiset :D
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Rolig tråd! Spinner vidare.

Om vintrarna kan man se mig i butiken köpa ett lass med tacogrejer, chipspåse, smågodis och några naturdiet/nutrilettbarer. Då undrar jag lite vad kassörskan och de i kön runt mig tänker. Känner mig som en som frossar en dag och sedan bantar resten av veckan. Men verkligheten var sådan att jag på fredagen laddade för en heldag på isen med flera mils skridskoåkning, och naturdietbarerna ligger i min jackficka i väntan på behovet av snabb energi.

Och de gånger jag letat efter sådana popcorn som man poppar i en kastrull och micropopcorn inte duger, utan personalen får leta i alla möjliga skrymslen och hörn efter den sort jag vill ha. De kan ju inte veta att jag ska använda de opoppade popcornen till att ta urinprov på katten.

Och appropå handling i största allmänhet och vem som handlar vad. När jag handlar så är det ofta halva kundkorgen med frukt och grönsaker, fullkornsprodukter, lågsockervarianter. När min sambo handlar är det halva korgen (minst) med kakor, kex, choklad, glass osv. Ibland kan han handla en extra vända, trots att jag har handlat allt vi behöver, bara för att det råkar vara extrapris på godis. Han är lång och smal, och jag är hyffsat lång och bredhöftad. Så där känns det lite tvärt om.
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Rolig tråd! Spinner vidare.
Och de gånger jag letat efter sådana popcorn som man poppar i en kastrull och micropopcorn inte duger, utan personalen får leta i alla möjliga skrymslen och hörn efter den sort jag vill ha. De kan ju inte veta att jag ska använda de opoppade popcornen till att ta urinprov på katten.

Det här måste du utveckla. Hur går du tillväga?

KL
I ungdomens glada dagar, när min IBS levde lite ett lite vildare och mer oregerligt liv, hade jag en förstoppad period. Den dåvarande pojkvännen fick köpa mikrolax, och kondomer på apoteket. Kombinationen, kan ha varit lite pinsam för en ung man.
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Igår hamnade jag bakom en tant som enbart handlade jello. O_o Hela kundvagnen var full med små, små paket, alla den äckliga gula sorten (eller tja - ALLA sorter är äckliga). Hon måste ha tömt jello-hyllan.

Vad fan gör man med trehundra paket jello, liksom?
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

*kl*

Den enda gången jag hittills har reagerat över någons shoppingvanor var när ett ungt par med 2 barn (alla väldigt överviktiga. Inga trivselkilon extra utan väldigt mycket mer) stod framför mig i kön. De hade varsin kundvagn fullproppad med hamburgare, pizza, chips, godis, läsk osv. Inte en grönsak eller frukt, inte heller något annat som går att räkna till nyttigt. Svetten rann om dem, de flåsade högljutt och fick pausa flera gånger på väg ut ur affären. Jag tyckte att det var sorgligt att se. Som vuxen kan man åtminstone göra ett aktivt val men barnen påtvingas samma osunda vanor.

Annars har jag nog aldrig reagerat på någons inköp. Jag lyckades däremot bra med att reta upp folk bakom mig i kön idag genom att betala med enbart enkronor...
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

När jag jobbade i kassan på Konsum (snart tio år sedan) så kom det en farbror in varje vecka och köpte en rågad kundvagn med kattmat.

Till slut var jag ju bara tvungen att fråga vad han skulle med detta till, döm av min förvåning öppnar farbrorn en burk och börjar äta ur den, och svaret var jag och katterna äter samma mat det är billigare så..

Och kattmat luktar ju inte gott, det kan nästa vända sig i magen på en:crazy:

Sen frågade jag mina äldre kollegor om farbrorn och dom sa att det var sant och han är lite knepig, men dom hade aldrig sett han äta kattmaten:crazy:
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Jag vet hur hon gör! Kom ju på det:p

Man lägger det i kattlådan och eftersom det inte suger upp urinet så kan man enkelt samla upp det!:)
Man kan köpa hos veterinär speciella kulor som man ska ha i kattlådan, men det är mycket dyrare än popcorn!
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

KL
I ungdomens glada dagar, när min IBS levde lite ett lite vildare och mer oregerligt liv, hade jag en förstoppad period. Den dåvarande pojkvännen fick köpa mikrolax, och kondomer på apoteket. Kombinationen, kan ha varit lite pinsam för en ung man.[/QUOTE]

Nu dog jag lite- vilken kombination! :rofl:
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

*KL**

När jag handlar åt min förening blir det ibland lite smått absurda mängder. Typ 10 limpor bröd, 4 smörpaket, 5 klasar bananer, flera dunkar saft osv...

Häromdagen köpte jag två morötter och vaselin. Det var inte förrän efter att jag kom ut ur affären som jag insåg hur det kan ha tolkats av killen, i min ålder, i kassan... :o
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

*kl*

Jag har också suttit i kassan på en stormarknad, men kan inte komma på en enda grej nu fast jag måste ha sett massvis... :o

Själv vet jag att jag tänkte efter lite den gången jag kutade in för att snabbhandla lite till ett kalas... Bullar, kakor, godis, chips - och så det enda jag behövde till mig själv, en tandborste. :D

Man ska ju borsta tänderna efter att man har ätit onyttigheter iofs... :D
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

*kl*

Jag brukar ganska sällan reflektera över vad andra har stoppat i sin kundvagn, men jag reagerade själv när jag, precis som någon tidigare skrivit, köpte jäst i lådvis (jag hade också en häst under antibiotikabehandling som behövde hjälp med magen), visst hände det att kassörskan tittade konstigt på mig :p

Ska jag handla "konstiga" saker nu så tycker jag att det är tacksamt med självscanning ;)
 

Liknande trådar

Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 618

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp