Vad har ni sett folk handla?

Sv: Vad har ni sett folk handla?

Jo det är ju klart. Då fattar jag varför det försvinner så mycket.

Något annat som går åt är romsås, färsk pasta, räkor och grillkorv.
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Jag funderar ibland på vad kassörskan tänkte när jag handlade 14 citroner, glass, bindor och popcorn att poppa i kastrull. :D
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Jag självscannar för att ingen ska veta vad jag köper. Jag skulle skämmas ihjäl om någon visste vad som låg i min kasse. En gång fick jag avstämning och skyllde på att vi skulle ha kalas.. För mig själv i alla fall så ren lögn var det ju inte.

Vad är det du skäms för? Vad är det du handlar som är så att du tror att folk kommer att klanka ner dig? Bara nyfiken!
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Haha på det sättet har jag också handlat till ideella läger och kurser, fast utan utmärkande kläder :p Undrade ofta vad folk trodde när två tonårstjejer köpte helt sjuka mängder bröd, mjölk, fil, ost, köttfärs, pasta, grönsaker osv.
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Vad är det du skäms för? Vad är det du handlar som är så att du tror att folk kommer att klanka ner dig? Bara nyfiken!

En jävla massa godis. Köper i regel för 500 kr i veckan till mig själv.. Inte lite pinsamt när hela kassen är fylld av det.
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Det roligaste är väl när man kommer o köper en 30 bakjäst till kass hästmage... "Värst vad du skall baka"! Kommer ALLTID då! ;)


Eller typ morötter & äpplen till hästen också en pizza och Redbull till mig! :o;)
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Eller typ morötter & äpplen till hästen också en pizza och Redbull till mig! :o;)

Det där är rätt kul. Jag tänkte på det när vi hade stall. Många var väldigt noggranna med hästens foderstat. Sin egen foderstat däremot ..;)
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

kl

Sist när jag var och handlade så stod en mamma och son framför mig och lastade upp oändliga mängder färdigrätter och säkert 30-40 stora marabou-chokladkakor!:crazy:
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

jag fnittrade när ett gäng unga grabbar köpte ett helt lass med koncentrerad apelsinjuice,socker och bakjäst...

Jag vet en som nog gjorde biträdets kväll när denne rusade in, med tröjan in och ut och bak och fram, stumplös och med håret på ända för att köpa kondomer...
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Ett par (?) som köpte 1 kundvagn m. Billy's pizzor och 1 m.Gorby's piroger...och en bal toapapper :o

Jag gissar att det var i tiden vid Kristi Himmelsfärd? Isf sätter jag en peng på att det var till Birdie :D

*kl*
Det mest annorlunda jag har sett på sistonde var en kvinna framför mig som typiskt handlade till storfamilj med mycket mjölk och fil och sånt, och så låg där några färdigrätter också (typisk ensamståendemat för mig). Men det kan ju ha varit reservmat för hungriga barn också :)
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Vissa restauranger springer ju in på affären och kompleteringshandlar enstaka varor fast många av dem. Jag har tex hamnat bakom pizzerian en gång när de behövde handla vitkål (en hel kundvagn full).

Själv handlar jag helt galet, speciellt nu när jag är hemma sjuk är matvanorna heltokiga. Förkylning botas bäst med glass, choklad, te och rostbröd som alla vet och sen behöver ju katten ha mat med. Så det har jag handlat med jämna mellanrum. Jag brukar fundera på om de tror jag tagit det sista steget till att bli en äkta galen kattkvinna och äter kattmaten som huvudmål.
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Ett par fredagar i rad hamnade jag i samma kö som en rätt "sliten" man och dennes son, det märktes så tydligt hur han försökte få till fredagsmys med tacos och godis samtidigt som han va så tydligt ovan vid sitt barn.. Det var rött rörande att sehur han ansträngde sig.
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Förra veckan hamnade jag bakom en familj, far, mor och dotter alla tre i 130kilosklassen. Dom köpte 45 Dafgård färdigrätter (extrapris) 18st 2liters Cola , cirka 10 påsar chips i olika smaker samt 1 liter laktosfri mjölk. Har sedan dess undrat vad dom skulle ha den laktosfria mjölken till......:D
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

kl

Här i närheten ligger ett kloster, och ett par gånger har ett par nunnor handlat på ICA samtidigt som jag. Vet egentligen inte varför det retar nyfikenheten, men jag bara måste smyga fram och kika vad de har i kundvagnen :angel:
Vad jag har sett så har det varit stora mängder grädde, smör och vindruvor :d har dock ingen aning om det är representativt för klostrets kosthållning i helhet eller om det varit tillfälliga utsvävningar :p


Apotekspersonalen brukar annars se konfunderade ut när min kompis kommer in och vill köpa 30 flaskor glidmedel...samt få kvittot utställt på *******s Länsteater :D
(han är maskör...och glidslem är tydligen bättre än frisyrgelé)
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

*kl*
Det mest annorlunda jag har sett på sistonde var en kvinna framför mig som typiskt handlade till storfamilj med mycket mjölk och fil och sånt, och så låg där några färdigrätter också (typisk ensamståendemat för mig). Men det kan ju ha varit reservmat för hungriga barn också :)

Vissa tar med sig färdigrätter till jobbet och äter till lunch de dagar som det inte blev rester över från middagen (min mamma, till exempel :p). Så hemma hos mina föräldrar finns det alltid färdigmat!

*kl*
Konstigaste jag har sett måste nog ha varit tanten som köpte ett trettiotal chokladkakor (jag räknade) och två bullängder. Antar att det måste varit till någon föreningsaktivitet eller dylikt.
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Förra veckan hamnade jag bakom en familj, far, mor och dotter alla tre i 130kilosklassen. Dom köpte 45 Dafgård färdigrätter (extrapris) 18st 2liters Cola , cirka 10 påsar chips i olika smaker samt 1 liter laktosfri mjölk. Har sedan dess undrat vad dom skulle ha den laktosfria mjölken till......:D

Mjölk i kaffet? ;):D
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Det där är rätt kul. Jag tänkte på det när vi hade stall. Många var väldigt noggranna med hästens foderstat. Sin egen foderstat däremot ..;)

Eller hur! Det finns inte ett ämne min häst saknar, men jag själv, ja jag nöjer mig med min "Kvinna" tablett från apoteket och sen så dricker jag min Redbull! ;):D
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Jag gissar att det var i tiden vid Kristi Himmelsfärd? Isf sätter jag en peng på att det var till Birdie :D

*kl*
Det mest annorlunda jag har sett på sistonde var en kvinna framför mig som typiskt handlade till storfamilj med mycket mjölk och fil och sånt, och så låg där några färdigrätter också (typisk ensamståendemat för mig). Men det kan ju ha varit reservmat för hungriga barn också :)
Sådär knasigt handlar jag också. Sonen KRÄVER tre lagade mål mat per dag. Jag lagar mat en gång. Från grunden så massor med kött grönsaker och rotfrukter och hela fiskar och annat liksom präktigt. På det så 5 färdigrätter fulla med transfetter och e nummer. Sen toppar jag med en påse billy och en med gorby som mest är fika till hans vänner.
Det är svårt att handla tycker jag. Ibland riktigt ser jag hur klimatgalet jag handlar. Eller orättviserätt mat. Eller med farliga ingedienser. Försöker köpa eko och rättvisemärkt i möjligaste mån. På lidl ser jag många vagnar fulla med fett och socker. Verkar vara mångas godis och tröst affär.
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

En mycket trolig förklaring! Även om det inte är "bra" mat så är det utmärkt nödmat :)

Jag gjorde förresten en lite underlig kompletteringshandling själv i veckan som gick. Tårtpapper och tandkräm :D
 

Liknande trådar

Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 618

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp