Vad har ni sett folk handla?

Sv: Vad har ni sett folk handla?

*kl*

kommer inte på så mkt jag sett andra handla.

men har själv har många gånger köpt en Nutrilett, en cola zero och en snickers/liten chipspåse.

(var då iof ganska smal, enligt vissa försmal så om nån tittade reagerade de nog mer å att jag köpte Nutrilett än att det var godis/chips med.)
anledning? glutenintollerant o kunde på flera år inte äta ute någonstans utan att bli dålig. samtidigt åket på mkt klass/foto-resor. så när de andra gick o åt på restaurang så gick jag till närmsta ica och köpte ovanstående för att få i mig något. står ju att man får i sig all näring i Nutrilett så. men dels ville jag ha ngt gott, + att det var ohälsosamt för mig att gå ner mer i vikt o leva på enbart nutrilette (är det kanske för alla, men iaf, jag hade inget behov av att gå ner).
tyckte iaf nutriletten var godare än näringsdrycker. och "mindre pinsamt" att äta på öppen gata + att näringsdrycker orka jag inte släpa med på. nutrilette finns ju i varje affär.

aja. kan även säga att gäster på pizzeria tittade när jag o en packade in dessa (35 nybakta pizzor i varsin kartong) i bilen, och när vi var klara ropade till ägaren "vi kommer tillbaka imon igen"

I1818912W528H383V20130617T202844Z.jpeg
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

kl
Har en gång sett en gubbe med en kundvagn full med mjölkpaket... Det hade nog varit billigare för honom att köpa en mjölkkossa tror jag ;) Vet inte hur många paket det kan ha varit i vagnen, men det var nog helt omöjligt att få plats med ett till..
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

*kl*

Står rätt mycket i kassan på jobbet och folks matvanor är så förvånande. Ju större människa desto mindre mängd mat köper dom. Ibland köper vuxna väldigt stora människor barnportioner. Det får mig inte att tänka att dom gör något åt vikten, utan det får mig bara att tänka på vad dom åt till frukost istället... Och föräldrar med överviktiga barn som först äter mat (gärna pommes..) och sedan ska ha glass på det, men inte nöjer sig utan går över på kioskavdelningen och plockar godis, läsk och chips till kvällen. Hur orkar dom? Undrar jag. Och varför tar det liksom aldrig stopp? Då är jag ingen smalis själv (strl 40-42) och jag äter rätt mycket onyttiga saker rätt ofta, men jag har nog vett att inte trycka i en unge detsamma iallafall. Oansvarigt.


Hursom, tillbaka till topic.

En twisterglass, en porrtidning och ett gäng servetter. ... Eh.
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Undrar förresten vad folk tror om en på ica när man skickar in sambon för att köpa choklad och tamponger. Slår vad om att han får många blickar av medlidande. :D
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

jag fnittrade när ett gäng unga grabbar köpte ett helt lass med koncentrerad apelsinjuice,socker och bakjäst...

Och när jag som ung kassörska fick en kund som lassade upp massa sockerpaket och torrjäst kunde jag inte låta bli att le glatt och fråga "Ska du baka?". Han såg en smula generad ut.
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

kl
Jag blev rejält uttittad när jag köpte en platta kaffe (vad är det 12 paket?), 10 paket storpack med coop kaffefilter och 4 diskborstar.
Vi använder kaffefilter i produktionen på jobbet.
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

*kl

Jag hörde förr till dem som skämdes väldigt mycket när jag handlade, för att jag var säker på att folk dömde mig om jag stod vid lösgodishyllan, köpte glass, chips, fryspizza, kakor eller liknande ("hon borde verkligen inte köpa det där"). Nu bryr jag mig inte så mycket. Ibland kan jag få tillbaka tankarna men då kaxar jag upp mig på insidan och tänker att jag får väl fan äta hur mkt skit jag vill :D.

Däremot känns det lite lustigt ibland när jag handlar i jobbet. Jag jobbar i hemtjänsten och handlar ofta åt tanter och farbröder i 80-90årsåldern. Vi har privata kläder, så det är inget som avslöjar mig egentligen, om jag inte drar fram en supergammal sliten portmonnä eller så kanske. Det kanske är lite otippat att en tjej i 20årsåldern handlar Året Runt, pressylta, ansjovis, bridgeblandning, katrinplommon och liknande. Vad andra handlar tror jag inte jag tänker så mycket på, kan inte komma på något konstigt jag sett!
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Babywipes har jag alltid hemma, älskar dem! Jag tvättar bort smink med dem, torkar av dator och mobil med dem, torkar av händerna när jag inte har tillgång till vatten osv. Finns massor av användningsområden!
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Samma här, standard i ryktväskan dessutom! :d

Med citron hemma och extra mjuka och oparfymerade till hästen! ;)
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Kl
En dam framför mig i kön lade upp tre chipspåsar, flera stora läskflaskor, en gigantisk västerbottenpaj, smågodis och tidningen Må Bra...
Jag kunde inte låta bli att dra på smilbanden
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Jag vägrar köpa 1 litersförpackningar av grädde när 0.5 har billigare literpris. Samma sak med 1 kg smörpaket som ofta blir dyrare än 2x0.5.
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

*kl*

Jag minns inget roligt jag själv sett men tror mig desto oftare vara en som folk skulle undra över, om jag nu inte handlade så mkt med självscanning.

Ni kan ju få fundera över dagens inköp: Engångs plasthandskar, Tvättmedel och en liten påse naturgodis :p

(nej det skulle inte användas tillsammans men det är ju det första man tänker och gör det hela så fel :D )
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Ett par fredagar i rad hamnade jag i samma kö som en rätt "sliten" man och dennes son, det märktes så tydligt hur han försökte få till fredagsmys med tacos och godis samtidigt som han va så tydligt ovan vid sitt barn.. Det var rött rörande att sehur han ansträngde sig.

Å det var riktigt rörande att läsa tycker jag:o.

*kl*

Detta är lite av min mardrömstråd. Jag vill inte tänka på att Ica-personalen (eller ngn i kön) faktiskt reflekterar över vad jag handlar. Jag har sjukt dåliga matvanor. Borderline en ätstörning. Köper väldigt mycket Pepsi Max (tänker inte ens skriva antalet här:o), mycket godis/glass/snacks/kakor och i övrigt lever jag typ på bacon, korv och pasta samt halvfabrikat på pannkakssmet och sconesmix.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Usch vad jobbigt att folk eventuellt tänker på vad jag handlar, jag har verkligen inga bra matvanor.
Jag tänker aldrig på vad andra handlar. Däremot så brukar jag alltid skämmas lite extra när jag köper jäst och olja i mängder. Till hästarna såklart men det vet ju inte dom i kassan :D
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

kl

Ja det med att köpa bakjäst till hästen känner jag igen! Kom fram till kassan med två flak bakjäst för ett par veckor sedan och kassörskan kikar och säger glatt "oj, värst vad du ska baka!" Jag, som typ aldrig bakar, förstod inte kopplingen såg nog ut som ett stort frågetecken.


Jag jobbar själv i kassa men kommer inte på något specifikt, man blir väl lite avtrubbad efter alla kunder. Men däremot har jag varit med om kunder som själva reagerar och skäms över det som de köper, i synnerhet om det är tobak eller godis.
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Undrar förresten vad folk tror om en på ica när man skickar in sambon för att köpa choklad och tamponger. Slår vad om att han får många blickar av medlidande. :D

Jag fick det för två veckor sedan! Var på ICA och skulle inhandla diverse saker till en grillkväll och såg att de hade ett supererbjudande på mina bindor: endast 10 kr styck! Passade på att köpa upp några paket och det slank även med en bit choklad innan jag hade handlat färdigt. Killen i kassan tittade väldigt förstående och medlidande på mig.

Min mens hade precis tagit slut, jag var bara sugen på choklad och det är inte mitt fel att ICA envisas med att ha ett bra erbjudande. :D
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

kl

Jag har dottern på föräldrakooperativ och hjälper till med inköp av förbrukningsvaror (då jag ändå jobbar i butik) och det kan nog höjas lite på ögonbrynen när jag köper 2 balar toalettpapper och hushållspapper på samma gång, samt två kartonger våtservetter :D

Jag jobbar på golvet så det är inte så ofta jag ser vad kunderna lägger i sina vagnar och korgar, men jag tycker överlag de borde lägga i mer frukt och grönt! Arbetar på sveriges största frukt och grönt, men ändå handlar knappt hälften av kunderna som kommer in i butiken frukt och grönt!
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

KL

Oj.. Jag är en sådan där tråkig typ som inte bryr mig alls vad andra handlar och jag tänker inte alls på deras ev. "kombinationer". (Hundmat och tamponger exempelvis. :) ) Skulle jag, mot förmodan, reflektera så är det väl dom sakerna som fattas hemma och lär ju knappast vara representativt för den personen.
Enda gången jag funderar är om någon köper obscena mängder av något. Som nyligen när jag stod i kön på Netto när mannen efter mig köpte tuggummi. Ungefär alla paket som hängde vid kassan och det var bara det han köpte. När det var hans tur så sträckte han sig efter det näst sista paketet som hängde kvar. Varför han lämnande ett enda paket kvar kan man kanske fundera över? :D

När jag bodde hemma och vi hade fosterbarn så fick minst en av oss ungar följa med och handla eftersom vi handlade minst 2 rejält (över)fulla kundvagnar. Folk tittade, självklart, men vadå? Vi betalade ju för oss. *haha*
En bekant till mig satt i kassan på Willys och hon pratar fortfarande om den kund som kom in och handlade för drygt 50.000:-! Hon undrade om hon slagit in fel priser när det blev så dyrt, men det stämde. Han hade med sig en av dom saker han skulle köpa till kassan och bad henne slå in för x antal till och sedan fick han hämta sina varor på baksidan. Har för mig att han hade förbeställt.
Min syster däremot, är en sådan som alltid måste berätta för kassörskan vad hon ska ha alla sina 10 kakpaket till! ;) När jag frågat henne varför, så säger hon att hon känner sig så dum om hon inte gör det. Jag bryr mig inte. Jag betalar ju för mig och anser inte att jag har någon skyldighet att förklara mig. Inte ens om jag då köper hundmat och tamponger, och bara det. :p
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

*kl*

Länge leve självscanning..... Jag hatar när någon står stirrar ner i min korg.
Eller få kommentarer vad jag köper.
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

För ett tag sedan hade jag urinvägsinfektion.
Jag kastade mig i bilen till Ica för att köpa tranbärsjuice, typ det enda som hjälper. Jag tog två stora förpackningar och ställde mig i kön, när jag ska betala ser jag en tjej bakom mig som ser lite lidande ut med två stora förpackningar tranbärsjuice :D fler som hade urinvägsinfektion kanske?
 

Liknande trådar

Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 618

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp