Vad har ni sett folk handla?

Sv: Vad har ni sett folk handla?

*KL**

...

Häromdagen köpte jag två morötter och vaselin. Det var inte förrän efter att jag kom ut ur affären som jag insåg hur det kan ha tolkats av killen, i min ålder, i kassan... :o

:rofl: :rofl: :rofl:
Det där skulle jag lätt kunna göra utan att tänka efter. Jag har turen att bo mitt i triangeln mellan tre mataffärer med max fem minuters gångavstånd till vardera så jag småhandlar ofta det jag kommer på just då att jag behöver. En klassiker på fredagkvällen vid halv tio-tiden är när jag kommer på att jag vill ha chips till filmen och passar på att köpa typ ett paket mjölk och diskmedel, känner mig lite forever alone då... :o
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Och när jag som ung kassörska fick en kund som lassade upp massa sockerpaket och torrjäst kunde jag inte låta bli att le glatt och fråga "Ska du baka?". Han såg en smula generad ut.

Been there, seen that ;) ALLTID på hösten när det var extrapris på sockret pga sylt&saftning. Något säger mig att det inte finns någon sylt man ska ha jäst i... :rofl:
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Jag fattar inte. Ska dom inte baka eller göra sylt?
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Jag kan då tillägga i socker-jästanda att man inte skall förvara dylikt under ett köksbord, brevid ett element... Det kan orsaka jättexplosioner som resulterar i ommålning av kök samt brustna relationer.
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Aha.

Har ingen koll på hur man gör sånt.
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Häromdagen köpte jag två morötter och vaselin. Det var inte förrän efter att jag kom ut ur affären som jag insåg hur det kan ha tolkats av killen, i min ålder, i kassan... :o

såg en gång en man som helt iskallt langade upp ca två liter matolja (oliv el dyl) och kondomer. :nailbiting:
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Passade på att köpa upp några paket och det slank även med en bit choklad innan jag hade handlat färdigt. Killen i kassan tittade väldigt förstående och medlidande på mig.
Gulligt. ;)

Nästan alla mina tamponger lyckades ta slut samtidigt så jag gick till affären och köpte flera förpackningar tamponger (några storpack av vissa storlekar som jag använder mycket, mindre förpackningar av de jag använder mindre av). Bara. När jag skulle passera kassan hade jag att välja på manlig och kvinnlig expedit. Valde den senare. Brukar inte bry mig men just då kändes det lite :o att passera kassan med hur många lådor tamponger som helst.
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Och jag har sett en kvinna i leopardtights glatt skyffla upp två falukorvar och en engångskamera på bandet. Trodde killen i kassan skulle falla ihop i en hög för han blev bara rödare och rödare i ansiktet och såg ut som han skulle skratta ihjäl sig så fort kvinnan försvunnit utom hörhåll. Jag fick gå bort ur kön för att jag inte kunde sluta fnissa. :o
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

:D:D vilken grej.

Jag har inte köpt just det, men gurka och plasthandskar. Gav liknande reaktioner hos sommarjobbande kassabiträde, vilket jag kontrade med ett "fredagsmys".
Nån gång ska man ju få användning för det uttrycket.
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

:D:D vilken grej.

Jag har inte köpt just det, men gurka och plasthandskar. Gav liknande reaktioner hos sommarjobbande kassabiträde, vilket jag kontrade med ett "fredagsmys".
Nån gång ska man ju få användning för det uttrycket.

:rofl:

Den här tråden är rätt underhållande :D
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

såg en gång en man som helt iskallt langade upp ca två liter matolja (oliv el dyl) och kondomer. :nailbiting:

Vi hade en period av väldigt lågt energiinnehåll i grovfodret. jag kompletterade med matolja. Köpte 5-liters dunkar på affären o0ch fick alltid nån kommentar i kassan - typ: ska du ha fest?
Kanske såg det underligt ut med två, tre dunkar :D
 
Sv: Vad har ni sett folk handla?

Det gjorde jag också ett tag, köpte två fem liters dunkar åt gången. Ingen sa något men jag kan tänka mig att folk undrade.
 

Liknande trådar

Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 618

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp