Vad har ni för företag?

C

chrysler

Jag är lite nyfiken på alla som har eget företag å vad det är för företag inom häst(behöver ju inte skriva affärshemligheter ;) ).Avel/turridning/ridskola/inackorderingar?osv.
Går det hela runt?Hel/deltid?
Om ngn planerar starta företag så får ni gärna berätta om det oxå :)

Sv: Vad har ni för företag?

När jag blir äldre (typ 40) vill jag starta stall med ponnysar som jag låter duktiga lovande tjejer/killar rida och tävla och sedan efter deras ponnytid sälja ponnyn vidare eller låta någon annan ta över den, fast jag äger ändå alla ponnyer och de står i mitt stall, och nej jag tror inte jag kommer gå runt på det :p

Jag driver en pyttig ridskola, det går runt och jag får lön och jag jobbar deltid typ, el hur mycket jag jobbar beror på hur mycket jag känner för att rida varje dag..

Undrar hur mycket folk är beredda att betala att få rida välutbildade tävlingshästar på privatlektioner?? Kan ju vara något att satsa på kanske :idea: Vad tror ni??

Rufsan. skrev:
Undrar hur mycket folk är beredda att betala att få rida välutbildade tävlingshästar på privatlektioner?? Kan ju vara något att satsa på kanske :idea: Vad tror ni??
Om du flyttar närmare, så har du din första kund! :D

vaddå det är la bara 4 timmar eller nått :p Du har ju alltid det VALET att ta flyget hit eller köra bil Om du verkligen vill förstås :devil:

Det beror ju på, men är det bra standard på hästarna samt att framförallt instruktören är bra, så kan nog folk tänka sig att betala. Jag vet en tjej som har börjat med och ha egna lektioner nu, en dag i veckan. Man rider oftast två och två, ibland händer det att man rider själv med (men det är ju ingen nackdel) och på egen häst vilket de ofta har så betalar de 100:- för 45-60 min, på någon av hennes hästar 125:-/gång.

Hästmaterialet är lite varierat. Hon har hästar som är grundutbildade upp till hennes bästa tävlingshäst, som hon tävlar MSV dressyr med, med goda resultat! Han är en riktig gentleman!

Jag har faktiskt också funderat lite kring det här med en mer kvalitétsmedveten ridskola på stora hästar (kanske någon d-ponny) sedan när man blir äldre. Att verkligen ge eleverna chansen att utvecklas men även ställa upp så de har möjlighet att träna/tävla. Samtidigt väva in lite försäljningsverksamhet utav hästar som är imp.
Som tränas och tävlas utav de duktigaste eleverna och så småning om säljs.
Vad tror ni om det??

Rufsan. skrev:
vaddå det är la bara 4 timmar eller nått :p Du har ju alltid det VALET att ta flyget hit eller köra bil Om du verkligen vill förstås :devil:
Är du verkligen säker på att du vill ha mig på dina hästar? :o :eek:

Nä, jag tänker välja att kidnappa en pålle och hoppas det var ett bra val ;)

cactuspower skrev:
Det beror ju på, men är det bra standard på hästarna samt att framförallt instruktören är bra, så kan nog folk tänka sig att betala. Jag vet en tjej som har börjat med och ha egna lektioner nu, en dag i veckan. Man rider oftast två och två, ibland händer det att man rider själv med (men det är ju ingen nackdel) och på egen häst vilket de ofta har så betalar de 100:- för 45-60 min, på någon av hennes hästar 125:-/gång.

Hästmaterialet är lite varierat. Hon har hästar som är grundutbildade upp till hennes bästa tävlingshäst, som hon tävlar MSV dressyr med, med goda resultat! Han är en riktig gentleman!

Jag har faktiskt också funderat lite kring det här med en mer kvalitétsmedveten ridskola på stora hästar (kanske någon d-ponny) sedan när man blir äldre. Att verkligen ge eleverna chansen att utvecklas men även ställa upp så de har möjlighet att träna/tävla. Samtidigt väva in lite försäljningsverksamhet utav hästar som är imp.
Som tränas och tävlas utav de duktigaste eleverna och så småning om säljs.
Vad tror ni om det??
Du bor närmare och jag tycker det låter som en bra idé :D

Hihi, du är välkommen till mig om några år då :D

Ska bara gå ut gymnasiet först och sedan väva vidare på min idé. :)

Alltid bra och veta lite i förhand att man har någon på G som är intresserad ;)

Ska bli mycket intressant ang. det här jag skrev med imp. hästar i alla fall. De lär ju vara mycket billigare ute och själv så Kanske jag ska åka med A till Tjeckien (www.tenerifestables.com) och kika på hästar. Hon är nämligen väldigt sugen på det här stoet:
http://www.tenerifestables.com/?tm=1&hm=1&k=77

Ingenting är dock bestämt än om vi ska dit eller ej.
Men vi spinner lite på det :)

Sedan vet jag ju att hon har mkt kontakter numera med stall i Estland, Lettland osv. (köpte ju min av dem och de har köpt den från ett stall i Lettland.)

Humelibumlan skrev:
Är du verkligen säker på att du vill ha mig på dina hästar? :o :eek:

Nä, jag tänker välja att kidnappa en pålle och hoppas det var ett bra val ;)

Ja du kan kidnappa Rufsan för det hade jag tyckt varit ett utomordentligt bra val :devil: För dig hade det varit ett sämre val :angel: Dessutom hade jag fått ut pengar för det på försäkringen och då kanske jag inte behöver gå ut och råna en bank:angel:

Men 125 spänn per gång , det är ju uselt betalt, äsch ingen får rida på mina pärlor för den pissumman :mad: Tänk på att en dressyrtränare tar ca 250 kr per 45 minuter. Ridskolan hemma tar nog nästan 100 kr per gång/timme på ridskolehästar då.

Rufsan. skrev:
Ja du kan kidnappa Rufsan för det hade jag tyckt varit ett utomordentligt bra val :devil: För dig hade det varit ett sämre val :angel: Dessutom hade jag fått ut pengar för det på försäkringen och då kanske jag inte behöver gå ut och råna en bank:angel:
Kan man lämna Humlan där kanske? :rofl:

tja Rufsan är ju egentligen galopphäst från början så 3 minuters tempo är väl inget svårt för det spelar väl ingen roll om hon väljer galoppen va :angel:

Humlan väljer jag nog att kidnappa isåfall :devil:

Rufsan. skrev:
tja Rufsan är ju egentligen galopphäst från början så 3 minuters tempo är väl inget svårt för det spelar väl ingen roll om hon väljer galoppen va :angel:

Humlan väljer jag nog att kidnappa isåfall :devil:
Åh nej, trava ska det vara! :smirk:

Humlan har förmodligen haft sönder både dig, sig och halva inredningen, så henne kan du behålla! ;)

Humelibumlan skrev:
Åh nej, trava ska det vara! :smirk:

Humlan har förmodligen haft sönder både dig, sig och halva inredningen, så henne kan du behålla! ;)

Och vad får dig att tro att du får något bättre i utbyte :angel:
Rufsan har pajat en hel port + halva tegelväggen porten satt fast på , och töjt ut hela min transport :devil:

Men det beror ju helt på vart i landet det ligger också.
Här tar ridskolan 80:- för 45 min, inte speciellt mycket med andra ord.
Men hästarna är väldigt dåligt utb. och även flera instruktörer saknar utb.
Nu satsar de mer på och få fler nybörjare o liknande att börja hos dem.
Inte på att bevara de lektioner som rider där i dagsläget. De som t.ex. viljat
börja rida i spec. grupp i dressyr har slutat för de fick inte göra det osv.
Men men.. nog med svammel.. mkt krångel har det vart i af..

Men A är ju billig med, men hon ställer ju mest upp för skojs skull mest - inte för och tjäna pengar.. Sen rider ryttarna två och två.

Men jag kan säga att en MSV dressyrdomare som jag ridit lite grann för tar 200:-/gång
för ca 30-45 min hemma hos sig. Och då är det ju självfallet på egen häst, men det är en ren privatlektion då.

Men jag tycker du kan utgå från vad t.ex. ridskolan hos dig tar. Sedan kan du jämföra med hästarnas utbildning, lektionens längd samt din kunskap att lära ut. Sedan om det är privatlektion blir det ju ändå dyrare.

Rufsan. skrev:
Och vad får dig att tro att du får något bättre i utbyte :angel:
Rufsan har pajat en hel port + halva tegelväggen porten satt fast på , och töjt ut hela min transport :devil:
Bäst vore kanske att välja lämna bort dem båda till någon vi inte gillar? :angel: :banana:

Liknande trådar

• Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 424
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 426
Senast: mamman
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 156
Senast: Whoever
·
Gnägg Min häst är rätt så mager och har svårt att gå upp i vikt, och nu har stallchefen tagit bort all hö i dagsgivan i hennes hage och påstår...
Svar
10
· Visningar
2 165
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama