N
Nazazel
du har alldeles rätt i att det är inte den bästa blandning akita och dobberman.. jag har en av den blandningen och det är inte det lättaste att hantera kan lätt med fel bahandling bli en mycket aggresiv och ohanterlig hund.. vi tog över henne från en äldre dam som appsolut inte skulle haft henne från början.. hon klättrade på diskbänken och var som ett as när man var ute på promenad.. och när man skulle tillrättavisa henne flydde hon.. som sagt hon var inte enkel att hantera, men det har vi nu lyckats fått ur henne men det har tagit mycke tid och arbete för att rätta till det.. och häftigt är det då rakt inte har hört aldeles för mycket som hänt med fel behandlade hundar med dominanta raser i sig!
kanske ska nämna att det är samma hund som qodrofenia talar om
en sak till som min hund gjorde är att när hon ska hällsa på anndra hundar och mäniskor är att hon går ner i attack position och bara slänger sig fram.. visst det är inte menat som attack utan bara en "hällsning"
och hon kan inte hällsa på anndra hundar ordentligt utan hon hoppar rackt på och ska leka direkt ingen hällsning före utan attack lek!
en sak till som inte är så bra är att hon när man springer med henne är att hon ger sig på armarna på en och det är inte inlärt utan det är nåt hon har med sig från födseln!
det finns inget häftigt med att ha en "starkare"(penisförlängar ras)!
utan det är mycket jobb,kunskap och erfarenhet av hundar som ska till för att en sån ras inte ska bli farlig för allmenheten!
kanske ska nämna att det är samma hund som qodrofenia talar om
en sak till som min hund gjorde är att när hon ska hällsa på anndra hundar och mäniskor är att hon går ner i attack position och bara slänger sig fram.. visst det är inte menat som attack utan bara en "hällsning"
och hon kan inte hällsa på anndra hundar ordentligt utan hon hoppar rackt på och ska leka direkt ingen hällsning före utan attack lek!
en sak till som inte är så bra är att hon när man springer med henne är att hon ger sig på armarna på en och det är inte inlärt utan det är nåt hon har med sig från födseln!
det finns inget häftigt med att ha en "starkare"(penisförlängar ras)!
utan det är mycket jobb,kunskap och erfarenhet av hundar som ska till för att en sån ras inte ska bli farlig för allmenheten!