Sv: Vad har jag för rättigheter?
Jag håller med till 110%! Fattar inte att det ska vara så självklart att en katt får springa vind för våg, men inte en hund eller häst eller gris. Det är så j-vla äckligt när en katt har pissat på ens grejer, t ex på dynorna till utemöblerna och diverse andra saker som katterna verkar gilla att ha som toalett...
Personligen hade jag tyckt det var skitäckligt om någons katt gick och pinkade och sket i mina rabatter. Mysigt att ligga på knä och plantera och få knän och händer fulla med kattskit. Nu har vi inte problemet, hundarna äter katter.
Jag hade absolut försökt lösa problemet och haft förståelse för olägenheten det skapar med katt i rabatterna. Alla vill ju inte heller ha katt inpå sig (och därför inte skaffat egen). Oavsett rättigheter så blir det himla stökigt och knöligt och på sikt helt ohållbart att vara osams med sin hyresvärd, särskilt så som ni bor.
Jag håller med till 110%! Fattar inte att det ska vara så självklart att en katt får springa vind för våg, men inte en hund eller häst eller gris. Det är så j-vla äckligt när en katt har pissat på ens grejer, t ex på dynorna till utemöblerna och diverse andra saker som katterna verkar gilla att ha som toalett...