Pg a att jag är nyfiken: en spinn-off på "Blandras för 25 papp"-tråden.
Vilken ras har du?
Har du kompromissat med något när du valt ras? I så fall, vad?
Vilka var fördelarna som vägde över så att du ändå valde den rasen du har i dag?
Har dina premisser ändrat sig något sedan valet av ras?
Hur hade en perfekt hund sett ut för dig?
Jag har Papillon. Det började med att mina föräldrar köpte Pappisar till mig när jag var 9 år.
De gillade storlek, mentalitet och päls utöver att det var en frisk ras.
Jag har efter det, som vuxen, köpt ytterligare 3 pappisar.
Jag tycker inte jag kompromissat egentligen med något. Jag hade önskat att de tålde heldag kyla bättre utan kläder. Men när man är så liten är det inte konstigt om man blir nedkyld lättare än större.
Och de fäller ju en del om än inte extremt. Men det gör ju hundar med den typ av päls.
Min drömhund är aktiv, social gentemot mig iaf, förig, snabb i kropp och knopp, frisk, liten hund, rörlig och atletisk, inte mycket jakt eller vakt.
Den ska kunna hänga med i mitt aktiva liv, vara med mig i olika miljöer, jag ska inte behöva träna den flera h/dag men vill jag det ska det gå.
Det är Pappisen perfekt för. De är med på allt och vilken mängd som helst.
För mig som seglar är storleken ett plus. Detsamma även när det är skitväder och man bara lyfter in dem i duschen.
Min syn på hund har givetvis ändrats sen jag var 9 år. Men jag har insett att Pappisar är min ras iaf. De fyller de kriterier jag har idag med.