Vad har din dator för färg när du startar?

Nikki o Fabian

Trådstartare
Ni vet när man sätter på den och windows ska starta, då kommer windows ikonen upp och det är en liten list med färg som rör sej under.

Vad har eran för färg o vad betyder den färgen?

På min stationära dator är den grön, men när den var pajj var den blå. På barnens dator på jobbet som ej har internet så är den blå och på min bärbara så är den blå.

Sv: Vad har din dator för färg när du startar?

Nu kommer jag inte riktigt ihåg om min är grön eller blå, men jag har för mig att det ändrade sig efter att jag installerade Service pack 2.

Det beror på om man har Pro eller Home versionen också...

Nu började jag fundera på vad jag själv hade för färg och kom på att innan Service Packen på Home datorn så var det grönt men nu är det blått precis som på Pro datorn. Så där sprack den bubblan! ;)

Jag tror det är Windows Xp Home edition som är grön, och Xp Professional som är blå =)

attans! då var det ett mysterium : (

Undrar vart man får reda på sanningen om färgerna. Ingen som haft någon annan färg?

hihih, ja ghar windows media center edition :P vad har jag för färg? (orkar inte starta om och kika efter)

min dator är lika svart, varesig den är på eller inte :)
BILDEN som skärmen visar är också svart tills det att xp logan visas.

jag har XP Pro Eng och den är svart.

Jag är inte riktigt säker på om alla är med på vad det är som menas...

68224windows-logo-loading.gif

Det är alltså färgen på "pluttarna" som rör sig nere på skärmen (blåa på bilden), när Windows startar upp som TS efterfrågar (som jag har fattat det iaf;) ).

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 333
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 964
Senast: Cocos
·
Samhälle Från en skogsägare till en annan: en förändring i ditt skogsbruk kan bli en jättestor miljövinst. Baserat på vad du skriver verkar det...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
7 941
Senast: Mkb
·
Samhälle Fast det är inte alltid bra nog att göra det man kan efter sina egna förutsättningar. Det är bra att inse att man kan göra mer och inte...
16 17 18
Svar
345
· Visningar
24 038
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025