Vad händer med mig?

Sv: Vad händer med mig?

:banghead::banghead::banghead:
Men va??
Nej, nej, nej, nej, byt jobb för bövelen! Sådär kan du inte ha det.

Jag skiter fullständigt i ifall din arbetsgivare säger att du ska försöka mota olle i grind (bara det är ett skämt eftersom det redan gått så långt att du blir mentalt kass pga all stress). Byt jobb. Det kommer aldrig att bli bättre. Smått bättre kanske, men inte sådär så att du kommer att gilla läget.

Men nej! Att byta jobb är ju att likt strutsen stoppa huvudet i sanden och att fly. Det ser inte jag som någon lösning. Något ska jag väl ha lärt mig av alla i dagens samhälle som "åkt dit" för att de inte lyssnat på kroppens tidiga signaler. Jag har ju faktiskt insett att jag mår dåligt och jag tycker att jag har en skyldighet mot mig själv, min omgivning och min arbetsgivare att försöka ta tag i det här. Att försöka mota olle i grind är mitt eget uttryck, absolut inget min arbetsgivare sagt!
 
Senast ändrad:
Sv: Vad händer med mig?

Det blev lite fel. Jag var otydlig. Ditt exempel, var något jag ville lyfta fram till TS. Men som jag skrev det, framgick det inte. Mitt fel. Men det var ju trevligt med svar ändå, även om jag räknat ut vad du arbetat med sedan länge, av tidigare trådar.:)
Helt klart vore det ett system som borde användas på fler ställen, men kan vara svårt att få till om alla är specialicerade på olika områden.

Mitt jobb är just sådant att jag är en av ytterst få på ett stort företag. Annars verkar ju den modellen vara väldigt trevlig.
 
Sv: Vad händer med mig?

Men nej! Att byta jobb är ju att likt strutsen stoppa huvudet i sanden och att fly. Det ser inte jag som någon lösning. Något ska jag väl ha lärt mig av alla i dagens samhälle som "åkt dit" för att de inte lyssnat på kroppens tidiga signaler. Jag har ju faktiskt insett att jag mår dåligt och jag tycker att jag har en skyldighet mot mig själv, min omgivning och min arbetsgivare att försöka ta tag i det här. Att försöka mota olle i grind är mitt eget uttryck, absolut inget min arbetsgivare sagt!
Fast vad är du skyldig din arbetsgivare?
Det är ju de som sett till så att du sitter i den situationen som du sitter. :cautious:

Väldigt konstigt tänkesätt att du är skyldig dig själv att reda ut någonting. Givetvis kan man byta jobb och bara slippa den där skiten du har nu. Varför kämpa och treta när man bara kan byta jobb och få bättre förutsättningar i livet?
Livet är för mig för kort för att behöva kämpa sådär.
 
Sv: Vad händer med mig?

Tidigare i min tråd framgår att allt förmodligen inte är jobbrelaterat. Jag har själv kommit fram till att jag måste sortera ut och hitta ett tänk och förhållningssätt så att jag fungerar på jobb och i vardagen. I första hand är det mig djälv som jag är skyldig det, arbetsgivaren räknade jag upp sist, det är mitt sätt att försöka ta hand om mig själv.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 271
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 556
Relationer Det som började så fantastiskt bra för exakt ett år sedan...verkar ha tagit slut. Kommer någon ihåg historien från ifjol? Han, 52:an...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 291
Senast: a1agnlju
·
Äldre Sjukvården ska det förstås stå. Känner mig både förbannad och besviken. Nästan uppgiven. (men inte riktigt. Då skulle jag ju inte vara...
24 25 26
Svar
515
· Visningar
40 216
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp